Kde se vyrábí litá kola?

Ford Motor Company uspořádala v úterý 13. listopadu pro vybrané novináře zajímavou podívanou. Jednalo se o prohlídku továrny jednoho z jejích dodavatelů.
Kde se vyrábí litá kola?

Konkrétně potom o dodavatele autokol a alukol. Po zhruba padesátiminutovém letu z Prahy do Ostravy následovala tisková konference s předními představiteli společností Ford MC, Hayes Lemmerz Autokola a.s. a Hayes Lemmerz Alukola, s.r.o. V zápětí přišla na řadu exkurze přímo v těchto závodech. Průvodcování se osobně ujali ředitelé těchto firem Erich Zipser (HL Autokola a.s.) a René Hilscher (HL Alukola, s.r.o.).

Klepněte pro větší obrázekTi novináře provedli postupně oběma továrnami a podrobně jim vysvětlili, jak vzniká jedna z nejdůležitějších součástí automobilu. Výroba kol se v Ostravě-Kunčicích datuje již k roku 1930. Od té doby už se ale v Kunčicích roztavilo hodně hliníku a zpracovalo spousta metrů ocelové pásoviny.

Obě tyto továrny dnes dodávají svá kola pro klíčové modely Fordu (HL Autokola - Transit a Focus, HL Alukola - Fiesta a Mondeo). Tyto firmy jsou zároveň také, kromě jiných, předním dodavatelem svých výrobků pro mladoboleslavskou Škodovku. Celková plánovaná kapacita výroby činí Klepněte pro větší obrázeknapříklad v případě alukol 1.128.000 kusů v roce 2001. Firma Hayes Lemmerz Alukola působí ve více jak šesti zemích Evropy, kde má své továrny a v současné době u nás zaměstnává asi 250 zaměstnanců.

Výroba litých kol, kterými je v případě automobilky Ford vybaveno asi 20 až 30 procent automobilů, začala v Kunčicích už v polovině roku 1999. Samotná výroba se Klepněte pro větší obrázekpak skládá z odlévání a následného tepelného zpracování hliníku v žhavících pecích na středisku slévárny. Následuje strojní opracování kol, které je prováděno v obráběcích centrech ve středisku obroby. Vše na závěr završí finální operace, kterou je proces lakování. Klepněte pro větší obrázek

René Hilscher také upozornil na to, že současným hliníkovým kolům nedokáže ublížit ani sůl a tudíž jsou vhodné i pro zimní provoz.

Ředitel nákupu Ford Motor Company, s.r.o. Štefan Tyrpák si zakládá především na velmi dobré spolupráci s dodavatelskými firmami a zdůraznil stále vzrůstající kvalitu Klepněte pro větší obrázekdodávaných výrobků.

Dnes je v České a Slovenské republice 26 dodavatelů, kteří se podílí na výrobě Klepněte pro větší obrázekmodelů automobilky Ford.



 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 191 121 km
Cena: 218 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 141 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2008
Stav: 116 722 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 87 465 km
Cena: 281 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků