Kdo si koupí knihu o Ferrari? Zaplatíte za ni jako za auto

Kdo si koupí knihu o Ferrari? Zaplatíte za ni jako za auto

Ceny nových knih se mohou zdát vysoké. Kvůli dobré četbě je potřeba sáhnout hlouběji do kapsy. Jenže běžná literatura není vůbec nic v porovnání s knihou mapující historii automobilky Ferrari. Zájemce by musel obětovat ze svého účtu skoro pět milionů korun, tedy přibližně tolik, co stojí luxusní vůz této značky.

Nová kniha má několik nej. Neuvěřitelný je už rozsah 852 stran, a protože je vytištěna na kvalitním křídovém papíře, váží úctyhodných sedmatřicet kilogramů. Však také jezdci stáje formule 1 Ferrari Fernado Alonso a Felipe Massa měli při prezentaci co dělat, aby knihu zvedli před nachystanými fotografy.

Dějiny automobilů se vzpínajícím se koníkem ve znaku jsou v knize rozvedeny ve více jak 200 000 slovech. Fotografická část čítá dva tisíce vyobrazení všech vozů z Maranella ať už se jedná o civilní nebo závodní modely. Neméně podrobná je pasáž věnovaná sportu. V knize údajně nechybí zmínka o žádném jezdci, který do rudých vozů  italské značky usedl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ne všechny výtisky ale mají pětimilionovou hodnotu. Takovou cenu má pouze verze nazvaná Enzo Diamante, která má logo na obálce ozdobené třiceti diamanty. Těchto originálů nechali vydavatelé z Kraken Opus vytisknout čtyři sta a v každé zemi prý může být jen jeden exemplář. Kdo si nepotrpí na absolutní luxus může sáhnout po běžnější Enzo Edition. Je k mání rovněž v sérii čtyř set kusů a za jeden je potřeba v přepočtu obětovat 650 000 korun. Pro sběratele je cenná tím, že obsahuje podpisy všech žijících šampionů F1.

Níže v žebříčku stojí pětisetkusová Cavallino Rampante. Dá se pořídit zhruba za 130 000 korun a majitel v ní najde podpisy všech významných postav značky Ferrari. Základní verze nazvaná Classic byla vytištěna v nákladu 4100 výtisků, její cena je sedmdesát tisíc a zdobí ji autogramy pilotů Scuderia Ferrari Alonsa a Massy. Příjemné počtení.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků