Kde se vyrábí litá kola?

Ford Motor Company uspořádala v úterý 13. listopadu pro vybrané novináře zajímavou podívanou. Jednalo se o prohlídku továrny jednoho z jejích dodavatelů.
Kde se vyrábí litá kola?

Konkrétně potom o dodavatele autokol a alukol. Po zhruba padesátiminutovém letu z Prahy do Ostravy následovala tisková konference s předními představiteli společností Ford MC, Hayes Lemmerz Autokola a.s. a Hayes Lemmerz Alukola, s.r.o. V zápětí přišla na řadu exkurze přímo v těchto závodech. Průvodcování se osobně ujali ředitelé těchto firem Erich Zipser (HL Autokola a.s.) a René Hilscher (HL Alukola, s.r.o.).

Klepněte pro větší obrázekTi novináře provedli postupně oběma továrnami a podrobně jim vysvětlili, jak vzniká jedna z nejdůležitějších součástí automobilu. Výroba kol se v Ostravě-Kunčicích datuje již k roku 1930. Od té doby už se ale v Kunčicích roztavilo hodně hliníku a zpracovalo spousta metrů ocelové pásoviny.

Obě tyto továrny dnes dodávají svá kola pro klíčové modely Fordu (HL Autokola - Transit a Focus, HL Alukola - Fiesta a Mondeo). Tyto firmy jsou zároveň také, kromě jiných, předním dodavatelem svých výrobků pro mladoboleslavskou Škodovku. Celková plánovaná kapacita výroby činí Klepněte pro větší obrázeknapříklad v případě alukol 1.128.000 kusů v roce 2001. Firma Hayes Lemmerz Alukola působí ve více jak šesti zemích Evropy, kde má své továrny a v současné době u nás zaměstnává asi 250 zaměstnanců.

Výroba litých kol, kterými je v případě automobilky Ford vybaveno asi 20 až 30 procent automobilů, začala v Kunčicích už v polovině roku 1999. Samotná výroba se Klepněte pro větší obrázekpak skládá z odlévání a následného tepelného zpracování hliníku v žhavících pecích na středisku slévárny. Následuje strojní opracování kol, které je prováděno v obráběcích centrech ve středisku obroby. Vše na závěr završí finální operace, kterou je proces lakování. Klepněte pro větší obrázek

René Hilscher také upozornil na to, že současným hliníkovým kolům nedokáže ublížit ani sůl a tudíž jsou vhodné i pro zimní provoz.

Ředitel nákupu Ford Motor Company, s.r.o. Štefan Tyrpák si zakládá především na velmi dobré spolupráci s dodavatelskými firmami a zdůraznil stále vzrůstající kvalitu Klepněte pro větší obrázekdodávaných výrobků.

Dnes je v České a Slovenské republice 26 dodavatelů, kteří se podílí na výrobě Klepněte pro větší obrázekmodelů automobilky Ford.



 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků