Kdy budou spravené silnice? Nevím, nejsem věštec, říká mluvčí

Palčivý problém rozbitých silnicí po letošní zimě evokuje otázku, kdy se mohou motoristé dočkat spravených vozovek? Jednoznačná odpověď na to ale zřejmě neexistuje. Alespoň takový dojem jsme nabyli poté, co se AutoRevue.cz s tímto dotazem obrátila na tiskového mluvčí Ministerstva dopravy Jakuba Ptačinského.

„S opravou komunikací se začíná podle toho, kdy to klimatické podmínky umožní. Obvykle to bývá díky vhodným teplotám až někdy na přelomu března a dubna,“ prohlásil pro AutoRevue.cz Ptačinský. „Letos se díky teplejšímu počasí částečně pracovalo již v únoru. Šlo však o lokální výspravy nebezpečných hlubokých děr, frézovat ani provádět rozsáhlejší opravy v takovém počasí z technologického hlediska nejde.“

Snad do konce dubna

Odhadovat termín, kdy budou silnice bez děr, by prý bylo jen věštění z pověstné křišťálové koule. „Toho se bych ale nerad dopustil," pokračoval mluvčí. „Důvodem je rozsáhlost oprav, ale i fakt, že zima ještě neskončila. Pokud je vozovka promrzlá, nepřipadají v úvahu kvalifikovanější práce jako je frézování nebo lití směsí do plochy. Přednost mají akutní opravy, aby se stav ještě nezhoršoval. V tuto chvíli proto ještě nikdo neví, kdy bude všechno hotové. Zatím nelze přesně říct, jestli se série správek protáhne na měsíc nebo pět týdnů.“

Z následující citace ministerského úředníka ovšem vyplývá, že by se motoristický národ mohl nějakého výsledku dočkat do konce dubna. „Od května jsou již naplánovány další rozsáhlé úpravy komunikací, při nichž musí být k dispozici všechny stroje. To znamená, že do této doby by se měly dokončit všechny „pozimní“ práce,“ dodal Ptačinský.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků