Kdo jásal v lednu 2013 nejvíc? První trojka stabilní, vyskočil Citroën!

Svaz dovozců automobilů má ve výčtu letos 54 značek, u nichž bylo v lednu zapsáno 12 062 registrací (celkem 12 071, ale devět spadá na rubriku „jiné značky“). Nejvíc zátek bouchalo u Škody (3655 ks), na druhém místě připíjel VW (1279), třetí místo si držel Hyundai (1128).
Kdo jásal v lednu 2013 nejvíc? První trojka stabilní, vyskočil Citroën!

První trojice si držela nezměněné pořadí jako v lednu 2012.Čtvrtý byl již s odstupem téměř o polovinu Citroën (651), pátý Renault (643) – vloni 4.

Dřívější lídr tabulek Ford je šestý (539), na sedmém místě je Kia (425), osmý Peugeot (420), devátá Dacia (305) a desátou příčku (vloni osmá) získala Toyota (293).

Zajímavé je i srovnání, o kolik méně, či více registrací měly značky z první letošní lednové desítky ve srovnání s lednem 2012. V některých případech jde o stovky aut.

Škoda si pohoršila o 607 aut, kdy se projevila přehnaně vysoká zaváděcí cena Rapidu a také možná čekání na novou generaci Octavie. Volkswagen si připočítal o 145 vozů navíc, Hyundai o 144, Citroën poskočil o neuvěřitelných 316 vozů (což ho posunulo z loňského lednového 10. místa na letošní čtvrté), především kvůli akci s odpočtem 21 procent rovnajících se nové sazbě DPH.

Renault si pohoršil s lednem 2012 o 203 aut, Ford o 158 kusů. I jinak úspěšná Kia odpočítala 84 vozů do minusu, Peugeot je v minusu o 161 vůz, Dacia se propadla o 31 kusů a Toyota o minus 72.

Mimo nejlepší lednovou desítku měli nejvyšší nárůsty v kusech například u Fiatu (+58), Mazdy (+108), Seatu (+98).

Naopak si vlasy rvali u BMW (proti lednu 2012 minus 136), Chevroletu (-59), Nissanu (minus 70) a Suzuki (-66). Radost nevládla ani v Mitsubishi, kde minus 44 vozy znamená propad o 44 procent…

Celkově bylo za letošní leden zaregistrováno v České republice o 850, respektive 841 méně automobilů, což je v průměru o 15,5 vozu na značku.

Věřit, nevěřit?

Statistika registrací osobních vozů Svazu dovozců automobilů (SDA) na českém trhu není stoprocentně důvěryhodná. Nevypovídá totiž přesně o tom, kolik vozů se doopravdy prodalo domácím zákazníkům a kolik jich zamířilo k zahraničním klientům. Přesto může sloužit jako dobré vodítko.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků