Kdo jásal v lednu 2013 nejvíc? První trojka stabilní, vyskočil Citroën!

Svaz dovozců automobilů má ve výčtu letos 54 značek, u nichž bylo v lednu zapsáno 12 062 registrací (celkem 12 071, ale devět spadá na rubriku „jiné značky“). Nejvíc zátek bouchalo u Škody (3655 ks), na druhém místě připíjel VW (1279), třetí místo si držel Hyundai (1128).
Kdo jásal v lednu 2013 nejvíc? První trojka stabilní, vyskočil Citroën!

První trojice si držela nezměněné pořadí jako v lednu 2012.Čtvrtý byl již s odstupem téměř o polovinu Citroën (651), pátý Renault (643) – vloni 4.

Dřívější lídr tabulek Ford je šestý (539), na sedmém místě je Kia (425), osmý Peugeot (420), devátá Dacia (305) a desátou příčku (vloni osmá) získala Toyota (293).

Zajímavé je i srovnání, o kolik méně, či více registrací měly značky z první letošní lednové desítky ve srovnání s lednem 2012. V některých případech jde o stovky aut.

Škoda si pohoršila o 607 aut, kdy se projevila přehnaně vysoká zaváděcí cena Rapidu a také možná čekání na novou generaci Octavie. Volkswagen si připočítal o 145 vozů navíc, Hyundai o 144, Citroën poskočil o neuvěřitelných 316 vozů (což ho posunulo z loňského lednového 10. místa na letošní čtvrté), především kvůli akci s odpočtem 21 procent rovnajících se nové sazbě DPH.

Renault si pohoršil s lednem 2012 o 203 aut, Ford o 158 kusů. I jinak úspěšná Kia odpočítala 84 vozů do minusu, Peugeot je v minusu o 161 vůz, Dacia se propadla o 31 kusů a Toyota o minus 72.

Mimo nejlepší lednovou desítku měli nejvyšší nárůsty v kusech například u Fiatu (+58), Mazdy (+108), Seatu (+98).

Naopak si vlasy rvali u BMW (proti lednu 2012 minus 136), Chevroletu (-59), Nissanu (minus 70) a Suzuki (-66). Radost nevládla ani v Mitsubishi, kde minus 44 vozy znamená propad o 44 procent…

Celkově bylo za letošní leden zaregistrováno v České republice o 850, respektive 841 méně automobilů, což je v průměru o 15,5 vozu na značku.

Věřit, nevěřit?

Statistika registrací osobních vozů Svazu dovozců automobilů (SDA) na českém trhu není stoprocentně důvěryhodná. Nevypovídá totiž přesně o tom, kolik vozů se doopravdy prodalo domácím zákazníkům a kolik jich zamířilo k zahraničním klientům. Přesto může sloužit jako dobré vodítko.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků