Kdo přežije? Dalšího BMW Z4 se nedočkáme, otazník visí i nad kupé řady 8 nebo X2

Nové vedení znamená nové pořádky. BMW se chystá překonat své minulé nezdary a pro vyšší dobro tak čeká konec hned několik modelů.

Nově zvolený šéf automobilky BMW Oliver Zipse bude mít plno práce, aby otočil dřívější nezdary svého předchůdce Haralda Krügera a německou značku vrátil na výsluní. V roce 2016 ztratilo BMW vedoucí pozici nejprodávanější prémiové značky před Mercedesem, dosud zaostává na poli elektromobility a v posledních letech vykazovalo nižší hospodářské výsledky.

BMW má nového šéfa. Krügera nahradí ve vedení automobilky Oliver Zipse

BMW má nového šéfa. Krügera nahradí ve vedení automobilky Oliver Zipse

Přidejte k tomu nevyzpytatelnou situaci na trhu USA a Číny, stále přísnější emisní limity požadující modernizaci techniky, a tím pádem tučné investice do elektrických/hybridních ústrojí, a vyjde vám, že i BMW potřebuje v některých oblastech svého působení ušetřit náklady. Také u německé automobilky tak dojde na podstatné seškrtání současné i budoucí modelové nabídky a podle všeho i nabídky motorizací a výbavových linií jednotlivých modelů.

Americký magazín Automobile tedy shrnuje, že rozsudek smrti už visí nad celou řadou modelů. U některých bychom to přitom ani nečekali, protože se teprve objevily na trhu. Mezi jasnými adepty se už nicméně objevila s příchodem nové generace třídveřová verze hatchbacku řady 1, o ukončení praktických MPV řady 2 Gran Tourer a Active Tourer jsme už také slyšeli, stejně jako o řadě 3 ve verzi GT.

Potvrzeno: BMW neplánuje nástupce pro řadu 3 GT. Značce se tato verze nevyplatí

Potvrzeno: BMW neplánuje nástupce pro řadu 3 GT. Značce se tato verze nevyplatí

Co však může přijít jako překvapení je údajné rozhodnutí, že další generaci či nástupce roadsteru Z4, už nemáme v budoucnu očekávat. S novou generací G29 představenou teprve minulý rok je prý BMW již nyní přesvědčeno, že nepůjde o příliš ziskový model a další iterace otevřeného sportovního „baworáku“ jednoduše nebude v budoucnu v portfoliu značky dávat po finanční stránce smysl.

Stejným směrem se má ke všemu ubírat také luxusní řada 8, která se rovněž představila ve velkém stylu minulý rok. S udržení velkého kupé (a kabrioletu) v nabídce se nad současnou generaci v budoucnu nepočítá. Při životě by měla zůstat pouze čtyřdveřová verze Gran Coupé. Trochu nečekaně si přitom místo v nabídce zatím udrží i vysluhující řada 6 GT.

Toto BMW řady 1 v ČR jen tak neuvidíte. Je to naprostý základ za 650.000 Kč

Toto BMW řady 1 v ČR jen tak neuvidíte. Je to naprostý základ za 650.000 Kč

S vysokou poptávkou po limuzíně řady 7 s prodlouženým rozvorem by pak mohlo dojít na ukončení výroby standardně dlouhé varianty, osud také podle Automobile nevypadá dobře v případě crossoveru X2 a kabrioletu řady 2.

Na druhou stranu chystá BMW nástupce i3 a rovněž i8, ale s výraznými změnami na konstrukci i pohonu – obě auta mají působit více konvenčním dojmem. Schváleno je prý nakonec i uvedení SUV X8, které ovšem nemá být pouhou „kupé“ variantou X7, ale obecně sportovněji laděným SUV nabízeným výhradně ve verzích M Performance a jako X8 M.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek