Kdo ztratí a kdo získá v Evropě v roce 2012?

Kdo letos v Evropě utrpí? Seznam je dlouhý. V podstatě lze říci, že každý, kdo není spojený s německým průmyslem. Každý, kdo neexportuje za hranice Evropy.
Kdo ztratí a kdo získá v Evropě v roce 2012?

Mnohé evropské automobilky hrají obrazně řečeno jen na malém hřišti. Jsou to jen regionální hráči. Podnikají na starém kontinentu, kde mohou oslovit jen omezený počet zákazníků. Přitom prodeje v západní Evropě stále klesají a ani pro letošek není vyhlídka na zlepšení. Právě naopak.

Utrpí tedy ten, kdo není globální hráč. Kdo si nebude moci dovolit kompenzovat svoje ztráty z prodejů v Evropě třeba na rostoucím čínském trhu.

PSA/Peugeot Citroën v ohrožení?

Mezi takové patří Fiat a Renault. Ani italský ani francouzský výrobce neexportují nijak silně z Evropy, takže oni budou zcela jistě těžce postiženi jako jedni z prvních při jakémkoli zhoupnutí na evropském trhu. Jejich výhodou je ale to, že s účetní bilancí jim v takovém případě může pomoci Chrysler (Fiatu) a Nissan (Renaultu).

To PSA/Peugeot Citroën takhle silného a výdělečného aliančního partnera, o něhož by se popřípadě mohl opřít, nemá. Tento francouzský hráč proto nejvíce závisí na prodejích v Evropě.

A asi se mu již teď nedýchá lehce. Naznačilo to listopadové oznámení PSA, že ruší 6600 míst. A pokud se Evropa rychle nevzpamatuje ze svých současných problémů spjatých s dluhovou krizí, další podobné oznámení zřejmě bude následovat.

Mezi vítěze budou naopak patřit němečtí obři – Volkswagen, Daimler a BMW. Ti budou i v roce 2012 těžit z oživení ekonomiky v USA a růstu Číny, z toho, že exportují nejvíce automobilů.  

Nejhůře na tom bude Španělsko

Společnosti, které sledují pohyby na trzích, již oznámily svoje předpovědi. Podle nich prodeje nových aut v Evropě na pěti největších trzích klesnou. Nejméně utrpí podle Morgan Stanley Německo, zde bude pokles jen čtyřprocentní, u britského trhu pětiprocentní, prodeje ve Francii a Itálii se sníží o 7 %.

Nejhůře na tom bude Španělsko, které prý spadne o dalších 10 %. A to se již v roce 2011 trh s novými auty na Pyrenejském poloostrově propadl o více než 20 %.
 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 290 000 Kč
Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2009
Stav: 104 980 km
Cena: 246 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků