Kdo má nejlepší infotainment? Spokojenost vládne u Tesly, BMW částečně porazil i Fiat

Uživatelská přívětivost a nabídka funkcí infotainment systémů je pro dnešní majitele aut stále důležitějším aspektem. U které automobilky jsou tedy lidé v tomto ohledu nejspokojenější?

Magazín Consumer Reports zaměřený především na nezávislé testování produktů nedávno provedl zajímavý průzkum. Studie pokrývající přes 60.000 vozidel různých značek a modelů (a jejich majitelů) měla přinést odpověď na otázku, u které automobilky jsou zákazníci nejspokojenější s jejich infotainment systémy.

Z dotazníků zúčastněných lidí poté vytvořil Consumer Reports jednotné „skóre spokojenosti“ v procentech pro každého výrobce. Mimo hodnocení jednotlivých značek ale průzkum došel rovněž k závěru, že jen průměrných 56 % z dotázaných lidí je se svým infotainmentem doopravdy spokojených.

Nejkvalitnější servisy prý mají značky Škoda, VW a Peugeot. Souhlasíte?

Nejkvalitnější servisy prý mají značky Škoda, VW a Peugeot. Souhlasíte?

O to zajímavější je tedy konečný výsledek pro Teslu, která nasbírala nejvyšší hodnocení spokojenosti s celkem 89 %. Hned za kalifornskou značkou je poté BMW s nejnovější verzí sytému iDrive nabízejícího i ovládaní gesty. Nutno ale podotknout, že starší verzi systému od BMW v žebříčku překonaly i systémy současně používané ve vozech koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles).

Některé automobilky se tedy objevují v žebříčku dvakrát s ohledem na starší a novější aktualizované systémy v autech dotázaných majitelů. Na třetí místo celkově pak dosáhla luxusní odnož Hyundaie, značka Genesis. Na druhé straně spektra je nakonec Lexus a jeho starší verze infotainmentu s touchpadem. Tento systém si odnesl hodnocení spokojenosti jen 46 %.  

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Hyundai i30 dostal volant, který nemá obdoby. Působí však trochu rozpačitě

Průzkum se rovněž u vzorku 60 tisíc majitelů zaměřil na spokojenost s podporou a uživatelskou přívětivostí externích mobilních rozhraní. Apple Carplay si tak odnesl spokojenost 64 %, zatímco Android Auto ztrácel s 59 %.

Došlo se rovněž k závěru, že minimálně 7palcová obrazovka infotainmentu je dnes nejčastěji požadovaným standardem a zákaznici jsou více spokojeni s ovládáním dotykem, tlačítky a otočnými „čudlíky“, namísto joysticků nebo touchpadů.

Výsledky průzkumu Consumer Reports:
Výrobce (systém) Skóre spokojenosti [%]​
Tesla 86
BMW (iDrive s Gesture Control) 80
Genesis 75
Ford/Lincoln 73
Fiat Chrysler Automobiles 72
Porsche 69
Volkswagen 68
BMW (iDrive touch) 68
Audi (MMI Virtual Cockpit) 68
Cadillac Cue 67
Hyundai/Kia 67
General Motors 66
Volvo 63
Nissan 61
Audi (MMI) 59
Mercedes-Benz 58
Toyota 58
Honda (HondaLink – jedna obrazovka) 56
Lexus (Remote Touch) 56
Acura (AcuraLink Touchpad) 55
Subaru 55
Jaguar Land Rover 54
Alfa Romeo 54
Mazda 53
Acura (AcuraLink II) 52
Honda (HondaLink – dvě obrazovky) 50
Lexus (Remote Touchpad) 46
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků