Kdo si koupí knihu o Ferrari? Zaplatíte za ni jako za auto

Ceny nových knih se mohou zdát vysoké. Kvůli dobré četbě je potřeba sáhnout hlouběji do kapsy. Jenže běžná literatura není vůbec nic v porovnání s knihou mapující historii automobilky Ferrari. Zájemce by musel obětovat ze svého účtu skoro pět milionů korun, tedy přibližně tolik, co stojí luxusní vůz této značky.

Nová kniha má několik nej. Neuvěřitelný je už rozsah 852 stran, a protože je vytištěna na kvalitním křídovém papíře, váží úctyhodných sedmatřicet kilogramů. Však také jezdci stáje formule 1 Ferrari Fernado Alonso a Felipe Massa měli při prezentaci co dělat, aby knihu zvedli před nachystanými fotografy.

Dějiny automobilů se vzpínajícím se koníkem ve znaku jsou v knize rozvedeny ve více jak 200 000 slovech. Fotografická část čítá dva tisíce vyobrazení všech vozů z Maranella ať už se jedná o civilní nebo závodní modely. Neméně podrobná je pasáž věnovaná sportu. V knize údajně nechybí zmínka o žádném jezdci, který do rudých vozů  italské značky usedl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ne všechny výtisky ale mají pětimilionovou hodnotu. Takovou cenu má pouze verze nazvaná Enzo Diamante, která má logo na obálce ozdobené třiceti diamanty. Těchto originálů nechali vydavatelé z Kraken Opus vytisknout čtyři sta a v každé zemi prý může být jen jeden exemplář. Kdo si nepotrpí na absolutní luxus může sáhnout po běžnější Enzo Edition. Je k mání rovněž v sérii čtyř set kusů a za jeden je potřeba v přepočtu obětovat 650 000 korun. Pro sběratele je cenná tím, že obsahuje podpisy všech žijících šampionů F1.

Níže v žebříčku stojí pětisetkusová Cavallino Rampante. Dá se pořídit zhruba za 130 000 korun a majitel v ní najde podpisy všech významných postav značky Ferrari. Základní verze nazvaná Classic byla vytištěna v nákladu 4100 výtisků, její cena je sedmdesát tisíc a zdobí ji autogramy pilotů Scuderia Ferrari Alonsa a Massy. Příjemné počtení.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků