Kdo přežije? Dalšího BMW Z4 se nedočkáme, otazník visí i nad kupé řady 8 nebo X2

15 komentářů

mpolan
1. srpna • 8:17

Každý dělá jen to, o co je zájem. Nekupujte trapná SUV a nebudou.

Peter
31. července • 21:39

Ja preferujem celý život Mercedes takže BMW ako hlavný konkurent nemám rád ale mne sa práveže prvý krát stalo že som sa obzrel za dvoma modelmi BMW ktoré sa mi naozaj páčia.A to je X2 a Z4.Hlavne X2 je podla mna velmi pekné auto a keď je dobre nakonfigurované tak musím uznať že v tejto triede čo sa týka designu momentálne Mercedes nemá odpoveď.Škoda ak ich prestanú vyrábať.

Karel.
31. července • 17:15

Jediný sporťák v nabídce a oni jej odstřelí jak prašivého psa. Předpokládám, že dalších 5 SUV obludek se naopak v nabídce objeví.

speedfred
31. července • 20:06

....a M2,M3/4 sú čo? Limuzíny?

XY
2. srpna • 23:01

M2 je kupé nižší střední, M3 je sedan střední a M4 kupé střední třídy.

mijunior
31. července • 17:47

Už se schválená X8, už teď mě jímá hrůza.:-P

petr r. (petrumr)
31. července • 15:23

Té Z4 je škoda. To je zajímavé, že vědí, ale nic neudělají a jenom na motorech zvyšují výkony a montují turba a dělají auta, která nejsou kolem komína. Dejte tam dvoulitr bez turba a šestikvalt a lidi to budou kupovat jak dříve.

Zombot
31. července • 16:34

Problém je v tom, že taková auta by sice fanoušci v internetových diskusích strašně moc chtěli, ale reálně je skoro nikdo nekupuje, takže se automobilkám nevyplatí vyrábět. Mladý člověk bez rodiny by sice roadster nebo kupé chtěl, ale nemá na něj peníze, a starší člověk s dostatečným příjmem už má zpravidla i rodinu, takže si místo zábavného, ale nepraktického sporťáku většinou koupí praktické auto s výkonným motorem, dnes typicky nějaké SUV. Sporťáky a kabriolety tak reálně kupuje akorát velmi omezená cílová skupina: dobře vydělávající lidé bez rodin, starší zákazníci s dostatkem peněz a odrostlými dětmi, nebo velmi bohatí lidé, kteří si můžou dovolit klidně několik drahých aut. Kromě toho v době cenově dostupných elektrických aut se zrychlením hluboce pod 4 vteřiny už spousta lidí o benzinovém autě na zábavu ani neuvažuje a raději koupí sedan nebo sedmimístné SUV se zrychlením supersportu. Dvoulitrový sporťák s manuální převodovkou navíc koupí jen hodně velký fajnšmekr, protože cenově nebude o nic levnější než přeplňované auto, ale zato mu spolehlivě ujede každý hot hatch a ve většině situací i všechny lepší sedany a SUV, o výkonných sportovních autech ani nemluvě. Stačí se podívat na prodeje MX-5, GT86 a BRZ.

petr r. (petrumr)
31. července • 19:13

já mám rodinu a tu Z4 jsem si koupil stím dvoulitrovým motorem a manuální 6 a je mě to u prdele, že mě všichni předjíždí, jízda roadsterem je vlastně uplně o jiném životě než ty SUV s alcantarou na sedadlech. MX5 se špatně prodává?

XY
1. srpna • 13:14

On ale mluví o nových autech, ne o olítané hujdě z Německa.

petr r. (petrumr)
3. srpna • 8:20

A co se stane s novým autem, když člověk chce si koupit zase nový? Já jsem třeba kupoval funglovku s max 20km již dvakrát a s autama to je vlastně jak s člověkem, tvoje matka je taky olítaná hujda? Bud v klidu, nový auto s Okm nekoupíš.

JK
31. července • 14:51

Lidi dnes nakupují především očima - víc než kdy jindy, tak by mohlo i pomoci přestat prostě dělat ošklivá auta. Navíc spolehlivost a hravost už taky není co bývala. Například u modelů GT se mi líbí koncepce, ale výsledek je vizuálně otřesný. Nevyvážený, jak buran na steroidech, co jede ve fitku jenom ruce a pekáč buchet se mu dělá "díky vitamínům" na pupku. Nebo poslední Z4 bojuje se sériemi X4 a X6 o nejošklivější BMW všech dob - hnusnej sporťák prostě nemůže trhat prodejní rekordy (pokud není tak hnusnej, až je to hezký), když zrovna v této kategorii je to sakra důležitý aspekt. O těch obřích ledvinách napříč portfoliem ani nemluvě. Vizuálně je současné BMW prostě čínskou konfekcí s německým původem. Což je dost schizofrenní a je otázkou, jestli na tohle i ten číňan vůbec slyší/vidí. Když chci exkluzivní evropskou prémii tak chci Durera a ne Hokusaie. Dneska sem potkal slušně zachovalou E34 a na to, že BMW mě jako značka příliš neoslovuje, tak jsem v duchu oceňoval nezaměnitelný charakter čpící ze střídmosti. Současná pětka je vedle toho prostě silně zaměnitelná konfekce. BMW by se mělo vrátit ke kořenům do doby před Bangela a navázat na "BMW". A samozřejmě zapracovat na spolehlivosti a proškrtat modely, které k této značce prostě nepatří. Aktuálně má zbytečně velké portfolio polotovarů. Ale nálepku "vyrobeno ze zmraženého polotovaru" by dnes měly používat snad všechny evropské značky.

Wao Kuo Lin
1. srpna • 9:21

Bmw moooc krásná. Dělat přesně takhle. Doma Peking, nestíhat prodávat, moc velký zájem. Já tady koupit nová X6, připomínat mi domov. Přítelkyně Chiou zezdit X2, nádhera znak na zadním bocním sloupku, velmi decentní. Já prosila prodavač, jestli znak svítit, když ona jede. Zatím ne, nový model ano. Bmw bravo!

Sir CHerokee
31. července • 14:23

Takže to zajímavé, co je činí výjimečnými škrtnou a ostatní si nechají? Asi se chtějí zařadit po bok mainstreamu...

Bob
31. července • 14:56

BMW má nového šéfa a tomu jsou tradice a výjimečnost ukradené. Na druhou stranu si za to zákazníci můžou sami, kdyby po tunách nekupovali ty obludy jako jsou X4, X6 atd. vypadala by nabídka značky jinak.B-]

Doporučujeme

Články odjinud