Kdo si koupí knihu o Ferrari? Zaplatíte za ni jako za auto

Kdo si koupí knihu o Ferrari? Zaplatíte za ni jako za auto

Ceny nových knih se mohou zdát vysoké. Kvůli dobré četbě je potřeba sáhnout hlouběji do kapsy. Jenže běžná literatura není vůbec nic v porovnání s knihou mapující historii automobilky Ferrari. Zájemce by musel obětovat ze svého účtu skoro pět milionů korun, tedy přibližně tolik, co stojí luxusní vůz této značky.

Nová kniha má několik nej. Neuvěřitelný je už rozsah 852 stran, a protože je vytištěna na kvalitním křídovém papíře, váží úctyhodných sedmatřicet kilogramů. Však také jezdci stáje formule 1 Ferrari Fernado Alonso a Felipe Massa měli při prezentaci co dělat, aby knihu zvedli před nachystanými fotografy.

Dějiny automobilů se vzpínajícím se koníkem ve znaku jsou v knize rozvedeny ve více jak 200 000 slovech. Fotografická část čítá dva tisíce vyobrazení všech vozů z Maranella ať už se jedná o civilní nebo závodní modely. Neméně podrobná je pasáž věnovaná sportu. V knize údajně nechybí zmínka o žádném jezdci, který do rudých vozů  italské značky usedl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ne všechny výtisky ale mají pětimilionovou hodnotu. Takovou cenu má pouze verze nazvaná Enzo Diamante, která má logo na obálce ozdobené třiceti diamanty. Těchto originálů nechali vydavatelé z Kraken Opus vytisknout čtyři sta a v každé zemi prý může být jen jeden exemplář. Kdo si nepotrpí na absolutní luxus může sáhnout po běžnější Enzo Edition. Je k mání rovněž v sérii čtyř set kusů a za jeden je potřeba v přepočtu obětovat 650 000 korun. Pro sběratele je cenná tím, že obsahuje podpisy všech žijících šampionů F1.

Níže v žebříčku stojí pětisetkusová Cavallino Rampante. Dá se pořídit zhruba za 130 000 korun a majitel v ní najde podpisy všech významných postav značky Ferrari. Základní verze nazvaná Classic byla vytištěna v nákladu 4100 výtisků, její cena je sedmdesát tisíc a zdobí ji autogramy pilotů Scuderia Ferrari Alonsa a Massy. Příjemné počtení.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků