Každé čtvrté auto se vyrobí v Číně

V roce 2011 se vyrobilo v Číně více aut než v USA a Japonsku dohromady. Česko je 16. největším výrobcem aut na světě.
Každé čtvrté auto se vyrobí v Číně

Celkem se za rok 2011 vyrobilo na celém světě 80,1 miliónů aut – všech typů. Po dramatickém propadu v roce 2009 (61,8 mil. auto) vlivem ekonomické krize se podařilo v posledních dvou letech obnovit automobilový průmysl. V roce 2011 se vyrobilo opět o něco více aut než v roce 2010, což je o 3,2 % více než v roce 2010.

Nejvíce vzrostla výroba všech aut (i užitkových) v Rakousku – o 45 %, Rusku – o 41 %, Ukrajině – o 25 %, Portugalsku – o 21 %, a Indonésii – o 19 %. Produkce v Česku stoupla o 11,5 %. Česko je dokonce 14. největším výrobcem osobní aut na světě.

Klepněte pro větší obrázek
V Číně se v současné době vyrobí každé čtvrté auto.

Nejvíce aut se s velkým náskokem vyrobilo v Číně (více než 18 mil. aut). Asie je v současné době hlavním výrobcem aut na světě, když se zde vyrobí 41 % všech aut. V Evropě potom 21 %.

Auta se vyrábí v 39 zemích světa

V roce 2011 se vyráběla auta celkem v 39 zemích světa. Více než jeden milión aut se vyrobilo v 17 zemích světa. Tyto země máme uvedeny v přiložené tabulce. V 11 zemích se však vyrobilo méně než 200 tisíc aut (Maďarsko, Portugalsko, Švédsko, Uzbekistán, Slovinsko, Rakousko, Ukrajina, Egypt, Nizozemí, Srbsko a Finsko). Ze zemí na předních místech oproti roku 2010 nejvíce klesla výroba aut v Japonsku, a to vlivem ničivé tsunami.

Když luxus, tak italské nebo německé auto

Výrobcům luxusních aut se dlouhodobě daří. Celosvětově skvělé renomé mají především italská auta (Ferrari, Lamborghini, Maserati) a německá auta (Porsche, Mercedes, BMW či Audi). Automobilový průmysl je tahounem domácí ekonomiky. Nejúspěšnější a nejrespektovanější automobilky dělají velmi dobrou reklamu své zemi. Usnadňují pozici na světových trzích i ostatním tuzemským výrobcům. Pro image domácí ekonomiky jsou nejúspěšnější automobilky velmi důležité.

Největší automobilky jsou Toyota, GM a Volkswagen

V roce 2010 vyrobila nejvíce aut opětovně japonská Toyota (8,56 mil. aut). Dalšími největšími automobilovými výrobci za rok 2010 jsou General Motors 8,48 mil. aut, Volkswagen 7,34 mil. aut, Hyundai 5,76 mil aut, Ford 4,99 mil. aut, Nissan 3,98 mil. aut, Honda 3,64 mil. aut, PSA (Peugeot Citroen) 3,61, Suzuki 2,89 mil. aut a Renault 2,72 mil. aut.

BMW má nejlepší hodnocení

Renomovaný ekonomický magazín Fortune každoročně vydává žebříček společností s nejlepší pověstí „World´s Most Admired Companies“. Uspět v tomto hodnocení je přitom náročné. Hodnotí se devět atributů obdivu (inovace, management, využití podnikových aktiv, sociální zodpovědnost, řízení kvality, finanční zdraví, dlouhodobé investice, kvalita výrobků a služeb, globální konkurenceschopnost).

BMW má za rok 2012 nejlepší hodnocení ze všech automobilek. V celosvětové konkurenci je na 14. místě. V první padesátce najdeme ještě tyto automobilky: Toyota (33. místo), Volkswagen (35. místo), Daimler (44. místo) a Honda (50. místo). 

Zdroj: FinExpert.cz
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků