Kawasaki Z1000: druhá generace v roce 2007

Kawasaki tento týden pustila do světa první informace o druhé generaci litrového naháče, modelu Z1000.

"Malý a Velký Zed" je slangové označení pro Kawasaki Z750 a Z1000. Označení "Zetko" je spojeno s Kawasaki stejně silně jako pojem Ninja. Japonský výrobce motocyklů přichází po čtyřech letech k inovaci v podobě druhé generace litrového naháče a její první fotografie jsou na světě.

Svým způsobem jde o přímou konkurenci Yamahy FZ-1, která má motor ze supersportu YZF-R1. Kawasaki sází na podobného koně, inženýři přepracovali pohonnou jednotku ze ZX-10R Ninja. Podle tiskové zprávy by se měl zlepšit výkon a točivý moment ve středním pásmu otáček, bohužel přesná data výrobce zatím tají. Jenom předešlu, že FZ-1 má 110 kW (150 k) a 106 Nm a dá se očekávat, že nový "Velký Zed" půjde tomuto modelu od Yamahy pěkně po krku.

Motocykl přesně vystihuje trend moderní doby: ostré křivky, agresivní design, silný motor a celkově kompaktní styl, aby si stroj zachoval potřebnou obratnost naháče. Hlavní změny jsou v provedení masky a miništítku, nový generace má navíc kus kapotáže s integrovanými směrovými světly i u chladiče. Přepracovány byly i koncovky výfuků, místo původních dvojitých kulatých dostane Zed dva trojúhelníky na každé straně.

Pozvozek by měl prý také vycházet ze supersportovní ZX-10R, o odpružení se bude starat upside-down vidlice vpředu a zadní kyvka s centrálním tlumičem. Po vzoru Ninji dostane Zed dvojici profilovaných velkých kotoučů s radiálními třemeny na přední osu, které bude moci za příplatek vybavit systémem ABS. Druhá generace naháče Z1000 by se měla objevit spolu s novinkou Versys na podzimních výstavách Intermot a Eicma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kawasaki Z1000 (modelový rok 2007)
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pro srovnání: současný model Z1000
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků