Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Uživatelská přívětivost a nabídka funkcí infotainment systémů je pro dnešní majitele aut stále důležitějším aspektem. U které automobilky jsou tedy lidé v tomto ohledu nejspokojenější?

Magazín Consumer Reports zaměřený především na nezávislé testování produktů nedávno provedl zajímavý průzkum. Studie pokrývající přes 60.000 vozidel různých značek a modelů (a jejich majitelů) měla přinést odpověď na otázku, u které automobilky jsou zákazníci nejspokojenější s jejich infotainment systémy.

Z dotazníků zúčastněných lidí poté vytvořil Consumer Reports jednotné „skóre spokojenosti“ v procentech pro každého výrobce. Mimo hodnocení jednotlivých značek ale průzkum došel rovněž k závěru, že jen průměrných 56 % z dotázaných lidí je se svým infotainmentem doopravdy spokojených.

Nejkvalitnější servisy prý mají značky Škoda, VW a Peugeot. Souhlasíte?

Nejkvalitnější servisy prý mají značky Škoda, VW a Peugeot. Souhlasíte?

O to zajímavější je tedy konečný výsledek pro Teslu, která nasbírala nejvyšší hodnocení spokojenosti s celkem 89 %. Hned za kalifornskou značkou je poté BMW s nejnovější verzí sytému iDrive nabízejícího i ovládaní gesty. Nutno ale podotknout, že starší verzi systému od BMW v žebříčku překonaly i systémy současně používané ve vozech koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles).

Některé automobilky se tedy objevují v žebříčku dvakrát s ohledem na starší a novější aktualizované systémy v autech dotázaných majitelů. Na třetí místo celkově pak dosáhla luxusní odnož Hyundaie, značka Genesis. Na druhé straně spektra je nakonec Lexus a jeho starší verze infotainmentu s touchpadem. Tento systém si odnesl hodnocení spokojenosti jen 46 %.  

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Průzkum se rovněž u vzorku 60 tisíc majitelů zaměřil na spokojenost s podporou a uživatelskou přívětivostí externích mobilních rozhraní. Apple Carplay si tak odnesl spokojenost 64 %, zatímco Android Auto ztrácel s 59 %.

Došlo se rovněž k závěru, že minimálně 7palcová obrazovka infotainmentu je dnes nejčastěji požadovaným standardem a zákaznici jsou více spokojeni s ovládáním dotykem, tlačítky a otočnými „čudlíky“, namísto joysticků nebo touchpadů.

Výsledky průzkumu Consumer Reports:
Výrobce (systém) Skóre spokojenosti [%]​
Tesla 86
BMW (iDrive s Gesture Control) 80
Genesis 75
Ford/Lincoln 73
Fiat Chrysler Automobiles 72
Porsche 69
Volkswagen 68
BMW (iDrive touch) 68
Audi (MMI Virtual Cockpit) 68
Cadillac Cue 67
Hyundai/Kia 67
General Motors 66
Volvo 63
Nissan 61
Audi (MMI) 59
Mercedes-Benz 58
Toyota 58
Honda (HondaLink – jedna obrazovka) 56
Lexus (Remote Touch) 56
Acura (AcuraLink Touchpad) 55
Subaru 55
Jaguar Land Rover 54
Alfa Romeo 54
Mazda 53
Acura (AcuraLink II) 52
Honda (HondaLink – dvě obrazovky) 50
Lexus (Remote Touchpad) 46
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků