Kategorie autosedaček

Dělení autosedaček do tříd a podle čeho se vlastně autosedačky dělí vám řekneme v dalším pokračování našeho seriálu.
Kategorie autosedaček
Primární dělení autosedaček je do pěti tříd a to dle hmotnosti dítěte:

třída hmotnost v kg popis
0 do 10 systémy pro přenášení kojenců, vypadající jako půlky skořápky vajíčka, mají držadlo pro přenášení, a speciální korbičky dětských kočárků, které se používají od narození dítěte do hmotnosti 10 kg, jsou vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy
0+ do 13 obdobné jako ve třídě 0, ale rozsah jejich použití je od narození dítěte do 13 kg jeho hmotnosti, jsou též vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy
I 9 až 18 klasické sedačky s integrovanými bezpečnostními pásy většinou čtyř- a pětibodového provedení
II 15 až 25 většinou již bez vlastních bezpečnostních pásů a k upevnění dětí v sedačce se používají běžné bezpečnostní pásy vozidla
III 22 až 36 samotný sedák (podložka) bez opěradla, na kterém dítě sedí a je připoutáno běžným bezpečnostním pásem vozidla


Velké množství dětských autosedaček je schváleno pro více tříd a tedy pro větší rozsah hmotnosti dítěte, někdy i s nutnými malými úpravami (např. odmontování opěradla autosedačky). Od kategorie I. výše jsou většinou sedačky koncipovány tak, že s dítětem „rostou“. Dají se vždy nastavit tak, aby odpovídaly velikosti dítěte.

POZOR !!! Co není dobré opomenout !!!

Výrobky kategorie 0 a 0+ se od ostatních liší tím, že musí být vždy orientovány proti směru jízdy. I když u některých typů lze tyto sedačky dobře připevnit i opačně, nedělejte to. Jejich bezpečnostní funkce se tím značně potírají.

Žádnou sedačku nikdy neumísťujte na sedadlo, kde je airbag. Vystřelený airbag by měl zvláště u sedačky, která je umístěna proti směru jízdy katastrofální následky.

Nezapomeňte také na to, že naše zákony navíc povolují přepravu dětí na předním sedadle až po dosažení věku 12 let.

Při koupi dávejte také pozor na to, že některé modely sedaček jsou určeny pouze do vybraných typů a značek vozů, většina je však použitelná univerzálně (viz. homologační značka).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků