Každá třetí Toyota už má mít hybridní pohon. Vloni to byla každá čtvrtá

Toyota se vloni na českém trhu dostala z hlediska prodejních výsledků do první desítky nejúspěšnějších značek. Ve vzestupu chce pokračovat.

Na pátou, či dokonce čtvrtou pozici v žebříčku nejúspěšnějších automobilových značek působících na tuzemském trhu, se chce dostat během několika příštích let značka Toyota.

Na výroční tiskové konferenci o tom informoval ředitel Toyota Central-Europe-Czech Martin Peleška. Loňské prodeje zatím značce přisoudily desátou pozici, ale již v letošním lednu se posunula na sedmou.

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota je přesvědčena, že nové zákazníky přiláká i díky své široké nabídce hybridních modelů. Hybridní pohon měl vloni v celkovém prodejním objemu tuzemské Toyoty čtvrtinový podíl, letos se však chtějí dostat na třetinu.

V případě luxusní značky Lexus se dokonce hybridů prodává již devadesát procent.

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Právě rostoucí obliba hybridů a naopak pokles zájmu o dieselové motory, je podle Pelešky pro Toyotu velká šance. "Automobilový trh v Česku měl vloni podle prognózy vzrůst o jedenáct procent, realitou však byla pouhá tři procenta. I přesto jsme dokázali prodeje meziročně navýšit o 46 procent. Jedním z důvodů stále vyšší oblíbenosti vozů Toyota, kromě vysoké spolehlivosti a tradiční kvality, je jistě také čím dál větší obliba hybridních modelů. Spolu se značkou Lexus jsme prodali přes osmdesát procent všech hybridů na českém trhu," argumentuje Peleška.

Čím je ten který model Toyoty větší, tím větší zájem mají zákazníci o hybridní ústrojí v jeho útrobách. Například podíl hybridu v modelu Yaris činil vloni 19 procent, u Aurisu 31 procent, u C-HR polovinu a u RAV 4 už tři čtvrtiny.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků