Kawasaki ZZR 1400: Bugatti Veyron na dvou kolech

Mnoho výrobců motorek se snažilo s jedním ze svých top-modelů před léty pokořit magickou hranici 300 km/h. Z Kawasaki k tomu měl nejblíže model ZX-12, ale nevyšlo to. Podaří se rekord novému nástupci vlajkového stroje, modelu ZZR 1400?
Kawasaki ZZR 1400: Bugatti Veyron na dvou kolech

Není to tak dávno, co média a veřejnost se zájmem sledovali boj konkurenčních výrobců motocyklů, kdy se firmy snažily jako první postavit stroj s výkonem přes 200 koní a maximální rychlostí přesahující 300 km/h. Známé sportovní motocykly spolu soupeřily, nejskloňovanější byly tituly, jako Honda CBR1100XX Super Blackbird, Suzuki Hayabusa nebo Kawasaki ZX-12R. Právě poslední jmenovaný se letošní rok dočkal svého nástupce, čtrnáctistovku s označením ZZR (v Americe se bude tento model prodávat jako Ninja ZX-14), která se v létě pokusí pokořit 300 km/h.

U Suzuki se šeptá, že co nevidět přijde nová generace Hayabusy, mnozí spekulovali, že by se stroj mohl objevit již letos v létě, ale reálně to nyní vypadá spíše na jaro 2007. Do této kategorie supersilných motorek by mohla ještě promluvit zmiňovaná Honda nebo Yamaha, ale modely jako je CBR 1300 XX nebo FJR 1300/A by musely výkonově ještě o pořádný kus povyskočit.

Kawasaki ZZR 1400 se veřejnosti v České Republice představila na pražské výstavě Motocykl 2006. Masku zdobí dvojice sdružených kapkovitých světlometů, rozdělených otvorem srdcového tvaru, vstupem do air-boxu. ZZR 1400 je především cestovní motorka a tomuto faktu byl přizpůsoben posaz, který je proti předchozí generaci komfortnější.

Mezi líbivým žebrováním kapotáže se ukrývá skvostný čtyřtaktní, kapalinou chlazený, čtyřválec o objemu 1 352 ccm. Se čtyřventilovým vstřikováním na válec disponuje agregát výkonem 147 kW (200 k) v 9 500 ot/min. a maximální kroutící moment je 154 Nm při 7 500 ot/min. Když vezmete v úvahu, že tato jednostopá zbraň o hmotnosti 215 kg má výkon jako Octavia RS nebo Golf GTI a  výkon na tunu tedy neskutečných 930 koní, pak asi začínáte tušit, co Kawasaki vyrobila za bestii.

O trakci se starají 17palcová kola s pneumatikami o rozměrech 120/70 ZR17 vpředu a 190/50 ZR17 vzadu. Dvousetkoňové stádo bude moci krotit pomocí kotoučových brzd, které mají průměr 310 mm a čtyřpístkové třmeny vpředu a 250 mm vzadu. Kam tuto motorku přesně zařadit? Někde mezi kategorii cestovní/sportovní. Navíc se mi líbí, že na světovém portálu kawasaki.com je vedena v sekci supersporty a na českém ekvivalentu spadá pod kategorii Tourer (cestovní). Výběr a přesné zařazení nechám na vás.

 

 
Kawasaki ZZR 1400

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků