Kdo s kým v automobilovém průmyslu: aktuální přehled propojení automobilek

Je tomu více než dva roky, kdy jsme vám poprvé nabídli přehled propojení jednotlivých světových automobilek a koncernů. Otázkou tedy bylo, zda tomu vůbec říkat přehled, neboť jde o propletenec tak složitý, že už se v něm lze těžko vyznat i s pomocí takového schematu.

Dnes vám nabízíme přehled trochu jinak zpracovaný a samozřejmě aktuální. Práci si s ním dali redaktoři britského magazínu Car a dali mu formu jakési mapky metra. Jestli je pro vás opravdovým přehledem, nebo si po jeho shlédnutí řeknete, že propojení jednotlivých firem už je tak složité, že se v něm nedá vyznat, to už necháváme na vás. Na každý pád je pozoruhodné, jaké míry propojení automobilek dospělo, snad jako by vše neodvratně směřovalo k jednomu velkému koncernu, který bude vlastnit všechny významné výrobce na světě...

Klepněte pro větší obrázek
Přehled propojení světových automobilek k ćervniu 2010  Zdroj: Car

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků