Kdy se stane člověk u nás dobrým řidičem? V devětadvaceti letech

Kdy se stane člověk u nás dobrým řidičem? V devětadvaceti letech

Pojišťovny stojí a padají s odhadem rizika. Jestli si něco hlídají, tak nakolik se jim vyplatí někoho pojistit. Proto lze zřejmě brát následující zprávu, kterou vydala ČSOB Pojišťovna, vážně.

Typického „bourače“ tuzemských silnic charakterizuje takto: „Mladý osmnácti až dvacetiletý kluk s čerstvým řidičským průkazem a v autě, jehož výkon motoru a akceleraci není při své nezkušenosti ještě schopný zvládnout.“

A v jakém věku se z řidiče v České republice stává motorista, který je schopen nebezpečným situacím na silnicích spíše předcházet, než je vytvářet? Z dlouhodobých statistik ČSOB Pojišťovny jasně vyplývá, že tím přelomovým je devětadvacátý rok věku.

„Na řidiče ve věku 18 až 20 let u nás připadne deset nehod na sto pojištěných vozidel. Pak už má tento poměr s narůstajícím věkem řidiče pozitivní vývoj. Hraniční je podle našich statistik věk 29 let. Od něj už je poměr tři nehody na sto pojištěných vozidel. Pravděpodobnost toho, že řidič od tohoto věku způsobí nehodu, je tak více než třikrát nižší, než u nezkušených řidičů čerstvě po autoškole a s malými zkušenostmi,“ uvedl Jaroslav Král, ředitel odboru pojištění vozidel ČSOB Pojišťovny.

A dodal: „Kvalita řidiče je pro nás důležitá, protože nebourá auto, ale právě jeho řidič. Při výpočtu ceny hledíme více na škodní historii řidiče, jeho věk, místo bydliště. Samotné auto pro nás hraje až sekundární roli, kdy nás zajímá především jeho výkon.“
 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků