Každá třetí Toyota už má mít hybridní pohon. Vloni to byla každá čtvrtá

Toyota se vloni na českém trhu dostala z hlediska prodejních výsledků do první desítky nejúspěšnějších značek. Ve vzestupu chce pokračovat.

Na pátou, či dokonce čtvrtou pozici v žebříčku nejúspěšnějších automobilových značek působících na tuzemském trhu, se chce dostat během několika příštích let značka Toyota.

Na výroční tiskové konferenci o tom informoval ředitel Toyota Central-Europe-Czech Martin Peleška. Loňské prodeje zatím značce přisoudily desátou pozici, ale již v letošním lednu se posunula na sedmou.

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota je přesvědčena, že nové zákazníky přiláká i díky své široké nabídce hybridních modelů. Hybridní pohon měl vloni v celkovém prodejním objemu tuzemské Toyoty čtvrtinový podíl, letos se však chtějí dostat na třetinu.

V případě luxusní značky Lexus se dokonce hybridů prodává již devadesát procent.

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Právě rostoucí obliba hybridů a naopak pokles zájmu o dieselové motory, je podle Pelešky pro Toyotu velká šance. "Automobilový trh v Česku měl vloni podle prognózy vzrůst o jedenáct procent, realitou však byla pouhá tři procenta. I přesto jsme dokázali prodeje meziročně navýšit o 46 procent. Jedním z důvodů stále vyšší oblíbenosti vozů Toyota, kromě vysoké spolehlivosti a tradiční kvality, je jistě také čím dál větší obliba hybridních modelů. Spolu se značkou Lexus jsme prodali přes osmdesát procent všech hybridů na českém trhu," argumentuje Peleška.

Čím je ten který model Toyoty větší, tím větší zájem mají zákazníci o hybridní ústrojí v jeho útrobách. Například podíl hybridu v modelu Yaris činil vloni 19 procent, u Aurisu 31 procent, u C-HR polovinu a u RAV 4 už tři čtvrtiny.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský