Každé umístění v první desítce bude úspěch

Na úvodní soutěži mistrovství světa Rallye Monte Carlo pojedou oba vozy Škoda Octavia WRC mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport. První Octavii WRC s číslem 11 bude pilotovat Armin Schwarz s navigátorem Manfredem Hiemerem, za volant druhého vozu usedne nový pilot týmu Belgičan Bruno Thiry...
Každé umístění v první desítce bude úspěch
Na úvodní soutěži mistrovství světa Rallye Monte Carlo (19.-21.1.) pojedou oba vozy Škoda Octavia WRC mladoboleslavského týmu Škoda Motorsport. První Octavii WRC s číslem 11 bude pilotovat Armin Schwarz s navigátorem Manfredem Hiemerem, za volant druhého vozu usedne nový pilot týmu Belgičan Bruno Thiry se svým spolujezdcem Stephanem Prevotem. Společně se Schwarzem vytvoří Thiry doposud nejzkušenější dvojici pilotů pro světový šampionát v rallye v historii týmu.

Po náročném testovacím programu ve Švédsku, Francii a Rakousku, je tým připraven navázat na loňské výsledky v mistrovství výrobců, kdy Octavie WRC bodovaly na čtyřech z osmi podniků seriálu. „Pevně věříme, že spolupráce Schwarz – Thiry nám během letošního roku pomůže splnit naše plány a cíle,“ řekl vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba.

„Nezávisle na složité logistice, související s naší plánovanou účastí na 12 podnicích seriálu, nás čeká obrovská konkurence. Rallye se stává stále více a více populární,“ pokračoval Janeba. „Každé umístění v první desítce bude mít punc úspěchu. Pokud se Arminovi a Brunovi povede v Monte Carlu dojet do desátého místa, budu spokojen. Přivézt bod do hodnocení továrních týmů jako loni by bylo ještě lepší,“ dodal.

Armin Schwarz v Monte Carlu žije a místí prostředí dokonale zná. Protože tuto soutěž již mnohokrát absolvoval, ví, co na všechny účastníky čeká. „Rallye Monte Carlo patří mezi mé nejoblíbenější soutěže. Přestože organizátoři letošní program upravili, klasické erzety jako Sisteron a Turini byly zachovány. Úspěch v Monte Carlu bude již tradičně záviset na počasí. Zkrátka, musíte být připraveni na všechno. I proto jsme testovali v Rakousku a ve Francii. V minulých letech byly tamní silnice bez sněhu, ale já se modlím, abychom závodili v proměnlivých podmínkách. Když na silnicích bude sníh, tu a tam led, myslím, že máme šanci vstoupit do sezony s dobrým výsledkem,“ poznamenal Schwarz.

Velké zkušenosti s nástrahami Rallye Monte Carlo má i belgická dvojice Bruno Thiry a Stéphane Prevot, kteří doposud tuto soutěž vždy dokončili a v minulosti zde Thiry dojel pětkrát do šestého místa celkové klasifikace. S Octavií WRC Thiry navíc dojel na výborném čtvrtém místě absolutně na Britské rallye v roce 1999. „V roce 1999 nám vše klapalo a já se těším, že naše spolupráce se bude v letošním roce dále rozvíjet. Octavia WRC je snadno ovladatelná a navíc spolehlivá, což je na soutěž, jako je tato, velké plus,“ řekl Thiry.

FIA omezila počet startujících vozů na 60, třídenní Rallye Monte Carlo tím splní požadavky federace na kompaktnost jednotlivých podniků světového šampionátu. Na rozdíl od let minulých, kdy se minimálně jednou nocovalo v horách, se letos všechny vozy na konci každého dne budou vracet do Monte Carla. V pátek je na programu šest rychlostních zkoušek na severozápadě od Nice. Sobotní etapa se odehraje dále na východ a zahrnuje známou 37kilometrovou Sisteronskou vložku, při nedělním finále potom vozy absolvují klasickou erzetu Col de Turini.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků