Kawasaki VN800 Classic: pořádná porce chromu (test ojetiny)

Choppery tvoří ve světě motocyklů samostatnou skupinu, především vlastním designem motorky, charakteristickým projevem velkoobjemových vidlicových dvouválců a specifickou pozicí za řídítky. Takovým strojem je i testovaný VN800 Classic.
Kawasaki VN800 Classic: pořádná porce chromu (test ojetiny)
Seznam kapitol
  1. Představení modelu VN800 Classic, jízdní dojmy
  2. Jízda ve dvou, zkušenosti majitele, nejčastější opravy, technické informace a fotogalerie

Na jedno slunečné sobotní odpoledne se mám podařilo půjčit klasického choppera, Kawasaki VN800 Classic, rok výroby 2001. Majitel má tohoto jednostopého miláčka více méně na víkendové projížďky, což se podepsalo na minimálním opotřebení stroje. Jaké dojmy jsme zaznamenali po dvousetkilometrové výjižďce?

Kawasaki VN800 Classic

Klasické tvary spolu s perfektním dílenským zpracováním dělají majitelům VNka jistě radost. Celková koncepce stroje nijak nevybočuje ze standardního pojetí chopperů, takže nehledejte žádné velké finesy. Široká řídítka, chromované díly, dlouhé rovné výfuky, vyplétaná kola a tachometr umístěný na nádrži, to je ta pravá klasika. Testovaný stroj měl navíc velké čelní plexisklo, kožené brašny a opěrku spolujezdce s chromovaným nosičem. Ideální výbava pro velké cestování.

Pohonnu jednotku tvoří kapalinou chlazený, čtyřtaktní dvouválec do V o objemu 805 ccm. Agregát se čtyřmi ventily na válec disponuje výkonem 41 kW (56 k) v 7 000 ot/min a maximální točivý moment 64 Nm nastupuje v 3 300 ot. Síla motoru je přenášena na zadní kolo přes 5stupňovou převodovku a řetěz.

O odpružení kolosu o celkové suché hmotnosti 235 kg se stará přední teleskopická vidlice o průměru 41 mm, vzadu je kyvná vidlice se samostatným progresivním tlumičem. Brzdový systém má na předním kole kotouč o průměru 300 mm, vzadu je pouze buben (170 mm).


Kawasaki VN800 Classic - chopper každým coulem


Tip: Měli jsme možnost vyzkoušet všechny novinky od Kawasaki pro letošní rok: dvousetkoňovou bestii ZZR1400, ostrý supersport ZX-10R a modely střední třídy ER-6n i ER-6f.

Jízdní dojmy

Široké a měkké sedlo nabízí pasažérům luxusní prožitky i při dlouhé cestě. Řídítka jsou široká tak akorát a jejich výška je také optimální. Horší je obsluha páček spojky a brzdy, kdyby byly blíže řídítkům jistě bych se nezlobil. Je to ovšem otázka zvyku. V místech, kde čekáte palubní desku, uvidíte akorát odraz vaší helmy v chromovaném kuželu předního světla. Veškeré informace najdete v panelu na nádrži: tachometr včetně ukazatele celkových kilometrů a denní ujeté kilometry (funkce trip) a kontrolky pro dálková světla a neutrál, pod budíkem je indikátor směrových světel, oleje a teploty chladící kapaliny. To vám bude stačit.  Daní za toto klasické řešení budiž fakt, že jsou ukazatele mimo zorný úhel. Spínací skříňka je umístěna nalevo pod sedlem spolu s manuálním sytičem.

 
Pohodlné sedlo s praktickou opěrkou pro spolujezdce


Široká řídítka a klasický tachometr na nádrži

Motor po nastartování rozechvěje mašinu v nízkootáčkovém dvouválcovém rytmu, doplněným nádhernou zvukovou kulisou. Tah motoru je silný a konstantní jíž od nízkých otáček. Dostatečný točivý moment žene mašinu kupředu i ve dvou a s plným nákladem jakoby nic. Podvozek je nastaven optimálně pro pohodlné cestování i po našich vadných silnicích. Ostřejší jízdu zvládají tlumiče bez problémů, v zatáčkách motorka sedí jak přikovaná, ovšem větší náklony omezí nízká stavba stroje. Hoblování chromovaného stojánku se tak stane rutinní záležitostí dravějších jezdců.

Při přesednutí z naháče CB600F Hornet na choppera VN800 jsem měl zpočátku problém zvyknout si na ergonomii a pozici za řídítky, ale vše je intuitivní a po prvních čtvrthodince jsem se cítil velmi pohodlně. Při jízdě nad 100 km/h jsem velmi ocenil praktické příplatkové plexisklo, které krásně odvádělo proudící vzduch okolo mne.

Námi testovaný stroj trpěl špatně nastavenými vidlemi, což se projevovalo nepříjemným rozhoupáním nebo lehkým rozvlněním motocyklu při přejezdu přes čáru či vyjeté koleje. Brzdový systém kazí celkově výborný dojem z celého stroje. Přední kotouč a zadní buben nepůsobily přesvědčivě, více brzdné síly by těžšímu motocyklu jistě neškodilo.


Vzpřímená jezdecká pozice a praktické plexi

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Představení modelu VN800 Classic, jízdní dojmy
  2. Jízda ve dvou, zkušenosti majitele, nejčastější opravy, technické informace a fotogalerie

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Clubman 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 170 264 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků