Kdo ztratí a kdo získá v Evropě v roce 2012?

Kdo letos v Evropě utrpí? Seznam je dlouhý. V podstatě lze říci, že každý, kdo není spojený s německým průmyslem. Každý, kdo neexportuje za hranice Evropy.
Kdo ztratí a kdo získá v Evropě v roce 2012?

Mnohé evropské automobilky hrají obrazně řečeno jen na malém hřišti. Jsou to jen regionální hráči. Podnikají na starém kontinentu, kde mohou oslovit jen omezený počet zákazníků. Přitom prodeje v západní Evropě stále klesají a ani pro letošek není vyhlídka na zlepšení. Právě naopak.

Utrpí tedy ten, kdo není globální hráč. Kdo si nebude moci dovolit kompenzovat svoje ztráty z prodejů v Evropě třeba na rostoucím čínském trhu.

PSA/Peugeot Citroën v ohrožení?

Mezi takové patří Fiat a Renault. Ani italský ani francouzský výrobce neexportují nijak silně z Evropy, takže oni budou zcela jistě těžce postiženi jako jedni z prvních při jakémkoli zhoupnutí na evropském trhu. Jejich výhodou je ale to, že s účetní bilancí jim v takovém případě může pomoci Chrysler (Fiatu) a Nissan (Renaultu).

To PSA/Peugeot Citroën takhle silného a výdělečného aliančního partnera, o něhož by se popřípadě mohl opřít, nemá. Tento francouzský hráč proto nejvíce závisí na prodejích v Evropě.

A asi se mu již teď nedýchá lehce. Naznačilo to listopadové oznámení PSA, že ruší 6600 míst. A pokud se Evropa rychle nevzpamatuje ze svých současných problémů spjatých s dluhovou krizí, další podobné oznámení zřejmě bude následovat.

Mezi vítěze budou naopak patřit němečtí obři – Volkswagen, Daimler a BMW. Ti budou i v roce 2012 těžit z oživení ekonomiky v USA a růstu Číny, z toho, že exportují nejvíce automobilů.  

Nejhůře na tom bude Španělsko

Společnosti, které sledují pohyby na trzích, již oznámily svoje předpovědi. Podle nich prodeje nových aut v Evropě na pěti největších trzích klesnou. Nejméně utrpí podle Morgan Stanley Německo, zde bude pokles jen čtyřprocentní, u britského trhu pětiprocentní, prodeje ve Francii a Itálii se sníží o 7 %.

Nejhůře na tom bude Španělsko, které prý spadne o dalších 10 %. A to se již v roce 2011 trh s novými auty na Pyrenejském poloostrově propadl o více než 20 %.
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků