Kdo si koupí knihu o Ferrari? Zaplatíte za ni jako za auto

Ceny nových knih se mohou zdát vysoké. Kvůli dobré četbě je potřeba sáhnout hlouběji do kapsy. Jenže běžná literatura není vůbec nic v porovnání s knihou mapující historii automobilky Ferrari. Zájemce by musel obětovat ze svého účtu skoro pět milionů korun, tedy přibližně tolik, co stojí luxusní vůz této značky.

Nová kniha má několik nej. Neuvěřitelný je už rozsah 852 stran, a protože je vytištěna na kvalitním křídovém papíře, váží úctyhodných sedmatřicet kilogramů. Však také jezdci stáje formule 1 Ferrari Fernado Alonso a Felipe Massa měli při prezentaci co dělat, aby knihu zvedli před nachystanými fotografy.

Dějiny automobilů se vzpínajícím se koníkem ve znaku jsou v knize rozvedeny ve více jak 200 000 slovech. Fotografická část čítá dva tisíce vyobrazení všech vozů z Maranella ať už se jedná o civilní nebo závodní modely. Neméně podrobná je pasáž věnovaná sportu. V knize údajně nechybí zmínka o žádném jezdci, který do rudých vozů  italské značky usedl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ne všechny výtisky ale mají pětimilionovou hodnotu. Takovou cenu má pouze verze nazvaná Enzo Diamante, která má logo na obálce ozdobené třiceti diamanty. Těchto originálů nechali vydavatelé z Kraken Opus vytisknout čtyři sta a v každé zemi prý může být jen jeden exemplář. Kdo si nepotrpí na absolutní luxus může sáhnout po běžnější Enzo Edition. Je k mání rovněž v sérii čtyř set kusů a za jeden je potřeba v přepočtu obětovat 650 000 korun. Pro sběratele je cenná tím, že obsahuje podpisy všech žijících šampionů F1.

Níže v žebříčku stojí pětisetkusová Cavallino Rampante. Dá se pořídit zhruba za 130 000 korun a majitel v ní najde podpisy všech významných postav značky Ferrari. Základní verze nazvaná Classic byla vytištěna v nákladu 4100 výtisků, její cena je sedmdesát tisíc a zdobí ji autogramy pilotů Scuderia Ferrari Alonsa a Massy. Příjemné počtení.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků