Každé umístění v první desítce bude úspěch

Na úvodní soutěži mistrovství světa Rallye Monte Carlo pojedou oba vozy Škoda Octavia WRC mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport. První Octavii WRC s číslem 11 bude pilotovat Armin Schwarz s navigátorem Manfredem Hiemerem, za volant druhého vozu usedne nový pilot týmu Belgičan Bruno Thiry...
Každé umístění v první desítce bude úspěch
Na úvodní soutěži mistrovství světa Rallye Monte Carlo (19.-21.1.) pojedou oba vozy Škoda Octavia WRC mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport. První Octavii WRC s číslem 11 bude pilotovat Armin Schwarz s navigátorem Manfredem Hiemerem, za volant druhého vozu usedne nový pilot týmu Belgičan Bruno Thiry se svým spolujezdcem Stephanem Prevotem. Společně se Schwarzem vytvoří Thiry doposud nejzkušenější dvojici pilotů pro světový šampionát v rallye v historii týmu.

Po náročném testovacím programu ve Švédsku, Francii a Rakousku, je tým připraven navázat na loňské výsledky v mistrovství výrobců, kdy Octavie WRC bodovaly na čtyřech z osmi podniků seriálu. „Pevně věříme, že spolupráce Schwarz – Thiry nám během letošního roku pomůže splnit naše plány a cíle,“ řekl vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba.

„Nezávisle na složité logistice, související s naší plánovanou účastí na 12 podnicích seriálu, nás čeká obrovská konkurence. Rallye se stává stále více a více populární,“ pokračoval Janeba. „Každé umístění v první desítce bude mít punc úspěchu. Pokud se Arminovi a Brunovi povede v Monte Carlu dojet do desátého místa, budu spokojen. Přivézt bod do hodnocení továrních týmů jako loni by bylo ještě lepší,“ dodal.

Armin Schwarz v Monte Carlu žije a místí prostředí dokonale zná. Protože tuto soutěž již mnohokrát absolvoval, ví, co na všechny účastníky čeká. „Rallye Monte Carlo patří mezi mé nejoblíbenější soutěže. Přestože organizátoři letošní program upravili, klasické erzety jako Sisteron a Turini byly zachovány. Úspěch v Monte Carlu bude již tradičně záviset na počasí. Zkrátka, musíte být připraveni na všechno. I proto jsme testovali v Rakousku a ve Francii. V minulých letech byly tamní silnice bez sněhu, ale já se modlím, abychom závodili v proměnlivých podmínkách. Když na silnicích bude sníh, tu a tam led, myslím, že máme šanci vstoupit do sezony s dobrým výsledkem,“ poznamenal Schwarz.

Velké zkušenosti s nástrahami Rallye Monte Carlo má i belgická dvojice Bruno Thiry a Stéphane Prevot, kteří doposud tuto soutěž vždy dokončili a v minulosti zde Thiry dojel pětkrát do šestého místa celkové klasifikace. S Octavií WRC Thiry navíc dojel na výborném čtvrtém místě absolutně na Britské rallye v roce 1999. „V roce 1999 nám vše klapalo a já se těším, že naše spolupráce se bude v letošním roce dále rozvíjet. Octavia WRC je snadno ovladatelná a navíc spolehlivá, což je na soutěž, jako je tato, velké plus,“ řekl Thiry.

FIA omezila počet startujících vozů na 60, třídenní Rallye Monte Carlo tím splní požadavky federace na kompaktnost jednotlivých podniků světového šampionátu. Na rozdíl od let minulých, kdy se minimálně jednou nocovalo v horách, se letos všechny vozy na konci každého dne budou vracet do Monte Carla. V pátek je na programu šest rychlostních zkoušek na severozápadě od Nice. Sobotní etapa se odehraje dále na východ a zahrnuje známou 37kilometrovou Sisteronskou vložku, při nedělním finále potom vozy absolvují klasickou erzetu Col de Turini.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků