Kdo si koupí knihu o Ferrari? Zaplatíte za ni jako za auto

Ceny nových knih se mohou zdát vysoké. Kvůli dobré četbě je potřeba sáhnout hlouběji do kapsy. Jenže běžná literatura není vůbec nic v porovnání s knihou mapující historii automobilky Ferrari. Zájemce by musel obětovat ze svého účtu skoro pět milionů korun, tedy přibližně tolik, co stojí luxusní vůz této značky.

Nová kniha má několik nej. Neuvěřitelný je už rozsah 852 stran, a protože je vytištěna na kvalitním křídovém papíře, váží úctyhodných sedmatřicet kilogramů. Však také jezdci stáje formule 1 Ferrari Fernado Alonso a Felipe Massa měli při prezentaci co dělat, aby knihu zvedli před nachystanými fotografy.

Dějiny automobilů se vzpínajícím se koníkem ve znaku jsou v knize rozvedeny ve více jak 200 000 slovech. Fotografická část čítá dva tisíce vyobrazení všech vozů z Maranella ať už se jedná o civilní nebo závodní modely. Neméně podrobná je pasáž věnovaná sportu. V knize údajně nechybí zmínka o žádném jezdci, který do rudých vozů  italské značky usedl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ne všechny výtisky ale mají pětimilionovou hodnotu. Takovou cenu má pouze verze nazvaná Enzo Diamante, která má logo na obálce ozdobené třiceti diamanty. Těchto originálů nechali vydavatelé z Kraken Opus vytisknout čtyři sta a v každé zemi prý může být jen jeden exemplář. Kdo si nepotrpí na absolutní luxus může sáhnout po běžnější Enzo Edition. Je k mání rovněž v sérii čtyř set kusů a za jeden je potřeba v přepočtu obětovat 650 000 korun. Pro sběratele je cenná tím, že obsahuje podpisy všech žijících šampionů F1.

Níže v žebříčku stojí pětisetkusová Cavallino Rampante. Dá se pořídit zhruba za 130 000 korun a majitel v ní najde podpisy všech významných postav značky Ferrari. Základní verze nazvaná Classic byla vytištěna v nákladu 4100 výtisků, její cena je sedmdesát tisíc a zdobí ji autogramy pilotů Scuderia Ferrari Alonsa a Massy. Příjemné počtení.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků