Kdy dorazí naftový šestiválec do Defenderu? Land Rover nám naznačil i cenu

Zájemci o britský off-road s naftovým čtyřválcem mají ještě posledních pár týdnů na objednání. Pak už dorazí větší kubatura.

Land Rover nás minulý týden překvapil velkými změnami v nabídce off-roadu Defender. Značka se rozhodla ukončit výrobu a prodej modelu s naftovými čtyřválci a místo nich si připravila mild-hybridní řadové šestiválce - D200, D250 a D300. Již základní motorizace bude dosahovat točivého momentu 500 N.m, což je o 70 N.m víc než u dvoulitru.

Lister ukázal nejrychlejší SUV z Británie. Stealth s přehledem zvládá až 314 km/h

Lister ukázal nejrychlejší SUV z Británie. Stealth s přehledem zvládá až 314 km/h

Vyvstala tak otázka, kdy k této výměně v nabídce značky dojde, respektive kdy se nové motorizace objeví v autosalonech. Odpovědi na otázky nám dorazili přímo z centrály značky. Dvoulitrové vznětové motory již v blízké budoucnosti nebude možné objednat, přesný datum však nezazněl.

Podle Land Roveru k tomu dojde už během listopadu. Záleží totiž na počtu aktuálních objednávek. Jisté je tedy nyní jen to, že pokud chcete defender ještě se „starým“ motorem, neměli byste otálet. V tu samou dobu by pak měly do nabídky naběhnout nové šestiválce. Některé z vás taky možná napadlo, že Land Rover bude chtít za větší počet válců i víc peněz.

Land Rover dále elektrifikuje. Mild-hybridní diesely uvádí pro Discovery Sport a Evoque

Land Rover dále elektrifikuje. Mild-hybridní diesely uvádí pro Discovery Sport a Evoque

Automobilka nám však sdělila, že cena za základní motorizaci D200 zůstane stejná. Jediný letmý nárůst ceny bude s digitálním příjmem autorádia, které bude součástí standardní výbavy. Defender D200 se čtyřválcem stojí aktuálně 1.479.104 Kč (verze 110, základní výbava).

Land Rover Defender: Srovnání technických údajů základních motorizací (R4 vs. R6)
Motor D200 D200
Počet válců 4 6
Objem [cm3] 1998 2996
Výkon [kW/ot.min] 147/4000 147/4000
Toč. moment [N.m/ot.min] 430/1400 500/1250-2500
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,3 10,2
Maximální rychlost [km/h] 175 175
Převodovka 8A 8A
Pohot. hmotnost [kg] 2323 2415
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,6 7,6

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků