Kawasaki ZZR 1400: Bugatti Veyron na dvou kolech

17 komentářů

jandaxx
17. března • 22:14

I u nás byla Buse naměřena maximálka přes 300km v hodině. Málokdo to ale ví. Bylo to v roce 2000 na dni rychlostních rekordů na letišti v Mošnově u Ostravy. Seriová Busa  se závodníkem Michalem Bursou dala na letišti 303 km\h. Můj Blackbird dal 296.  Dráha má cca 4km, měřeno bylo oficiálním zařízením které se používá při závodech, přítomen byl technický komisař. Byla tam i Kawa ZX 12. Oficiálně nebyla připuštěna pro technické problémy. Ve skutečnosti jí importér dodal s totálně sjetou gumou, proto ji technický komisař nepustil na start. Málo kdo tohle ví, pro dovozce by to byla ostuda jako hrom. Já jsem se téhle akce účastnil skrze nějakou známost s novinářema od motorek- byl jsem přímo na letišti na dráze, ne jako diváci, kteří ze 100 metrové vzdálenosti téměř nic nevyděli. Občas se i svezu na nějaké testovací motorce. Nakonec chci ještě poznamenat-bez urážky, že autor článku motorkám asi moc nerozumí. To by totiž mezi potenciální konkurenci Busy, XXka nebo ZX 12 nezařadil Yamahu FJR 1300. To je úplně jiný motocykl, konkurent PAN EUROPEANU od Hondy nebo BMW K 1200 GT. Prostě klasický cesťák s kterým se pohodlně polykají stovky kilometrů. Rozhodně to ale není ani náznakem sportovní motorka. Můj osobní názor na ZZR 1400- je jak z Marsu, vůbec se mi nelíbí, rozhodně bych si ji nekoupil. To Blekouš byl miláček na první pohled, i když už ho nemám, přesedlal jsem loni na Kawu.

mates
17. března • 15:47

sedel sem na ni minulej tejden na vystave a je to zajimavej pocit mit pod sebou 200 koni, sam mam jen polovicku na ty svy a vim co to dokaze.... akorat so obecne pise, ze prumerny jezdec nevyuzije vic nez cca 70 koni pri normalni jizde, cili pokud bych si ji poridil tak to je fakt asi jen o machrovani pri predjizdeni na tahlejch rovinkach... a kdyz sem se byl tet projet tak na nase tankodromy to je spis tak na Varadero a ne na tohle, ale ne fsude maj nastesti silnice jako u nas...

Plejba
17. března • 17:44

Důkaz, že Haya umí přes 300 km/h může být TP každé Hayabusy do roku cca 2002 (???), kdy se výrobci dohodnuli, že kašlou na maximálky (oficiální maximálka byla 306 km/h). To je důvod, proč od té doby žádná moto nemá na tacho více, než 300 km/h a maximálky výrobci povětšinou uvádějí 299 km/h. Přitom starší ročníky Hayabusy i ZX - 12 měli tacho do 340 km/h. Tuhle rychlost neumí z nových litrů akorát Aprilia RSV (290 km/h), Ducati 999 (290 km/h, a to jen základ a verze "S", "R" tři stovečky umí) a to je snad i všechno.

Jirka
27. dubna • 14:49

Když jsme u toho TP, tak kawa ZX12-R má vTP max. povolená rychlost 308 km/h a tachometr cejchován na 350 km/h.

Petr
27. dubna • 21:37

ale asi jen do 2002, pak se to nejak krouhlo, nevim zdali omezovacem v rj motoru anebo jen papirove?

Tetor
17. března • 8:12

viz.titulek

flashpeter
17. března • 7:23

Co to má znamenat? Odkdy Hayabusa ani ZX-12R nejedou přes 300km/h? Přesněji to bylo takhle: Nejrychlejší sériově vyráběnou motorkou byla dlouho Kawasaki ZZR1200 - 273km/h. Pak se začaly rojit pokusy o překonání - Fireblade, YZF-R1 - ale nikomu se oficiálně nepodařilo pokořit rekord, až když přišla očekávaná Hayabusa. Nastolila metu 309km/h, ale ne nadlouho. Za pár měsíců se na trhu objevila zbraň Kawasaki, ZX-12R, určená mimo jiné k navrácení světového primátu zpět ke konstruktérům ZZR1200. Kawasaki ZX-12R jela více než 315km/h, její novější verze i 320km/h. Do tohoto souboje titánů se vložila Honda se svým Super Blackbirdem, ale ten dá jen 295km/h.

A co se týče pokoření třístovky, dnes to dokážou, byť neoficiálně, také Yamaha YZF-R1, Honda Fireblade, Suzuki GSX-R1000 a možná i Kawasaki ZX-10R a myslím, že i ze Super Blackbirdu se to dá dostat. Určitě jsem na dost strojů zapomněl, omlouvám se jim.

green ZX-10R lover
17. března • 12:16

Diskuze tohoto typu jsou bezpredmetne, protoze v kazdem casopisu nameri plus minus 5 km/h jiny vysledek, ktery je zavisly i na konktretnim kusu motocyklu. V casopisech Motorrad nebo PS se v testech u ZX-12R od roku 2000 do roku 2005 max. zmerene rychlosti pohybuji od 298 - 301 km/h u Hayabusy presne to same. Pri jednom testu byla odebrany zpetne zrcatka a Busa dosahal 307 km/h  
315 km/h je vsak u seriove ZX nebo Busy nesmysl.
Co se tyka litrovych japoncu, tam se pohybujeme od R1 kolem 285 az po ZX-10R u 298km/h (Motorrad).

Roman Daněk
17. března • 12:39

celkem dobrý příspěvek, který mapuje stav informací na internetu. Na oficiálních stránkách výrobců motorek jsem údaj o překonání 300 km/h nenašel, ale opravdu některé světové servery o překonání při testech píšou.... a kdo se pak v tom má vyznat??

Haya
17. března • 13:08

klidně se můžeme až bude tepleji někde setkat, a udělat malý testík Hayabusy, příp. vám domluvím s importérem možnost zúčastnit se oficiálního předváděcího dne 8.5. na okruhu v Brně ( pokud nebudou padat trakaře nebo se nestane něco nepředvídatelného, budu tam ). Jinak jsem registrovaný  jako Haya1, takže je tam kontakt.R  

Roman Daněk
17. března • 8:44

Velmi rád článek opravím a sám si rozšířím informace, ale při psaní tohoto článku jsem v žádném z podkladů nenašel, že by Hayabusa nebo jiná motorka oficiálně překonala 300 km/h.
Pokud máte nějaký zajímavý zdroj, či článek, kde se o tom píše, pošlete mi ho prosím na mail nebo sem do diskuze. Předem díky

Haya
17. března • 11:45

tak třeba tady, je to v mílích tak krát 1,6       http://www.powersportsnetwork.com/motorcyclereviewdetail/rv=3803/veh=851/review3803.htm

Haya
17. března • 11:45




-- Hayabusa vs ZX12R --







Let me start by saying I think both Bikes are very fast Bikes. However I fell I must set the record straight on which bike is the Quickest in the Quarter mile and also has the fastest top end speed. The 2001 Suzuki GSX1300R comes out of the Factory able to go 194 mph and does the Quarter mile in 9.86 seconds. The 2001 Kawasaki ZX12R comes out of the factory with a top speed of 187 mph and a Quarter mile time of 10.04 seconds. If you want the facts go to cycleword.com. They tested both bikes. Oh, also during the testing of the Hayabusa and ZX12R, Kawasaki took the ZX12R from the testers due to a test rider in Germany who was doing a high speed run on the Autobahn, the ZX12R connecting rod let go and hucked itself through the engine case. Kawasaki Japan demanded all 12R test bikes be returned to distributors for a saftey check. 1300 or ZX12R ?

mr
17. března • 11:23

Vzdyd to neni nic noveho pro zadneho fandu motorek. Psali o tom kdysi davno v casopise MOTOCYKL. Jeste dodnes si vzpominam na vetu, kterou tam redaktor napsal. Znela nejak na zpusob "po dvaceti minutach a dvou kyblech vypoceneho adrenalinu, jsem zastavil..." no a verdikt byl, ze Hayabusa jede opravdu pres 300 km/h.

Haya
17. března • 8:18

oficiálně nejrychleji a bez úprav jela Busa ( ano něco nad 300 ), to s tou Kawou nemáš pravdu, nikdy Busu nepokořila. Pokud samozřejmě nemyslíš tachometrovou rychlost ( ta jde i k 330 )... no a k ZZR 1400, mi osobně se nelíbí a k označení bych to viděl na sportovně-cestovní, takže ani supersport ( to ani náhodou ) ani tourer. no a jinak, myslím si, že 180 koní, které mám teď pod prdelí je až nad hlavu ( a to už jezdím více než 20 let ) a zvláště na ty naše tankodromy, takže zase je to jenom předhánění výrobců kdo z koho 

dall
17. března • 11:14

Já mám Blekoše a než jsem ho koupil, tak jsem o něm přečetl snad všechno a vím, že v nějakém nezávislém porovnání motorek v Anglii, pokud se s tou zemí nepletu, jim Blek uháněl dokonce 312 a nemluvím samozdřejmě o tachomertové, ale o skutečné rychlosti. Jinak výše uvedené motorky určitě nejsou sportovní, ale cestovně-sportovní.

green ZX-10R lover
17. března • 12:28

rychlost u blackbirdu se pohybuje do 290 km/h. tech 312 bylo asi tachometrovych nebo se jednalo o upraveny motocykl.

Doporučujeme

Články odjinud