Kawasaki Versys 650: univerzální využití (představení)

Příští rok nasadí Kawasaki na trh nový model Versys s řadovým dvouválcem o objemu 650 ccm. Na co se můžeme těšit?

Nové cestovní enduro Kawasaki Versys je postaveno na bázi úspěšného modelu ER-6n. Název je složen ze dvou anglických slov VERsatile SYStem (univerzální systém) a už odtud je možné vytušit nasazení motocyklu. Masce dominuje vypouklý světlomet ve tvaru hříbku a manuálně nastavitelné plexisklo pro usměrnění proudícího vzduchu nad řidiče.

Prolis od světlometu navazuje na palivovou nádrž, pod kterou je řadový dvouválec o objemu 650 ccm. Kapalinou chlazený agregát by měl mít lepší nástup odspodu a silné střední pole otáček. Výfukový systém je podobně jako u verze ER-6 zakončen pod zadní kyvnou vidlicí a splňuje emisní normy Euro 3. Výkon, který zatím Kawasaki v tiskové zprávě neuvádí, je na zadní kolo přenášen pomocí šestistupňové převodovky a řetězu.

Podvozek má vpředu obrácenou, plně nastavitelnou vidlici, vzadu je kyvka s netradičně uchyceným tlumičem. Brzdový systém má ABS a vpředu dva profilované kotouče, vzadu je jeden menší kotouč. O sportovním nasazení není pochyb, potvrzují to i 17palcová kola z lehkých slitin.

Nový motocykl, Kawasaki Versys, bude strojem pro každodenní ježdění. Svým pojetím bude konkurentem např. pro Ducati Mutlistrada 620 nebo pro Suzuki V-Strom 650. Zákazníci si budou moci zvolit ze tří barev: oranžové Candy Orange, černé Ebony nebo stříbrné Silver. Versys vypadá bezesporu zajímavě, jsme zvědaví, jaká bude na silnici.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kawasaki Versys
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků