Kde se vyrábí litá kola?

Ford Motor Company uspořádala v úterý 13. listopadu pro vybrané novináře zajímavou podívanou. Jednalo se o prohlídku továrny jednoho z jejích dodavatelů.
Kde se vyrábí litá kola?

Konkrétně potom o dodavatele autokol a alukol. Po zhruba padesátiminutovém letu z Prahy do Ostravy následovala tisková konference s předními představiteli společností Ford MC, Hayes Lemmerz Autokola a.s. a Hayes Lemmerz Alukola, s.r.o. V zápětí přišla na řadu exkurze přímo v těchto závodech. Průvodcování se osobně ujali ředitelé těchto firem Erich Zipser (HL Autokola a.s.) a René Hilscher (HL Alukola, s.r.o.).

Klepněte pro větší obrázekTi novináře provedli postupně oběma továrnami a podrobně jim vysvětlili, jak vzniká jedna z nejdůležitějších součástí automobilu. Výroba kol se v Ostravě-Kunčicích datuje již k roku 1930. Od té doby už se ale v Kunčicích roztavilo hodně hliníku a zpracovalo spousta metrů ocelové pásoviny.

Obě tyto továrny dnes dodávají svá kola pro klíčové modely Fordu (HL Autokola - Transit a Focus, HL Alukola - Fiesta a Mondeo). Tyto firmy jsou zároveň také, kromě jiných, předním dodavatelem svých výrobků pro mladoboleslavskou Škodovku. Celková plánovaná kapacita výroby činí Klepněte pro větší obrázeknapříklad v případě alukol 1.128.000 kusů v roce 2001. Firma Hayes Lemmerz Alukola působí ve více jak šesti zemích Evropy, kde má své továrny a v současné době u nás zaměstnává asi 250 zaměstnanců.

Výroba litých kol, kterými je v případě automobilky Ford vybaveno asi 20 až 30 procent automobilů, začala v Kunčicích už v polovině roku 1999. Samotná výroba se Klepněte pro větší obrázekpak skládá z odlévání a následného tepelného zpracování hliníku v žhavících pecích na středisku slévárny. Následuje strojní opracování kol, které je prováděno v obráběcích centrech ve středisku obroby. Vše na závěr završí finální operace, kterou je proces lakování. Klepněte pro větší obrázek

René Hilscher také upozornil na to, že současným hliníkovým kolům nedokáže ublížit ani sůl a tudíž jsou vhodné i pro zimní provoz.

Ředitel nákupu Ford Motor Company, s.r.o. Štefan Tyrpák si zakládá především na velmi dobré spolupráci s dodavatelskými firmami a zdůraznil stále vzrůstající kvalitu Klepněte pro větší obrázekdodávaných výrobků.

Dnes je v České a Slovenské republice 26 dodavatelů, kteří se podílí na výrobě Klepněte pro větší obrázekmodelů automobilky Ford.



 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků