Kawasaki Ninja ZX-10R: vylepšený bojovník

Výrobce motocyklů, japonská firma Kawasaki, pro letošní rok opět upravila svůj supersportovní stroj Ninja ZX-10R. K hlavním změnám patří vylepšený motor, aerodynamičtější kapotáž nebo nový přední tlumič od firmy Öhlins.
Kawasaki Ninja ZX-10R: vylepšený bojovník

Myslím, že stroj Kawasaki Ninja není potřeba nijak zvlášť představovat. Supersportovní motocykl je nabízen hned ve čtyřech variantách: šestistovky ZX-6R a ostrá verze ZX-6RR, zmiňovaný litr ZX-10R a nejsilnější Ninja ZX-12R. Nejnadupanější verze je desítka, protože výkon v koních je vyšší než suchá hmotnost motorky: 135 kW/184 k na 175 kg vám ve výpočtu vyhodí tunový výkon 1 051 koní. Tohle není hračka pro malé děti, ani bike pro začátečnické jezdce; Ninja ZX-10R je stvořena pro milovníky rychlé a dravé jízdy.

Litrová Ninja má mezi japonskými samuraji jasné soupeře: Hondu CBR 1000 RR Fireblade, Suzuki GSX-R 1000 nebo Yamahu YZF-R1. ZX-10R vyráží do boje s přepracovaným řadovým čtyřválcem o objemu 998 ccm. Kapalinou chlazený čtyřtaktní agregát disponuje výkonem 135 kW (184 k) v 11 700 ot/min a maximální kroutící moment je 115 Nm v 9 500 ot/min. Modifikací prošly sací a výfukové ventily, hořčíkový blok motoru, kované písty, zdvihátka, vačka a dvojice výfuků, které si našly místo pod sedlem.

Facelift se dotkl i kapotáže, která je více aerodynamická, má menší kapkovité světlomety a větší vstup do airboxu. Vše je navěšeno na novém, tužším rámu. O odpružení stroje se stará přední závodní upside-down vidlice s průměrem trubek 43 mma zadní kyvka s centrálním tlumičem. Tlumič řízení je od firmy Öhlins. Masivní výkon se přenáší přes šestistupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo s pneumatikou o rozměrech 190/55 ZR17, vpředu je 120/70 ZR17. Pokud se vám nová Kawasaki Ninja ZX10-R líbí, nachystejte si 369 tis Kč a supersportovní motocykl je váš.


Kawasaki Ninja ZX-10R

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků