Kdy a jak správně používat mlhovky? Neznalost škodí vám i ostatním řidičům

ještě bych napsal, že když se používá mlhovka, tak se musí snížit rychlost jízdy.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  26. 10. 2019 12:59

Tak proto někteří i za mlhy jezdí jen s denním svícením s nesvítícím zadkem.

Odpovědět  |   | 

čidlo světel nesepne a stěrače nestírají.

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  26. 10. 2019 16:09

Kromě nových Renaultu, těm svítí zadek i při denním svícení.

Odpovědět  |   | 
borix  |  26. 10. 2019 19:19

To jsou zase hovadiny. V zákoně je napsáno jednoznačně za mlhy a když se nebudete tomu autu lepit na zadek, tak to zas tak neoslňuje. Já raději vola, co zapomene zaplé mlhovky než idiota, kterej je zapomene v mlíku zapnout. Vůbec nejlepší je situace, kdy se před vámi v husté mlze zjeví auto bez zaplých koncových světel. Takhle mě potěšil ve čtvrtek na dálnici do Budějovic jeden řidič BMW a ještě teď mám slisovanou látku na potahu sedačky od stažených půlek. Jednoznačně je vždy důležitější být vidět, než ohledy na chvátajícího narcise. Odstup si vždycky můžete držet tak velký, aby to neznepříjemňovalo jízdu.
Jen připomenu, že zákon mluví obecně o mlze, takže pokud vypnete v koloně zadní mlhovku, protože máte pocit, že není potřeba, tak právě v tomhle případě vám hrozí pokuta. Článek mi přijde vycucanej z prstu autora, kterej se vzteká kvůli blbosti.

Odpovědět  |   | 
iron fist  |  27. 10. 2019 06:58

"tak­že po­kud vy­pne­te v ko­lo­ně zad­ní ml­hov­ku, proto­že má­te po­cit, že ne­ní po­tře­ba, tak prá­vě v tomhle pří­pa­dě vám hro­zí po­ku­ta" Když ji nevypneš v koloně, tak ti spíš hrozí, že za chvíli dostaneš přes držku.

Odpovědět  |   | 
tonda  |  26. 10. 2019 13:25

Kdy používat mlhovky : Za mlhy, velkém hustém dešti, za vydatného sněžení atd.... K tomu není dál co dodávat, za velké inverze atd....

Odpovědět  |   | 
Konspirátor  |  26. 10. 2019 13:33

Je mlha a mlha. Univerzální pravidlo nelze mít, asistenční systém to též zatím nepozná. Nezbývá, než použít mozek, což je pro 20% řidičů blbá zpráva.

Odpovědět  |   | 
borix  |  26. 10. 2019 19:22

Je psáno mlha, takže vždy, když je mlha. Škoda, že dneska spousta lidí neumí ani pustit normální světla, těžký pak po nich chtít neco tak složitého, jako v mlze zapnout mlhovky.

Odpovědět  |   | 
iron fist  |  27. 10. 2019 07:03

Výborně, takže tady máme ukázkového vymatlance, co neni schopen používat rozum. Takový jako ty, mají jezdit mastnou tyčí.

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  27. 10. 2019 07:38

Ty blbe, alespoň si ten článek přečti. Je tam tento odstavec o tom, co vlastně ta mlha a snížená viditelnost je.

„účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu“.Více na: https://www.autorevue.cz/kdy-a-jak-spravne-pouziva... ...

Čili NESMÍŠ zapínat mlhovky jen proto, že někde v poli u cesty je troška mlhy. Ve městě většinou není potřeba zapínat mlhovky ani při husté mlze, i tak vidíš několik aut před sebou. Za zbytečné používání mlhovek můžeš dostat flastr.

Jednoduchá poučka - sotva vidím auta kolem sebe -> je to na mlhovky. Vidím celkem v poho auta kolem sebe -> není to na mlhovky.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 10. 2019 18:13

Jenže § 32 o snížené viditelnosti v případě mlhovek nemluví. Pouze o mlze, hustém dešti nebo sněžení (jakémkoli). Asociace se sníženou viditelností a schopností rozeznávat ostatní účastníky provozu je nesprávná, i když by byla logická. Pokuta za to samozřejmě hrozit nemůže, protože použitím mlhovky zákon naplňuji, neporušuji. Vypnutí v koloně je otázkou ohleduplnosti a vnímavosti k provozu, ne dodržování zákona.
Je smutné, že zde opět redakce předkládá lživé souvislosti a nesprávně cituje zákony. A je smutné, že jiní lidé si zase vybírají jen to, co se jim hodí.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  29. 10. 2019 12:35

A ono je pak dale neco o oslnovani ostatnich ucastniku

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 10. 2019 16:54

Zase je lepší v mlze kde je dohled na 100metrů potkat auto bez světel než jiný tatary za tmy při viditelnosti na 10km a mají zaplé zadní mlhovky.Občas pomůže dotyčného předjet na 2sekundy mu je taky zapnout ať si taky užije svojí medicínu.

Odpovědět  |   | 
Jano  |  26. 10. 2019 17:44

Súhlas. Alebo pustiť dialkové.

Odpovědět  |   | 
borix  |  26. 10. 2019 19:29

To si děláte legraci? Je jasný, že retard, který v noci jezdí s mlhovkama, jen kvůli tomu, že se cítí drsnější, aniž by byla mlha, je na poslání zpět do autoškoly. Deebil, kterej jede v mlze bez zadních světel je rovnou na zabití. Intenzita mlhy se behem cesty mění a chvílemi je vidět na 100 m a chvílemi na třeba na 10.

Odpovědět  |   | 
iron fist  |  27. 10. 2019 07:08

Přečti si to ještě jednou. Řidič s velkým Ř jezdí tak, aby ho ani blb s nerozsvíceným světlem nepřekvapil. Točvolant jako ty bude mít zapnutou mlhovku furt. Ještě že nemůžou všichni používat majáčky, to by to v tvým světě vypadalo.

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  26. 10. 2019 19:51

zadní mlhovky by se měli zapínat od 60 kmh a méně,tudíž když začínáš být překažkou

Odpovědět  |   | 
taky Fanda  |  26. 10. 2019 20:01

Vy raději nejezděte, bude to pro všechny bezpečnější

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  26. 10. 2019 20:20

V Německu maximalní povolena rychlost se zapnutou zadní mlhovkou je 50,pro mě to má logiku

Odpovědět  |   | 
Fanda  |  26. 10. 2019 20:51

Bei Fahren mit eingeschalteter Nebelschlussleuchte ist maximal eine Geschwindigkeit von 50 Kilometern pro Stunde erlaubt.,,,,to kdyby se vám chtělo ted na podzim zajet do Německa na nákupy,za ušetřeny peníze si kupte něco dobrýho

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 10. 2019 00:20

A proto v D aby nemuseli jet 50-70 nezapinaji ani mlhovky a už vůbec ne světla a ve výsledku jsem rád když je vidět na 100-150metrů že aspoň mají denní světla i když i to je pro některé šoféry moc.

Odpovědět  |   | 

v německu nejsou povinně určeny DS, tak když máš auto vyrobený pro německo, tak tam máš auto světla jen na čidlo šera.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 10. 2019 20:32

Raz som stretol manzelsky par, nejaka spolocenska prilezitost, a pani uplne bohorovne oznamila, ze ona ked jazdi, tak automaticky zapina hmlovky a dialkove. Den, noc, hmla, nehmla. Ona tak lepsie vidi, nic ine ju nezaujima.

Do konca akcie som s dotycnymi neprehovoril ani slovo.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 10. 2019 00:22

Nejsou dálkové jako dálkové.

Odpovědět  |   | 
space  |  27. 10. 2019 07:23

Jen bych dodal, že stejně výkonná žárovka, jako v mlhovkách je i v brzdových světlech. Přemýšlejte o tom, jestli je nutné při stání v kolonách na rovině tisknout pedál brzdy. V kombinaci s třetím brzdovým světlem je to v noci hrozně příjemné.
V mírném svahu pomůže ruční brzda. S tou dnes nepracuje nikdo. Jako bonus vám nezareznou lanovody a snížíte momentální spotřebu auta a oteplování planety (brzdová světla 2x21W + něco třetí světlo, celkem cca 50W).

Odpovědět  |   | 

co to meleš????ruční brzda a lanovody. Probůh s čím to jezdíš, máš tam značku V?

Odpovědět  |   | 
Jan Moskalikov  |  27. 10. 2019 08:57

Nejprve si doplň vzdělání než něco plácneš. Lanovody ruční brzdy má stále drtivá většina současných aut. To že místo páky máš čudlík nic nemění. stále je nutné kolo mechanicky zabrzdit. Nebo myslíš, že je to kouzelný čudlík? Nebo jaká je tvá představa? Pouč nás, ať se zasmějeme.

Odpovědět  |   | 

no mám obyčejnýho citroena v soc. edici a ten čudlík, nebo plynový pedál ovládá přímo třmen zadní brzdy, jsou tam myslím 4 drátky, žádný lanovod , bowden atd, jenom drátky s konektorem. Jsem zvědav, jak sníš tu buchtu, co nám vysvětlíš. napiš e-mail, pošlu ti rozkres třmenu.

Odpovědět  |   | 

a jak vypneš motor, tak se ti to zabrzdí.Na to tlačítko(podle tebe čudl) nemusíš roky šáhnout

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 10. 2019 18:14

Ten čudlík ovládá elektromotory, nikoli lanovody. Nicméně je fakt, že většina aut u nás stále má mechanickou parkovací brzdu na lanovody.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 10. 2019 19:35

Blbe je, ze kdyz mas automat, stojis na brzde. Kdyz mas auto brzdeni, tak zabrzdis a auto pak samo stoji na brzde. Stejne tak pri stani na prejezdu nejsi schopen zhasnout svetlomety. Dan za pohodlnost.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 10. 2019 11:11

Ale stejně nejlepší jsou ciklisti v tmavém oblečení bez odrazek jedoucí večer.Minimální plocha bez osvětlení.

Odpovědět  |   | 

u nás to sice policie kontroluje, ale odrazka moc nepomůže v mlze, blikačka s dobrou baterií.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  27. 10. 2019 18:21

Souhlas, odhadem tak třetina zyklistů jezdí se světly jak má. třetina jen s blikačkou vzadu a zbylá třetina ve stealth režimu. jsem zvědavý, kdy už to konečně někdo (policie?) začne řešit.
Úplně nejlepší je cyklista sice s blikačkou, ale který za tmy pár metrů před autem začne odbočovat doleva..... A když to metr před ním ubrzdíš a zatroubíš, ještě na tebe začne vřískat že přece ukazoval rukou že bude odbočovat. A není schopný pochopit, že v noci když je tma, tak rukama může klidně nacvičovat spartakiádu, na tlumená světla to prostě není šance vidět....

Odpovědět  |   | 

a nejlepší jsou ti jak jezdí po komunikaci když o metr vedle je cyklostezka, těm bych bral i řidičák jestli mají.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  27. 10. 2019 19:31

Až budou ty cyklostezky také sjízdné, pak po nich budeme rádi jezdit. Jenže motat se po stezce spolu s arogantními pěšáky, pejskaři a kočárkáři fakt není to pravé pro jízdu. A kličkování mezi dírami už vůbec ne. Na některé stezky se bez porušení zákona nedá ani vjet, jak ji mám použít?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  27. 10. 2019 21:33

Zajetý mpolan a bude na fóru klid.Plus pro ostatní tady.

Odpovědět  |   | 
otacar  |  28. 10. 2019 18:59

Prosím autora článku - opravit v textu větu:
"Za neoprávněné použití mlhových světel hrozí pokuta až 2000 Kč a odebrání jednoho bodu."
na: "... hrozí pokuta až 2000 Kč a zakoupení jednoho bodu."
P.S. pro snadnější zapamatování = body si řidič kupuje za tu pokutu. Odmazávají se jinak než za neoprávněné použití mlhových světel : ).

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 34 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A