Kdy a jak správně používat mlhovky? Neznalost škodí vám i ostatním řidičům

41 komentářů

František
6. února • 22:25

Dnes jsem přijel z práce ve 22h cca 75km vzdálenost a každej druhej protojedoucí řidič nezhasne dálkový a řešit mlhovky to už je sci fi,

otacar
28. října • 18:59

Prosím autora článku - opravit v textu větu:
"Za neoprávněné použití mlhových světel hrozí pokuta až 2000 Kč a odebrání jednoho bodu."
na: "... hrozí pokuta až 2000 Kč a zakoupení jednoho bodu."
P.S. pro snadnější zapamatování = body si řidič kupuje za tu pokutu. Odmazávají se jinak než za neoprávněné použití mlhových světel : ).

Michal
27. října • 21:33

Zajetý mpolan a bude na fóru klid.Plus pro ostatní tady.

Michal
27. října • 11:11

Ale stejně nejlepší jsou ciklisti v tmavém oblečení bez odrazek jedoucí večer.Minimální plocha bez osvětlení.

JirkaK
27. října • 18:21

Souhlas, odhadem tak třetina zyklistů jezdí se světly jak má. třetina jen s blikačkou vzadu a zbylá třetina ve stealth režimu. jsem zvědavý, kdy už to konečně někdo (policie?) začne řešit.
Úplně nejlepší je cyklista sice s blikačkou, ale který za tmy pár metrů před autem začne odbočovat doleva..... A když to metr před ním ubrzdíš a zatroubíš, ještě na tebe začne vřískat že přece ukazoval rukou že bude odbočovat. A není schopný pochopit, že v noci když je tma, tak rukama může klidně nacvičovat spartakiádu, na tlumená světla to prostě není šance vidět....

petr r. (petrumr)
27. října • 18:53

a nejlepší jsou ti jak jezdí po komunikaci když o metr vedle je cyklostezka, těm bych bral i řidičák jestli mají.

mpolan
27. října • 19:31

Až budou ty cyklostezky také sjízdné, pak po nich budeme rádi jezdit. Jenže motat se po stezce spolu s arogantními pěšáky, pejskaři a kočárkáři fakt není to pravé pro jízdu. A kličkování mezi dírami už vůbec ne. Na některé stezky se bez porušení zákona nedá ani vjet, jak ji mám použít?

petr r. (petrumr)
27. října • 11:27

u nás to sice policie kontroluje, ale odrazka moc nepomůže v mlze, blikačka s dobrou baterií.

space
27. října • 7:23

Jen bych dodal, že stejně výkonná žárovka, jako v mlhovkách je i v brzdových světlech. Přemýšlejte o tom, jestli je nutné při stání v kolonách na rovině tisknout pedál brzdy. V kombinaci s třetím brzdovým světlem je to v noci hrozně příjemné.
V mírném svahu pomůže ruční brzda. S tou dnes nepracuje nikdo. Jako bonus vám nezareznou lanovody a snížíte momentální spotřebu auta a oteplování planety (brzdová světla 2x21W + něco třetí světlo, celkem cca 50W).

Michal
27. října • 19:35

Blbe je, ze kdyz mas automat, stojis na brzde. Kdyz mas auto brzdeni, tak zabrzdis a auto pak samo stoji na brzde. Stejne tak pri stani na prejezdu nejsi schopen zhasnout svetlomety. Dan za pohodlnost.

petr r. (petrumr)
27. října • 7:51

co to meleš????ruční brzda a lanovody. Probůh s čím to jezdíš, máš tam značku V?

Jan Moskalikov
27. října • 8:57

Nejprve si doplň vzdělání než něco plácneš. Lanovody ruční brzdy má stále drtivá většina současných aut. To že místo páky máš čudlík nic nemění. stále je nutné kolo mechanicky zabrzdit. Nebo myslíš, že je to kouzelný čudlík? Nebo jaká je tvá představa? Pouč nás, ať se zasmějeme.

mpolan
27. října • 18:14

Ten čudlík ovládá elektromotory, nikoli lanovody. Nicméně je fakt, že většina aut u nás stále má mechanickou parkovací brzdu na lanovody.

petr r. (petrumr)
27. října • 11:31

a jak vypneš motor, tak se ti to zabrzdí.Na to tlačítko(podle tebe čudl) nemusíš roky šáhnout

petr r. (petrumr)
27. října • 11:02

no mám obyčejnýho citroena v soc. edici a ten čudlík, nebo plynový pedál ovládá přímo třmen zadní brzdy, jsou tam myslím 4 drátky, žádný lanovod , bowden atd, jenom drátky s konektorem. Jsem zvědav, jak sníš tu buchtu, co nám vysvětlíš.:-D napiš e-mail, pošlu ti rozkres třmenu.

Joe Doe
26. října • 20:32

Raz som stretol manzelsky par, nejaka spolocenska prilezitost, a pani uplne bohorovne oznamila, ze ona ked jazdi, tak automaticky zapina hmlovky a dialkove. Den, noc, hmla, nehmla. Ona tak lepsie vidi, nic ine ju nezaujima.Do konca akcie som s dotycnymi neprehovoril ani slovo.

Michal
27. října • 0:22

Nejsou dálkové jako dálkové.

Fanda
26. října • 19:51

zadní mlhovky by se měli zapínat od 60 kmh a méně,tudíž když začínáš být překažkou

taky Fanda
26. října • 20:01

Vy raději nejezděte, bude to pro všechny bezpečnější :-)

Fanda
26. října • 20:20

V Německu maximalní povolena rychlost se zapnutou zadní mlhovkou je 50,pro mě to má logiku

Michal
27. října • 0:20

A proto v D aby nemuseli jet 50-70 nezapinaji ani mlhovky a už vůbec ne světla a ve výsledku jsem rád když je vidět na 100-150metrů že aspoň mají denní světla i když i to je pro některé šoféry moc.

petr r. (petrumr)
27. října • 7:48

v německu nejsou povinně určeny DS, tak když máš auto vyrobený pro německo, tak tam máš auto světla jen na čidlo šera.

Fanda
26. října • 20:51

Bei Fahren mit eingeschalteter Nebelschlussleuchte ist maximal eine Geschwindigkeit von 50 Kilometern pro Stunde erlaubt.,,,,to kdyby se vám chtělo ted na podzim zajet do Německa na nákupy,za ušetřeny peníze si kupte něco dobrýho

Michal
26. října • 16:54

Zase je lepší v mlze kde je dohled na 100metrů potkat auto bez světel než jiný tatary za tmy při viditelnosti na 10km a mají zaplé zadní mlhovky.Občas pomůže dotyčného předjet na 2sekundy mu je taky zapnout ať si taky užije svojí medicínu.

borix
26. října • 19:29

To si děláte legraci? Je jasný, že retard, který v noci jezdí s mlhovkama, jen kvůli tomu, že se cítí drsnější, aniž by byla mlha, je na poslání zpět do autoškoly. Deebil, kterej jede v mlze bez zadních světel je rovnou na zabití. Intenzita mlhy se behem cesty mění a chvílemi je vidět na 100 m a chvílemi na třeba na 10.

iron fist
27. října • 7:08

Přečti si to ještě jednou. Řidič s velkým Ř jezdí tak, aby ho ani blb s nerozsvíceným světlem nepřekvapil. Točvolant jako ty bude mít zapnutou mlhovku furt. Ještě že nemůžou všichni používat majáčky, to by to v tvým světě vypadalo.

Jano
26. října • 17:44

Súhlas. Alebo pustiť dialkové.

tonda
26. října • 13:25

Kdy používat mlhovky : Za mlhy, velkém hustém dešti, za vydatného sněžení atd.... K tomu není dál co dodávat, za velké inverze atd....

Wonn
27. října • 7:38

Ty blbe, alespoň si ten článek přečti. Je tam tento odstavec o tom, co vlastně ta mlha a snížená viditelnost je.„účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu“.Více na: https://www.autorevue.cz/kdy-a-jak-spravne-pouziva... ... Čili NESMÍŠ zapínat mlhovky jen proto, že někde v poli u cesty je troška mlhy. Ve městě většinou není potřeba zapínat mlhovky ani při husté mlze, i tak vidíš několik aut před sebou. Za zbytečné používání mlhovek můžeš dostat flastr.Jednoduchá poučka - sotva vidím auta kolem sebe -> je to na mlhovky. Vidím celkem v poho auta kolem sebe -> není to na mlhovky.

Mojmir
30. prosince • 17:21

Problem je v tom, ze a)clanek je nazor a ne zakon, b) zakon to jasne nedefinuje a c) i kdyz se budu dle meho mineni chovat podle toho co je v clanku, tak se vase a moje mineni o aktualni situaci a dohlednosti muze diametralne lisit.

mpolan
27. října • 18:13

Jenže § 32 o snížené viditelnosti v případě mlhovek nemluví. Pouze o mlze, hustém dešti nebo sněžení (jakémkoli). Asociace se sníženou viditelností a schopností rozeznávat ostatní účastníky provozu je nesprávná, i když by byla logická. Pokuta za to samozřejmě hrozit nemůže, protože použitím mlhovky zákon naplňuji, neporušuji. Vypnutí v koloně je otázkou ohleduplnosti a vnímavosti k provozu, ne dodržování zákona.
Je smutné, že zde opět redakce předkládá lživé souvislosti a nesprávně cituje zákony. A je smutné, že jiní lidé si zase vybírají jen to, co se jim hodí.

Tom
29. října • 12:35

A ono je pak dale neco o oslnovani ostatnich ucastniku

Konspirátor
26. října • 13:33

Je mlha a mlha. Univerzální pravidlo nelze mít, asistenční systém to též zatím nepozná. Nezbývá, než použít mozek, což je pro 20% řidičů blbá zpráva.

borix
26. října • 19:22

Je psáno mlha, takže vždy, když je mlha. Škoda, že dneska spousta lidí neumí ani pustit normální světla, těžký pak po nich chtít neco tak složitého, jako v mlze zapnout mlhovky.

iron fist
27. října • 7:03

Výborně, takže tady máme ukázkového vymatlance, co neni schopen používat rozum. Takový jako ty, mají jezdit mastnou tyčí.

petr r. (petrumr)
26. října • 12:44

ještě bych napsal, že když se používá mlhovka, tak se musí snížit rychlost jízdy.

brk77
26. října • 12:59

Tak proto někteří i za mlhy jezdí jen s denním svícením s nesvítícím zadkem. ;-)

borix
26. října • 19:19

To jsou zase hovadiny. V zákoně je napsáno jednoznačně za mlhy a když se nebudete tomu autu lepit na zadek, tak to zas tak neoslňuje. Já raději vola, co zapomene zaplé mlhovky než idiota, kterej je zapomene v mlíku zapnout. Vůbec nejlepší je situace, kdy se před vámi v husté mlze zjeví auto bez zaplých koncových světel. Takhle mě potěšil ve čtvrtek na dálnici do Budějovic jeden řidič BMW a ještě teď mám slisovanou látku na potahu sedačky od stažených půlek. Jednoznačně je vždy důležitější být vidět, než ohledy na chvátajícího narcise. Odstup si vždycky můžete držet tak velký, aby to neznepříjemňovalo jízdu.
Jen připomenu, že zákon mluví obecně o mlze, takže pokud vypnete v koloně zadní mlhovku, protože máte pocit, že není potřeba, tak právě v tomhle případě vám hrozí pokuta. Článek mi přijde vycucanej z prstu autora, kterej se vzteká kvůli blbosti.

iron fist
27. října • 6:58

"tak­že po­kud vy­pne­te v ko­lo­ně zad­ní ml­hov­ku, proto­že má­te po­cit, že ne­ní po­tře­ba, tak prá­vě v tomhle pří­pa­dě vám hro­zí po­ku­ta" Když ji nevypneš v koloně, tak ti spíš hrozí, že za chvíli dostaneš přes držku.

petr r. (petrumr)
26. října • 13:32

čidlo světel nesepne a stěrače nestírají.

MUDr. Chocholoušek
26. října • 16:09

Kromě nových Renaultu, těm svítí zadek i při denním svícení.

Doporučujeme

Články odjinud