Kdy a jak správně používat mlhovky? Neznalost škodí vám i ostatním řidičům

ještě bych napsal, že když se používá mlhovka, tak se musí snížit rychlost jízdy.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  26. 10. 2019 12:59

Tak proto někteří i za mlhy jezdí jen s denním svícením s nesvítícím zadkem.

Odpovědět  |   | 

čidlo světel nesepne a stěrače nestírají.

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  26. 10. 2019 16:09

Kromě nových Renaultu, těm svítí zadek i při denním svícení.

Odpovědět  |   | 
borix  |  26. 10. 2019 19:19

To jsou zase hovadiny. V zákoně je napsáno jednoznačně za mlhy a když se nebudete tomu autu lepit na zadek, tak to zas tak neoslňuje. Já raději vola, co zapomene zaplé mlhovky než idiota, kterej je zapomene v mlíku zapnout. Vůbec nejlepší je situace, kdy se před vámi v husté mlze zjeví auto bez zaplých koncových světel. Takhle mě potěšil ve čtvrtek na dálnici do Budějovic jeden řidič BMW a ještě teď mám slisovanou látku na potahu sedačky od stažených půlek. Jednoznačně je vždy důležitější být vidět, než ohledy na chvátajícího narcise. Odstup si vždycky můžete držet tak velký, aby to neznepříjemňovalo jízdu.
Jen připomenu, že zákon mluví obecně o mlze, takže pokud vypnete v koloně zadní mlhovku, protože máte pocit, že není potřeba, tak právě v tomhle případě vám hrozí pokuta. Článek mi přijde vycucanej z prstu autora, kterej se vzteká kvůli blbosti.

Odpovědět  |   | 
iron fist  |  27. 10. 2019 06:58

"tak­že po­kud vy­pne­te v ko­lo­ně zad­ní ml­hov­ku, proto­že má­te po­cit, že ne­ní po­tře­ba, tak prá­vě v tomhle pří­pa­dě vám hro­zí po­ku­ta" Když ji nevypneš v koloně, tak ti spíš hrozí, že za chvíli dostaneš přes držku.

Odpovědět  |   | 
tonda  |  26. 10. 2019 13:25

Kdy používat mlhovky : Za mlhy, velkém hustém dešti, za vydatného sněžení atd.... K tomu není dál co dodávat, za velké inverze atd....

Odpovědět  |   | 
Konspirátor  |  26. 10. 2019 13:33

Je mlha a mlha. Univerzální pravidlo nelze mít, asistenční systém to též zatím nepozná. Nezbývá, než použít mozek, což je pro 20% řidičů blbá zpráva.

Odpovědět  |   | 
borix  |  26. 10. 2019 19:22

Je psáno mlha, takže vždy, když je mlha. Škoda, že dneska spousta lidí neumí ani pustit normální světla, těžký pak po nich chtít neco tak složitého, jako v mlze zapnout mlhovky.

Odpovědět  |   | 
iron fist  |  27. 10. 2019 07:03

Výborně, takže tady máme ukázkového vymatlance, co neni schopen používat rozum. Takový jako ty, mají jezdit mastnou tyčí.

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  27. 10. 2019 07:38

Ty blbe, alespoň si ten článek přečti. Je tam tento odstavec o tom, co vlastně ta mlha a snížená viditelnost je.

„účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu“.Více na: https://www.autorevue.cz/kdy-a-jak-spravne-pouziva... ...

Čili NESMÍŠ zapínat mlhovky jen proto, že někde v poli u cesty je troška mlhy. Ve městě většinou není potřeba zapínat mlhovky ani při husté mlze, i tak vidíš několik aut před sebou. Za zbytečné používání mlhovek můžeš dostat flastr.

Jednoduchá poučka - sotva vidím auta kolem sebe -> je to na mlhovky. Vidím celkem v poho auta kolem sebe -> není to na mlhovky.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 10. 2019 18:13

Jenže § 32 o snížené viditelnosti v případě mlhovek nemluví. Pouze o mlze, hustém dešti nebo sněžení (jakémkoli). Asociace se sníženou viditelností a schopností rozeznávat ostatní účastníky provozu je nesprávná, i když by byla logická. Pokuta za to samozřejmě hrozit nemůže, protože použitím mlhovky zákon naplňuji, neporušuji. Vypnutí v koloně je otázkou ohleduplnosti a vnímavosti k provozu, ne dodržování zákona.
Je smutné, že zde opět redakce předkládá lživé souvislosti a nesprávně cituje zákony. A je smutné, že jiní lidé si zase vybírají jen to, co se jim hodí.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  29. 10. 2019 12:35

A ono je pak dale neco o oslnovani ostatnich ucastniku

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 10. 2019 16:54

Zase je lepší v mlze kde je dohled na 100metrů potkat auto bez světel než jiný tatary za tmy při viditelnosti na 10km a mají zaplé zadní mlhovky.Občas pomůže dotyčného předjet na 2sekundy mu je taky zapnout ať si taky užije svojí medicínu.

Odpovědět  |   | 
Jano  |  26. 10. 2019 17:44

Súhlas. Alebo pustiť dialkové.

Odpovědět  |   | 
borix  |  26. 10. 2019 19:29

To si děláte legraci? Je jasný, že retard, který v noci jezdí s mlhovkama, jen kvůli tomu, že se cítí drsnější, aniž by byla mlha, je na poslání zpět do autoškoly. Deebil, kterej jede v mlze bez zadních světel je rovnou na zabití. Intenzita mlhy se behem cesty mění a chvílemi je vidět na 100 m a chvílemi na třeba na 10.

Odpovědět  |   | 
iron fist  |  27. 10. 2019 07:08

Přečti si to ještě jednou. Řidič s velkým Ř jezdí tak, aby ho ani blb s nerozsvíceným světlem nepřekvapil. Točvolant jako ty bude mít zapnutou mlhovku furt. Ještě že nemůžou všichni používat majáčky, to by to v tvým světě vypadalo.

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  26. 10. 2019 19:51

zadní mlhovky by se měli zapínat od 60 kmh a méně,tudíž když začínáš být překažkou

Odpovědět  |   | 
taky Fanda  |  26. 10. 2019 20:01

Vy raději nejezděte, bude to pro všechny bezpečnější

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  26. 10. 2019 20:20

V Německu maximalní povolena rychlost se zapnutou zadní mlhovkou je 50,pro mě to má logiku

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  26. 10. 2019 20:51

Bei Fahren mit eingeschalteter Nebelschlussleuchte ist maximal eine Geschwindigkeit von 50 Kilometern pro Stunde erlaubt.,,,,to kdyby se vám chtělo ted na podzim zajet do Německa na nákupy,za ušetřeny peníze si kupte něco dobrýho

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 10. 2019 00:20

A proto v D aby nemuseli jet 50-70 nezapinaji ani mlhovky a už vůbec ne světla a ve výsledku jsem rád když je vidět na 100-150metrů že aspoň mají denní světla i když i to je pro některé šoféry moc.

Odpovědět  |   | 

v německu nejsou povinně určeny DS, tak když máš auto vyrobený pro německo, tak tam máš auto světla jen na čidlo šera.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 10. 2019 20:32

Raz som stretol manzelsky par, nejaka spolocenska prilezitost, a pani uplne bohorovne oznamila, ze ona ked jazdi, tak automaticky zapina hmlovky a dialkove. Den, noc, hmla, nehmla. Ona tak lepsie vidi, nic ine ju nezaujima.

Do konca akcie som s dotycnymi neprehovoril ani slovo.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 10. 2019 00:22

Nejsou dálkové jako dálkové.

Odpovědět  |   | 
space  |  27. 10. 2019 07:23

Jen bych dodal, že stejně výkonná žárovka, jako v mlhovkách je i v brzdových světlech. Přemýšlejte o tom, jestli je nutné při stání v kolonách na rovině tisknout pedál brzdy. V kombinaci s třetím brzdovým světlem je to v noci hrozně příjemné.
V mírném svahu pomůže ruční brzda. S tou dnes nepracuje nikdo. Jako bonus vám nezareznou lanovody a snížíte momentální spotřebu auta a oteplování planety (brzdová světla 2x21W + něco třetí světlo, celkem cca 50W).

Odpovědět  |   | 

co to meleš????ruční brzda a lanovody. Probůh s čím to jezdíš, máš tam značku V?

Odpovědět  |   | 
Jan Moskalikov  |  27. 10. 2019 08:57

Nejprve si doplň vzdělání než něco plácneš. Lanovody ruční brzdy má stále drtivá většina současných aut. To že místo páky máš čudlík nic nemění. stále je nutné kolo mechanicky zabrzdit. Nebo myslíš, že je to kouzelný čudlík? Nebo jaká je tvá představa? Pouč nás, ať se zasmějeme.

Odpovědět  |   | 

no mám obyčejnýho citroena v soc. edici a ten čudlík, nebo plynový pedál ovládá přímo třmen zadní brzdy, jsou tam myslím 4 drátky, žádný lanovod , bowden atd, jenom drátky s konektorem. Jsem zvědav, jak sníš tu buchtu, co nám vysvětlíš. napiš e-mail, pošlu ti rozkres třmenu.

Odpovědět  |   | 

a jak vypneš motor, tak se ti to zabrzdí.Na to tlačítko(podle tebe čudl) nemusíš roky šáhnout

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 10. 2019 18:14

Ten čudlík ovládá elektromotory, nikoli lanovody. Nicméně je fakt, že většina aut u nás stále má mechanickou parkovací brzdu na lanovody.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 10. 2019 19:35

Blbe je, ze kdyz mas automat, stojis na brzde. Kdyz mas auto brzdeni, tak zabrzdis a auto pak samo stoji na brzde. Stejne tak pri stani na prejezdu nejsi schopen zhasnout svetlomety. Dan za pohodlnost.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 10. 2019 11:11

Ale stejně nejlepší jsou ciklisti v tmavém oblečení bez odrazek jedoucí večer.Minimální plocha bez osvětlení.

Odpovědět  |   | 

u nás to sice policie kontroluje, ale odrazka moc nepomůže v mlze, blikačka s dobrou baterií.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  27. 10. 2019 18:21

Souhlas, odhadem tak třetina zyklistů jezdí se světly jak má. třetina jen s blikačkou vzadu a zbylá třetina ve stealth režimu. jsem zvědavý, kdy už to konečně někdo (policie?) začne řešit.
Úplně nejlepší je cyklista sice s blikačkou, ale který za tmy pár metrů před autem začne odbočovat doleva..... A když to metr před ním ubrzdíš a zatroubíš, ještě na tebe začne vřískat že přece ukazoval rukou že bude odbočovat. A není schopný pochopit, že v noci když je tma, tak rukama může klidně nacvičovat spartakiádu, na tlumená světla to prostě není šance vidět....

Odpovědět  |   | 

a nejlepší jsou ti jak jezdí po komunikaci když o metr vedle je cyklostezka, těm bych bral i řidičák jestli mají.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 10. 2019 19:31

Až budou ty cyklostezky také sjízdné, pak po nich budeme rádi jezdit. Jenže motat se po stezce spolu s arogantními pěšáky, pejskaři a kočárkáři fakt není to pravé pro jízdu. A kličkování mezi dírami už vůbec ne. Na některé stezky se bez porušení zákona nedá ani vjet, jak ji mám použít?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 10. 2019 21:33

Zajetý mpolan a bude na fóru klid.Plus pro ostatní tady.

Odpovědět  |   | 
otacar  |  28. 10. 2019 18:59

Prosím autora článku - opravit v textu větu:
"Za neoprávněné použití mlhových světel hrozí pokuta až 2000 Kč a odebrání jednoho bodu."
na: "... hrozí pokuta až 2000 Kč a zakoupení jednoho bodu."
P.S. pro snadnější zapamatování = body si řidič kupuje za tu pokutu. Odmazávají se jinak než za neoprávněné použití mlhových světel : ).

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků

Nejčtenější články

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na ko…

Jedny z poslední variant Tatry 613 byly přehlídkou hi-tech výbavy, která u české produkce neměla obdoby.

31.  10.  2020 | | 32 N/A
Daniel Fuglevič
VýbavaTatraLuxusní auta
Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na zakázku postaví Felicii i embéčko

Ve Zlíně vyrábí úžasná šlapací autíčka. Na …

Nechte svému potomkovi vyrobit šlapací autíčko na zakázku a titul rodiče roku máte dozajista v kapse.

18.  11.  2020 | | 48 N/A
Daniel Fuglevič
Český trhŠkodaRetro
Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nádherný kus má na tachometru 143 km!

Vzácný pick-up Škoda 1202 je na prodej. Nád…

Do české inzerce opět zavítala jedna zajímavá rarita od škodovky. Tento old-school pick-up je navíc v brilantním stavu.

4.  11.  2020 | | 23 N/A
Daniel Fuglevič
Raritapick-upŠkodaOjetiny
Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý koncept má od dnešního SUV daleko

Dacia Duster mohla vypadat i takto. Starý k…

Dokázal by Duster jakožto lifestylový crossover zaujmout takovou hromadu zákazníků jako jeho následná produkční a méně odvážná verze?

9.  11.  2020 | | 19 N/A
Daniel Fuglevič
KonceptDacia Duster
Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani levnější verze nevypadá vůbec špatně!

Nová Dacia Sandero ve velké galerii: Ani le…

Nová generace Dacie Sandero o sobě dala společně se sedanem Logan poprvé oficiálně vědět už koncem září. Na osobní setkání zatím nedošlo, konečně si ale můžeme novinky prohlédnout alespoň v pořádné galerii.

20.  11.  2020 | | 108 N/A
Jan Mička
Dacia SanderoPremiéry