Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Uživatelská přívětivost a nabídka funkcí infotainment systémů je pro dnešní majitele aut stále důležitějším aspektem. U které automobilky jsou tedy lidé v tomto ohledu nejspokojenější?

Magazín Consumer Reports zaměřený především na nezávislé testování produktů nedávno provedl zajímavý průzkum. Studie pokrývající přes 60.000 vozidel různých značek a modelů (a jejich majitelů) měla přinést odpověď na otázku, u které automobilky jsou zákazníci nejspokojenější s jejich infotainment systémy.

Z dotazníků zúčastněných lidí poté vytvořil Consumer Reports jednotné „skóre spokojenosti“ v procentech pro každého výrobce. Mimo hodnocení jednotlivých značek ale průzkum došel rovněž k závěru, že jen průměrných 56 % z dotázaných lidí je se svým infotainmentem doopravdy spokojených.

Nejkvalitnější servisy prý mají značky Škoda, VW a Peugeot. Souhlasíte?

Nejkvalitnější servisy prý mají značky Škoda, VW a Peugeot. Souhlasíte?

O to zajímavější je tedy konečný výsledek pro Teslu, která nasbírala nejvyšší hodnocení spokojenosti s celkem 89 %. Hned za kalifornskou značkou je poté BMW s nejnovější verzí sytému iDrive nabízejícího i ovládaní gesty. Nutno ale podotknout, že starší verzi systému od BMW v žebříčku překonaly i systémy současně používané ve vozech koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles).

Některé automobilky se tedy objevují v žebříčku dvakrát s ohledem na starší a novější aktualizované systémy v autech dotázaných majitelů. Na třetí místo celkově pak dosáhla luxusní odnož Hyundaie, značka Genesis. Na druhé straně spektra je nakonec Lexus a jeho starší verze infotainmentu s touchpadem. Tento systém si odnesl hodnocení spokojenosti jen 46 %.  

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Průzkum se rovněž u vzorku 60 tisíc majitelů zaměřil na spokojenost s podporou a uživatelskou přívětivostí externích mobilních rozhraní. Apple Carplay si tak odnesl spokojenost 64 %, zatímco Android Auto ztrácel s 59 %.

Došlo se rovněž k závěru, že minimálně 7palcová obrazovka infotainmentu je dnes nejčastěji požadovaným standardem a zákaznici jsou více spokojeni s ovládáním dotykem, tlačítky a otočnými „čudlíky“, namísto joysticků nebo touchpadů.

Výsledky průzkumu Consumer Reports:
Výrobce (systém) Skóre spokojenosti [%]​
Tesla 86
BMW (iDrive s Gesture Control) 80
Genesis 75
Ford/Lincoln 73
Fiat Chrysler Automobiles 72
Porsche 69
Volkswagen 68
BMW (iDrive touch) 68
Audi (MMI Virtual Cockpit) 68
Cadillac Cue 67
Hyundai/Kia 67
General Motors 66
Volvo 63
Nissan 61
Audi (MMI) 59
Mercedes-Benz 58
Toyota 58
Honda (HondaLink – jedna obrazovka) 56
Lexus (Remote Touch) 56
Acura (AcuraLink Touchpad) 55
Subaru 55
Jaguar Land Rover 54
Alfa Romeo 54
Mazda 53
Acura (AcuraLink II) 52
Honda (HondaLink – dvě obrazovky) 50
Lexus (Remote Touchpad) 46
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků