Kdy začne Čína vyrábět konkurenceschopná auta? Během 10 let

Kdy začne Čína vyrábět konkurenceschopná auta? Během 10 let

Podle Sanford C. Bernstein & Co. čínští výrobci do deseti let doženou konkurenci a začnou nabízet auta stejně kvalitní jako nejlepší světové automobilky.

„Výrobci jako General Motors, Volkswagen, Toyota zatím věnují více prostředků na výzkum, rozvoj, mají náskok v oblasti technologií,“ řekl Max Warburton, analytik společnosti Bernstein.

„Ovšem Číňané dnes mají vůli a peníze na to, aby ostatní dohnali, aby se jejich vozy staly světovými,“ dodal. 

Přitom dnes je stále situace odlišná. Číňané ztrácejí pozice na domácím hřišti, nestačí na zahraniční výrobce, kteří u nich ve svých závodech zvyšují produkci a uvádějí na čínský trh levné modely.

Číňané dnes utrácejí méně než dvě procenta příjmů na výzkum a vývoj podle Čínské asociace automobilových výrobců.

Warburton ve své studii tvrdí, že největší šanci se nejrychleji prosadit ze skupiny více než sta čínských výrobců má SAIC Motor. Čerpá totiž „obrovské množství“ poznatků od svého partnera General Motors a má mnohem více zkušených inženýrů než ostatní. 

Překvapuje i menší, nezávislá čínská společnost Geely. V lednu letošního roku prodala 63 532 vozů.  

Klepněte pro větší obrázek
Geely EC7.
 
 

 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků