Kdy začne Čína vyrábět konkurenceschopná auta? Během 10 let

Kdy začne Čína vyrábět konkurenceschopná auta? Během 10 let

Podle Sanford C. Bernstein & Co. čínští výrobci do deseti let doženou konkurenci a začnou nabízet auta stejně kvalitní jako nejlepší světové automobilky.

„Výrobci jako General Motors, Volkswagen, Toyota zatím věnují více prostředků na výzkum, rozvoj, mají náskok v oblasti technologií,“ řekl Max Warburton, analytik společnosti Bernstein.

„Ovšem Číňané dnes mají vůli a peníze na to, aby ostatní dohnali, aby se jejich vozy staly světovými,“ dodal. 

Přitom dnes je stále situace odlišná. Číňané ztrácejí pozice na domácím hřišti, nestačí na zahraniční výrobce, kteří u nich ve svých závodech zvyšují produkci a uvádějí na čínský trh levné modely.

Číňané dnes utrácejí méně než dvě procenta příjmů na výzkum a vývoj podle Čínské asociace automobilových výrobců.

Warburton ve své studii tvrdí, že největší šanci se nejrychleji prosadit ze skupiny více než sta čínských výrobců má SAIC Motor. Čerpá totiž „obrovské množství“ poznatků od svého partnera General Motors a má mnohem více zkušených inženýrů než ostatní. 

Překvapuje i menší, nezávislá čínská společnost Geely. V lednu letošního roku prodala 63 532 vozů.  

Klepněte pro větší obrázek
Geely EC7.
 
 

 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků