Každé umístění v první desítce bude úspěch

Na úvodní soutěži mistrovství světa Rallye Monte Carlo pojedou oba vozy Škoda Octavia WRC mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport. První Octavii WRC s číslem 11 bude pilotovat Armin Schwarz s navigátorem Manfredem Hiemerem, za volant druhého vozu usedne nový pilot týmu Belgičan Bruno Thiry...
Každé umístění v první desítce bude úspěch
Na úvodní soutěži mistrovství světa Rallye Monte Carlo (19.-21.1.) pojedou oba vozy Škoda Octavia WRC mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport. První Octavii WRC s číslem 11 bude pilotovat Armin Schwarz s navigátorem Manfredem Hiemerem, za volant druhého vozu usedne nový pilot týmu Belgičan Bruno Thiry se svým spolujezdcem Stephanem Prevotem. Společně se Schwarzem vytvoří Thiry doposud nejzkušenější dvojici pilotů pro světový šampionát v rallye v historii týmu.

Po náročném testovacím programu ve Švédsku, Francii a Rakousku, je tým připraven navázat na loňské výsledky v mistrovství výrobců, kdy Octavie WRC bodovaly na čtyřech z osmi podniků seriálu. „Pevně věříme, že spolupráce Schwarz – Thiry nám během letošního roku pomůže splnit naše plány a cíle,“ řekl vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba.

„Nezávisle na složité logistice, související s naší plánovanou účastí na 12 podnicích seriálu, nás čeká obrovská konkurence. Rallye se stává stále více a více populární,“ pokračoval Janeba. „Každé umístění v první desítce bude mít punc úspěchu. Pokud se Arminovi a Brunovi povede v Monte Carlu dojet do desátého místa, budu spokojen. Přivézt bod do hodnocení továrních týmů jako loni by bylo ještě lepší,“ dodal.

Armin Schwarz v Monte Carlu žije a místí prostředí dokonale zná. Protože tuto soutěž již mnohokrát absolvoval, ví, co na všechny účastníky čeká. „Rallye Monte Carlo patří mezi mé nejoblíbenější soutěže. Přestože organizátoři letošní program upravili, klasické erzety jako Sisteron a Turini byly zachovány. Úspěch v Monte Carlu bude již tradičně záviset na počasí. Zkrátka, musíte být připraveni na všechno. I proto jsme testovali v Rakousku a ve Francii. V minulých letech byly tamní silnice bez sněhu, ale já se modlím, abychom závodili v proměnlivých podmínkách. Když na silnicích bude sníh, tu a tam led, myslím, že máme šanci vstoupit do sezony s dobrým výsledkem,“ poznamenal Schwarz.

Velké zkušenosti s nástrahami Rallye Monte Carlo má i belgická dvojice Bruno Thiry a Stéphane Prevot, kteří doposud tuto soutěž vždy dokončili a v minulosti zde Thiry dojel pětkrát do šestého místa celkové klasifikace. S Octavií WRC Thiry navíc dojel na výborném čtvrtém místě absolutně na Britské rallye v roce 1999. „V roce 1999 nám vše klapalo a já se těším, že naše spolupráce se bude v letošním roce dále rozvíjet. Octavia WRC je snadno ovladatelná a navíc spolehlivá, což je na soutěž, jako je tato, velké plus,“ řekl Thiry.

FIA omezila počet startujících vozů na 60, třídenní Rallye Monte Carlo tím splní požadavky federace na kompaktnost jednotlivých podniků světového šampionátu. Na rozdíl od let minulých, kdy se minimálně jednou nocovalo v horách, se letos všechny vozy na konci každého dne budou vracet do Monte Carla. V pátek je na programu šest rychlostních zkoušek na severozápadě od Nice. Sobotní etapa se odehraje dále na východ a zahrnuje známou 37kilometrovou Sisteronskou vložku, při nedělním finále potom vozy absolvují klasickou erzetu Col de Turini.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků