Každá třetí Toyota už má mít hybridní pohon. Vloni to byla každá čtvrtá

Toyota se vloni na českém trhu dostala z hlediska prodejních výsledků do první desítky nejúspěšnějších značek. Ve vzestupu chce pokračovat.

Na pátou, či dokonce čtvrtou pozici v žebříčku nejúspěšnějších automobilových značek působících na tuzemském trhu, se chce dostat během několika příštích let značka Toyota.

Na výroční tiskové konferenci o tom informoval ředitel Toyota Central-Europe-Czech Martin Peleška. Loňské prodeje zatím značce přisoudily desátou pozici, ale již v letošním lednu se posunula na sedmou.

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

Toyota je přesvědčena, že nové zákazníky přiláká i díky své široké nabídce hybridních modelů. Hybridní pohon měl vloni v celkovém prodejním objemu tuzemské Toyoty čtvrtinový podíl, letos se však chtějí dostat na třetinu.

V případě luxusní značky Lexus se dokonce hybridů prodává již devadesát procent.

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Právě rostoucí obliba hybridů a naopak pokles zájmu o dieselové motory, je podle Pelešky pro Toyotu velká šance. "Automobilový trh v Česku měl vloni podle prognózy vzrůst o jedenáct procent, realitou však byla pouhá tři procenta. I přesto jsme dokázali prodeje meziročně navýšit o 46 procent. Jedním z důvodů stále vyšší oblíbenosti vozů Toyota, kromě vysoké spolehlivosti a tradiční kvality, je jistě také čím dál větší obliba hybridních modelů. Spolu se značkou Lexus jsme prodali přes osmdesát procent všech hybridů na českém trhu," argumentuje Peleška.

Čím je ten který model Toyoty větší, tím větší zájem mají zákazníci o hybridní ústrojí v jeho útrobách. Například podíl hybridu v modelu Yaris činil vloni 19 procent, u Aurisu 31 procent, u C-HR polovinu a u RAV 4 už tři čtvrtiny.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků