Šéf Ferrari promluvil: Kdy dorazí hybrid a jak dopadne V12?

„Zařadíme trojku, necháme na motoru 2000 otáček za minutu a sešlápneme plynový pedál až na podlahu, abychom měli přítomných 80 až 90 % točivého momentu. Pokud se tak nestane do jedné vteřiny, je to špatně“

Před pár týdny na nás z maranellské stáje vyběhl zbrusu nový kůň v podobě F8 Tributo, jakožto nástupce „dosluhující“ 488 GTB. Ve Ferrari ale práce samozřejmě nekončí. Naopak jí mají docela dost. Nejnovější hybridní superauto dorazí během dvou až třech měsíců, jak prozradil šéf technického oddělení Ferrari Michael Leiters časopisu Top Gear.

Do konce roku nás prý také vedle F8 Tributo a hybridního supersportu čekají ještě další tři auta. Zřejmě se to bude týkat i hybridizace některých současných modelů z důvodu snížení emisí, ale to bychom jenom hádali.

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Leiters také prozradil, že jsou momentálně na vrcholu techniky, co se výkonu týče. Pro Ferrari je klíčové sbírat veškeré střípky výkonu z různých technologií a předkládat poté zákazníkům výsledek, který bude mít stále charakteristiku atmosférického motoru. V současnosti jim hodně pomáhá řešení v podobě turbodmychadla.

Pro řešení turbo lagu tak mají jasný postup: „Zařadíme trojku, necháme na motoru 2000 otáček za minutu a sešlápneme plynový pedál až na podlahu, abychom měli přítomných 80 až 90 % točivého momentu. Pokud se tak nestane do jedné vteřiny, je to špatně“, prozradil Leiters.

A protože jsou ve Ferrari momentálně na výsluní, budou muset zkoušet hybridy. Pokud jde o atmosférický motor V12, tak ve Ferrari i nadále odmítají, že by se ho měli vzdát. Sice se říkalo, že 812 Superfast je poslední dvanáctiválcové Ferrari, ale podle Leiterse prý budou bojovat za zachování tohoto motoru jakožto srdce značky.

Ferrari 812 Superfast: Nástupce f12 má větší a výkonnější dvanáctiválec!

Ferrari 812 Superfast: Nástupce f12 má větší a výkonnější dvanáctiválec!

Pokud by nátlak ze strany norem a emisí vyústil v ohrožení motoru V12, může být řešením flotila hybridních šestiválců, o kterých se ve spojení s touto značkou čím dál více mluví. Vadilo by vám to? Šestiválcový Ford GT veřejnost také přijala pozitivně. A kdyby se jednalo o oživení Dina, mohlo by to být nakonec ještě velmi zajímavé.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků