Kdy se stane člověk u nás dobrým řidičem? V devětadvaceti letech

Kdy se stane člověk u nás dobrým řidičem? V devětadvaceti letech

Pojišťovny stojí a padají s odhadem rizika. Jestli si něco hlídají, tak nakolik se jim vyplatí někoho pojistit. Proto lze zřejmě brát následující zprávu, kterou vydala ČSOB Pojišťovna, vážně.

Typického „bourače“ tuzemských silnic charakterizuje takto: „Mladý osmnácti až dvacetiletý kluk s čerstvým řidičským průkazem a v autě, jehož výkon motoru a akceleraci není při své nezkušenosti ještě schopný zvládnout.“

A v jakém věku se z řidiče v České republice stává motorista, který je schopen nebezpečným situacím na silnicích spíše předcházet, než je vytvářet? Z dlouhodobých statistik ČSOB Pojišťovny jasně vyplývá, že tím přelomovým je devětadvacátý rok věku.

„Na řidiče ve věku 18 až 20 let u nás připadne deset nehod na sto pojištěných vozidel. Pak už má tento poměr s narůstajícím věkem řidiče pozitivní vývoj. Hraniční je podle našich statistik věk 29 let. Od něj už je poměr tři nehody na sto pojištěných vozidel. Pravděpodobnost toho, že řidič od tohoto věku způsobí nehodu, je tak více než třikrát nižší, než u nezkušených řidičů čerstvě po autoškole a s malými zkušenostmi,“ uvedl Jaroslav Král, ředitel odboru pojištění vozidel ČSOB Pojišťovny.

A dodal: „Kvalita řidiče je pro nás důležitá, protože nebourá auto, ale právě jeho řidič. Při výpočtu ceny hledíme více na škodní historii řidiče, jeho věk, místo bydliště. Samotné auto pro nás hraje až sekundární roli, kdy nás zajímá především jeho výkon.“
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků