Kawasaki Ninja ZX-10R: vylepšený bojovník

Výrobce motocyklů, japonská firma Kawasaki, pro letošní rok opět upravila svůj supersportovní stroj Ninja ZX-10R. K hlavním změnám patří vylepšený motor, aerodynamičtější kapotáž nebo nový přední tlumič od firmy Öhlins.
Kawasaki Ninja ZX-10R: vylepšený bojovník

Myslím, že stroj Kawasaki Ninja není potřeba nijak zvlášť představovat. Supersportovní motocykl je nabízen hned ve čtyřech variantách: šestistovky ZX-6R a ostrá verze ZX-6RR, zmiňovaný litr ZX-10R a nejsilnější Ninja ZX-12R. Nejnadupanější verze je desítka, protože výkon v koních je vyšší než suchá hmotnost motorky: 135 kW/184 k na 175 kg vám ve výpočtu vyhodí tunový výkon 1 051 koní. Tohle není hračka pro malé děti, ani bike pro začátečnické jezdce; Ninja ZX-10R je stvořena pro milovníky rychlé a dravé jízdy.

Litrová Ninja má mezi japonskými samuraji jasné soupeře: Hondu CBR 1000 RR Fireblade, Suzuki GSX-R 1000 nebo Yamahu YZF-R1. ZX-10R vyráží do boje s přepracovaným řadovým čtyřválcem o objemu 998 ccm. Kapalinou chlazený čtyřtaktní agregát disponuje výkonem 135 kW (184 k) v 11 700 ot/min a maximální kroutící moment je 115 Nm v 9 500 ot/min. Modifikací prošly sací a výfukové ventily, hořčíkový blok motoru, kované písty, zdvihátka, vačka a dvojice výfuků, které si našly místo pod sedlem.

Facelift se dotkl i kapotáže, která je více aerodynamická, má menší kapkovité světlomety a větší vstup do airboxu. Vše je navěšeno na novém, tužším rámu. O odpružení stroje se stará přední závodní upside-down vidlice s průměrem trubek 43 mma zadní kyvka s centrálním tlumičem. Tlumič řízení je od firmy Öhlins. Masivní výkon se přenáší přes šestistupňovou převodovku a řetěz na zadní kolo s pneumatikou o rozměrech 190/55 ZR17, vpředu je 120/70 ZR17. Pokud se vám nová Kawasaki Ninja ZX10-R líbí, nachystejte si 369 tis Kč a supersportovní motocykl je váš.


Kawasaki Ninja ZX-10R

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků