Kdo jásal v lednu 2013 nejvíc? První trojka stabilní, vyskočil Citroën!

Svaz dovozců automobilů má ve výčtu letos 54 značek, u nichž bylo v lednu zapsáno 12 062 registrací (celkem 12 071, ale devět spadá na rubriku „jiné značky“). Nejvíc zátek bouchalo u Škody (3655 ks), na druhém místě připíjel VW (1279), třetí místo si držel Hyundai (1128).
Kdo jásal v lednu 2013 nejvíc? První trojka stabilní, vyskočil Citroën!

První trojice si držela nezměněné pořadí jako v lednu 2012.Čtvrtý byl již s odstupem téměř o polovinu Citroën (651), pátý Renault (643) – vloni 4.

Dřívější lídr tabulek Ford je šestý (539), na sedmém místě je Kia (425), osmý Peugeot (420), devátá Dacia (305) a desátou příčku (vloni osmá) získala Toyota (293).

Zajímavé je i srovnání, o kolik méně, či více registrací měly značky z první letošní lednové desítky ve srovnání s lednem 2012. V některých případech jde o stovky aut.

Škoda si pohoršila o 607 aut, kdy se projevila přehnaně vysoká zaváděcí cena Rapidu a také možná čekání na novou generaci Octavie. Volkswagen si připočítal o 145 vozů navíc, Hyundai o 144, Citroën poskočil o neuvěřitelných 316 vozů (což ho posunulo z loňského lednového 10. místa na letošní čtvrté), především kvůli akci s odpočtem 21 procent rovnajících se nové sazbě DPH.

Renault si pohoršil s lednem 2012 o 203 aut, Ford o 158 kusů. I jinak úspěšná Kia odpočítala 84 vozů do minusu, Peugeot je v minusu o 161 vůz, Dacia se propadla o 31 kusů a Toyota o minus 72.

Mimo nejlepší lednovou desítku měli nejvyšší nárůsty v kusech například u Fiatu (+58), Mazdy (+108), Seatu (+98).

Naopak si vlasy rvali u BMW (proti lednu 2012 minus 136), Chevroletu (-59), Nissanu (minus 70) a Suzuki (-66). Radost nevládla ani v Mitsubishi, kde minus 44 vozy znamená propad o 44 procent…

Celkově bylo za letošní leden zaregistrováno v České republice o 850, respektive 841 méně automobilů, což je v průměru o 15,5 vozu na značku.

Věřit, nevěřit?

Statistika registrací osobních vozů Svazu dovozců automobilů (SDA) na českém trhu není stoprocentně důvěryhodná. Nevypovídá totiž přesně o tom, kolik vozů se doopravdy prodalo domácím zákazníkům a kolik jich zamířilo k zahraničním klientům. Přesto může sloužit jako dobré vodítko.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků