Kde začíná tuning?

3 komentáře

Autor
25. července • 20:26

V prvé řadě thanx to Olineček a Honza, že začli diskutovat, protože tenhle článek nebyl myšlen jako zveřejňování dosud neobjevených pravd, ale jako můj skromný názor, na kterém je možné zahájit diskuzi o tom co to je vlastně tuning.   Souhlasím s tvrzením, že nevyzkoušené aerodynamické věci mohou chování vozidla uškodit, ovšem otázkou je, kam tedy zařadit některé kreace, které jsou k vidění na srazech a výstavách. Pokud se to esteticky povede (i když na rychlou jízdu nic moc), je alespoň na co  koukat, přestože k optimální aerodynamice to má občas dost daleko. Možná podobný případ jsou studie automobilek, které toho taky moc nenajezdí, i když tam je to s aerodynamikou trochu lepší. Dostáváme se tím ale do diskuse nad dobrý-špatný tuning, případně jestli fakt úpravy Moskvičů (které pak jely jak z praku) byl tuning před rokem 89 nebo až potom, co se tady začlo mluvit anglicky atd. atd. V každém případě mě osobně ale nepřesvědčí velký nápis XXX Motorsport na kapotě a sériový motor (+podvozek) pod ní.

PS: S tím šroubováčkem u Olinečka mně to nějak uniklo

Olinecek
24. července • 13:55

Dovolil bych si tuning tohoto clanku. Autor totiz, ve sve dobrote nas poucit, zcela zapomel na podminku k tuningu nutnou, avsak nikoli postacujici: dloouhy tenky srubovacek. Bez nej se nejdna o tuning ale o poctivou (doufejme) kovarskou praci. Tedy jedinecna vec pro majitele moskvicu a oplu.

Honza
24. července • 10:42

>Výraz tuning je samozřejmě definován v anglicko - českém slovníku a zjednodušeně řečeno, >znamená vyladění či seřízení něčeho.

....a jak mam brat to vyladeni ci serizeni, kdyz vetsina nasich vyrobcu tuningovych setu apod. , ktere se vetsinou smrsknou na spoilery to nema vubec vyzkousene v tunelu-viz.aerodynamika.
To potom je to jen ladeni pro nase oci, a jizdni vlastnosti se mohou navic zhorsit. Co vy na to? 

 

Doporučujeme

Články odjinud