Kdo je nejrychlejší? Bugatti Veyron SS prý už ne

Autoři Guinnessovy knihy rekordů řádně zamíchali kartami, když titul nejrychlejšího sériového automobilu světa sebrali vozu Bugatti Veyron Super Sport. Důvod? Omezovač rychlosti v zákaznických vozech.
Kdo je nejrychlejší? Bugatti Veyron SS prý už ne

Tohle je špatná zpráva pro vlastníky vozů Bugatti Veyron Super Sport. Už se nebudou moci pyšnit, že mají nejrychlejší auto. Zástupci Guinnessovy knihy rekordů prohlásili, že Veyron Super Sport si titul nezaslouží.

Podle listu The Sunday Times zástupci „bible rekordů“ přišli na výraznou nesrovnalost (no on jim to spíše někdo napověděl). Zatímco u rekordního vozu, který jel v roce 2010 na testovací dráze Ehra-Lessien průměrnou rychlostí 431,072 km/h, byl omezovač rychlosti deaktivovaný, tak u více než 30 aut prodaných po celém světě je aktivovaný. Vůz tak nepřekročí rychlost 415 km/h.

Bugatti se brání: „Při vyšší rychlosti může dojít k poškození pneumatik. Jsou za tím bezpečnostní důvody.“ A podle představitelů automobilky autoři Guinessovy knihy rekordů o tom věděli již před rekordním pokusem.

Kdo na tomto rozhodnutí vyzíská?

Zřejmě americký SSC Ultimate Aero TT (411,76 km/h). Anebo další americký vůz – Hennessey Venom. Ten nedávno pokořil rychlost 427,6 km/h. Zatím ale jeho rekord nebyl oficiálně potvrzený zástupci Guinessovy knihy rekordů. 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků