Kawasaki ZZR 1400: Bugatti Veyron na dvou kolech

Mnoho výrobců motorek se snažilo s jedním ze svých top-modelů před léty pokořit magickou hranici 300 km/h. Z Kawasaki k tomu měl nejblíže model ZX-12, ale nevyšlo to. Podaří se rekord novému nástupci vlajkového stroje, modelu ZZR 1400?
Kawasaki ZZR 1400: Bugatti Veyron na dvou kolech

Není to tak dávno, co média a veřejnost se zájmem sledovali boj konkurenčních výrobců motocyklů, kdy se firmy snažily jako první postavit stroj s výkonem přes 200 koní a maximální rychlostí přesahující 300 km/h. Známé sportovní motocykly spolu soupeřily, nejskloňovanější byly tituly, jako Honda CBR1100XX Super Blackbird, Suzuki Hayabusa nebo Kawasaki ZX-12R. Právě poslední jmenovaný se letošní rok dočkal svého nástupce, čtrnáctistovku s označením ZZR (v Americe se bude tento model prodávat jako Ninja ZX-14), která se v létě pokusí pokořit 300 km/h.

U Suzuki se šeptá, že co nevidět přijde nová generace Hayabusy, mnozí spekulovali, že by se stroj mohl objevit již letos v létě, ale reálně to nyní vypadá spíše na jaro 2007. Do této kategorie supersilných motorek by mohla ještě promluvit zmiňovaná Honda nebo Yamaha, ale modely jako je CBR 1300 XX nebo FJR 1300/A by musely výkonově ještě o pořádný kus povyskočit.

Kawasaki ZZR 1400 se veřejnosti v České Republice představila na pražské výstavě Motocykl 2006. Masku zdobí dvojice sdružených kapkovitých světlometů, rozdělených otvorem srdcového tvaru, vstupem do air-boxu. ZZR 1400 je především cestovní motorka a tomuto faktu byl přizpůsoben posaz, který je proti předchozí generaci komfortnější.

Mezi líbivým žebrováním kapotáže se ukrývá skvostný čtyřtaktní, kapalinou chlazený, čtyřválec o objemu 1 352 ccm. Se čtyřventilovým vstřikováním na válec disponuje agregát výkonem 147 kW (200 k) v 9 500 ot/min. a maximální kroutící moment je 154 Nm při 7 500 ot/min. Když vezmete v úvahu, že tato jednostopá zbraň o hmotnosti 215 kg má výkon jako Octavia RS nebo Golf GTI a  výkon na tunu tedy neskutečných 930 koní, pak asi začínáte tušit, co Kawasaki vyrobila za bestii.

O trakci se starají 17palcová kola s pneumatikami o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 190/50 ZR17 vzadu. Dvousetkoňové stádo bude moci krotit pomocí kotoučových brzd, které mají průměr 310 mm a čtyřpístkové třmeny vpředu a 250 mm vzadu. Kam tuto motorku přesně zařadit? Někde mezi kategorii cestovní/sportovní. Navíc se mi líbí, že na světovém portálu kawasaki.com je vedena v sekci supersporty a na českém ekvivalentu spadá pod kategorii Tourer (cestovní). Výběr a přesné zařazení nechám na vás.

 

 
Kawasaki ZZR 1400

bazar

Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 176 298 km
Cena: 110 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 113 987 km
Cena: 110 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 93 312 km
Cena: 170 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 2
Rok výroby: 1999
Stav: 157 968 km
Cena: 59 000 Kč
Suzuki SX4 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 83 798 km
Cena: 173 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 73 329 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků