Kdo přežije? Dalšího BMW Z4 se nedočkáme, otazník visí i nad kupé řady 8 nebo X2

Nové vedení znamená nové pořádky. BMW se chystá překonat své minulé nezdary a pro vyšší dobro tak čeká konec hned několik modelů.

Nově zvolený šéf automobilky BMW Oliver Zipse bude mít plno práce, aby otočil dřívější nezdary svého předchůdce Haralda Krügera a německou značku vrátil na výsluní. V roce 2016 ztratilo BMW vedoucí pozici nejprodávanější prémiové značky před Mercedesem, dosud zaostává na poli elektromobility a v posledních letech vykazovalo nižší hospodářské výsledky.

BMW má nového šéfa. Krügera nahradí ve vedení automobilky Oliver Zipse

BMW má nového šéfa. Krügera nahradí ve vedení automobilky Oliver Zipse

Přidejte k tomu nevyzpytatelnou situaci na trhu USA a Číny, stále přísnější emisní limity požadující modernizaci techniky, a tím pádem tučné investice do elektrických/hybridních ústrojí, a vyjde vám, že i BMW potřebuje v některých oblastech svého působení ušetřit náklady. Také u německé automobilky tak dojde na podstatné seškrtání současné i budoucí modelové nabídky a podle všeho i nabídky motorizací a výbavových linií jednotlivých modelů.

Americký magazín Automobile tedy shrnuje, že rozsudek smrti už visí nad celou řadou modelů. U některých bychom to přitom ani nečekali, protože se teprve objevily na trhu. Mezi jasnými adepty se už nicméně objevila s příchodem nové generace třídveřová verze hatchbacku řady 1, o ukončení praktických MPV řady 2 Gran Tourer a Active Tourer jsme už také slyšeli, stejně jako o řadě 3 ve verzi GT.

Potvrzeno: BMW neplánuje nástupce pro řadu 3 GT. Značce se tato verze nevyplatí

Potvrzeno: BMW neplánuje nástupce pro řadu 3 GT. Značce se tato verze nevyplatí

Co však může přijít jako překvapení je údajné rozhodnutí, že další generaci či nástupce roadsteru Z4, už nemáme v budoucnu očekávat. S novou generací G29 představenou teprve minulý rok je prý BMW již nyní přesvědčeno, že nepůjde o příliš ziskový model a další iterace otevřeného sportovního „baworáku“ jednoduše nebude v budoucnu v portfoliu značky dávat po finanční stránce smysl.

Stejným směrem se má ke všemu ubírat také luxusní řada 8, která se rovněž představila ve velkém stylu minulý rok. S udržení velkého kupé (a kabrioletu) v nabídce se nad současnou generaci v budoucnu nepočítá. Při životě by měla zůstat pouze čtyřdveřová verze Gran Coupé. Trochu nečekaně si přitom místo v nabídce zatím udrží i vysluhující řada 6 GT.

Toto BMW řady 1 v ČR jen tak neuvidíte. Je to naprostý základ za 650.000 Kč

Toto BMW řady 1 v ČR jen tak neuvidíte. Je to naprostý základ za 650.000 Kč

S vysokou poptávkou po limuzíně řady 7 s prodlouženým rozvorem by pak mohlo dojít na ukončení výroby standardně dlouhé varianty, osud také podle Automobile nevypadá dobře v případě crossoveru X2 a kabrioletu řady 2.

Na druhou stranu chystá BMW nástupce i3 a rovněž i8, ale s výraznými změnami na konstrukci i pohonu – obě auta mají působit více konvenčním dojmem. Schváleno je prý nakonec i uvedení SUV X8, které ovšem nemá být pouhou „kupé“ variantou X7, ale obecně sportovněji laděným SUV nabízeným výhradně ve verzích M Performance a jako X8 M.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků