Kategorie autosedaček

Dělení autosedaček do tříd a podle čeho se vlastně autosedačky dělí vám řekneme v dalším pokračování našeho seriálu.
Kategorie autosedaček
Primární dělení autosedaček je do pěti tříd a to dle hmotnosti dítěte:

třída hmotnost v kg popis
0 do 10 systémy pro přenášení kojenců, vypadající jako půlky skořápky vajíčka, mají držadlo pro přenášení, a speciální korbičky dětských kočárků, které se používají od narození dítěte do hmotnosti 10 kg, jsou vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy
0+ do 13 obdobné jako ve třídě 0, ale rozsah jejich použití je od narození dítěte do 13 kg jeho hmotnosti, jsou též vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy
I 9 až 18 klasické sedačky s integrovanými bezpečnostními pásy většinou čtyř- a pětibodového provedení
II 15 až 25 většinou již bez vlastních bezpečnostních pásů a k upevnění dětí v sedačce se používají běžné bezpečnostní pásy vozidla
III 22 až 36 samotný sedák (podložka) bez opěradla, na kterém dítě sedí a je připoutáno běžným bezpečnostním pásem vozidla


Velké množství dětských autosedaček je schváleno pro více tříd a tedy pro větší rozsah hmotnosti dítěte, někdy i s nutnými malými úpravami (např. odmontování opěradla autosedačky). Od kategorie I. výše jsou většinou sedačky koncipovány tak, že s dítětem „rostou“. Dají se vždy nastavit tak, aby odpovídaly velikosti dítěte.

POZOR !!! Co není dobré opomenout !!!

Výrobky kategorie 0 a 0+ se od ostatních liší tím, že musí být vždy orientovány proti směru jízdy. I když u některých typů lze tyto sedačky dobře připevnit i opačně, nedělejte to. Jejich bezpečnostní funkce se tím značně potírají.

Žádnou sedačku nikdy neumísťujte na sedadlo, kde je airbag. Vystřelený airbag by měl zvláště u sedačky, která je umístěna proti směru jízdy katastrofální následky.

Nezapomeňte také na to, že naše zákony navíc povolují přepravu dětí na předním sedadle až po dosažení věku 12 let.

Při koupi dávejte také pozor na to, že některé modely sedaček jsou určeny pouze do vybraných typů a značek vozů, většina je však použitelná univerzálně (viz. homologační značka).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků