že je auto po totálce přeci neznamená, že je provozu nebezpečné. Znamená to akorát, že vozidlo bylo nějak poškozené, ne nutně havarované.
Jediný důvod, když je vozidlo nebezpečné je když havárie byla se zásahem do základních struktur vozidla (a za to se bere leda motorová stěna, A sloupky a středový tunel - všechno ostatní se dá vyměnit i dle autorizovaných postupů).
V ostatních případech "totálních škod" se vozidlo jen nevyplatilo opravit. A to mohlo být i kvůli tomu, že na západě mají opraváři větší mzdy. Případně, že se to nevyplatí z dílů dodávaných autorizovaným servisem. Přitom se na karoserii ani nemuselo sáhnout, jen je poškozený radar, světla, nárazník, kapota, čidla a pár blbostí kolem.
Totálně poškozené vozidlo může být i takové, které nebylo havarované, jen došlo např. k odpálení všech řídících jednotek chybným připojením externí nabíječky či její vadou. Případně bylo poškozené natankováním špatného paliva. I to může končit totálkou (bývalý zaměstnavatel platil 120t Kč za uschopnění nové Fábie 1.6TDI po natankování špatné nafty. Měnila se celá palivová soustava. Být to 7 let staré auto a už je to totálka)