Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Uživatelská přívětivost a nabídka funkcí infotainment systémů je pro dnešní majitele aut stále důležitějším aspektem. U které automobilky jsou tedy lidé v tomto ohledu nejspokojenější?

Magazín Consumer Reports zaměřený především na nezávislé testování produktů nedávno provedl zajímavý průzkum. Studie pokrývající přes 60.000 vozidel různých značek a modelů (a jejich majitelů) měla přinést odpověď na otázku, u které automobilky jsou zákazníci nejspokojenější s jejich infotainment systémy.

Z dotazníků zúčastněných lidí poté vytvořil Consumer Reports jednotné „skóre spokojenosti“ v procentech pro každého výrobce. Mimo hodnocení jednotlivých značek ale průzkum došel rovněž k závěru, že jen průměrných 56 % z dotázaných lidí je se svým infotainmentem doopravdy spokojených.

Nejkvalitnější servisy prý mají značky Škoda, VW a Peugeot. Souhlasíte?

Nejkvalitnější servisy prý mají značky Škoda, VW a Peugeot. Souhlasíte?

O to zajímavější je tedy konečný výsledek pro Teslu, která nasbírala nejvyšší hodnocení spokojenosti s celkem 89 %. Hned za kalifornskou značkou je poté BMW s nejnovější verzí sytému iDrive nabízejícího i ovládaní gesty. Nutno ale podotknout, že starší verzi systému od BMW v žebříčku překonaly i systémy současně používané ve vozech koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles).

Některé automobilky se tedy objevují v žebříčku dvakrát s ohledem na starší a novější aktualizované systémy v autech dotázaných majitelů. Na třetí místo celkově pak dosáhla luxusní odnož Hyundaie, značka Genesis. Na druhé straně spektra je nakonec Lexus a jeho starší verze infotainmentu s touchpadem. Tento systém si odnesl hodnocení spokojenosti jen 46 %.  

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Průzkum se rovněž u vzorku 60 tisíc majitelů zaměřil na spokojenost s podporou a uživatelskou přívětivostí externích mobilních rozhraní. Apple Carplay si tak odnesl spokojenost 64 %, zatímco Android Auto ztrácel s 59 %.

Došlo se rovněž k závěru, že minimálně 7palcová obrazovka infotainmentu je dnes nejčastěji požadovaným standardem a zákaznici jsou více spokojeni s ovládáním dotykem, tlačítky a otočnými „čudlíky“, namísto joysticků nebo touchpadů.

Výsledky průzkumu Consumer Reports:
Výrobce (systém) Skóre spokojenosti [%]​
Tesla 86
BMW (iDrive s Gesture Control) 80
Genesis 75
Ford/Lincoln 73
Fiat Chrysler Automobiles 72
Porsche 69
Volkswagen 68
BMW (iDrive touch) 68
Audi (MMI Virtual Cockpit) 68
Cadillac Cue 67
Hyundai/Kia 67
General Motors 66
Volvo 63
Nissan 61
Audi (MMI) 59
Mercedes-Benz 58
Toyota 58
Honda (HondaLink – jedna obrazovka) 56
Lexus (Remote Touch) 56
Acura (AcuraLink Touchpad) 55
Subaru 55
Jaguar Land Rover 54
Alfa Romeo 54
Mazda 53
Acura (AcuraLink II) 52
Honda (HondaLink – dvě obrazovky) 50
Lexus (Remote Touchpad) 46
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků