Kdo jásal v lednu 2013 nejvíc? První trojka stabilní, vyskočil Citroën!

Svaz dovozců automobilů má ve výčtu letos 54 značek, u nichž bylo v lednu zapsáno 12 062 registrací (celkem 12 071, ale devět spadá na rubriku „jiné značky“). Nejvíc zátek bouchalo u Škody (3655 ks), na druhém místě připíjel VW (1279), třetí místo si držel Hyundai (1128).
Kdo jásal v lednu 2013 nejvíc? První trojka stabilní, vyskočil Citroën!

První trojice si držela nezměněné pořadí jako v lednu 2012.Čtvrtý byl již s odstupem téměř o polovinu Citroën (651), pátý Renault (643) – vloni 4.

Dřívější lídr tabulek Ford je šestý (539), na sedmém místě je Kia (425), osmý Peugeot (420), devátá Dacia (305) a desátou příčku (vloni osmá) získala Toyota (293).

Zajímavé je i srovnání, o kolik méně, či více registrací měly značky z první letošní lednové desítky ve srovnání s lednem 2012. V některých případech jde o stovky aut.

Škoda si pohoršila o 607 aut, kdy se projevila přehnaně vysoká zaváděcí cena Rapidu a také možná čekání na novou generaci Octavie. Volkswagen si připočítal o 145 vozů navíc, Hyundai o 144, Citroën poskočil o neuvěřitelných 316 vozů (což ho posunulo z loňského lednového 10. místa na letošní čtvrté), především kvůli akci s odpočtem 21 procent rovnajících se nové sazbě DPH.

Renault si pohoršil s lednem 2012 o 203 aut, Ford o 158 kusů. I jinak úspěšná Kia odpočítala 84 vozů do minusu, Peugeot je v minusu o 161 vůz, Dacia se propadla o 31 kusů a Toyota o minus 72.

Mimo nejlepší lednovou desítku měli nejvyšší nárůsty v kusech například u Fiatu (+58), Mazdy (+108), Seatu (+98).

Naopak si vlasy rvali u BMW (proti lednu 2012 minus 136), Chevroletu (-59), Nissanu (minus 70) a Suzuki (-66). Radost nevládla ani v Mitsubishi, kde minus 44 vozy znamená propad o 44 procent…

Celkově bylo za letošní leden zaregistrováno v České republice o 850, respektive 841 méně automobilů, což je v průměru o 15,5 vozu na značku.

Věřit, nevěřit?

Statistika registrací osobních vozů Svazu dovozců automobilů (SDA) na českém trhu není stoprocentně důvěryhodná. Nevypovídá totiž přesně o tom, kolik vozů se doopravdy prodalo domácím zákazníkům a kolik jich zamířilo k zahraničním klientům. Přesto může sloužit jako dobré vodítko.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků