Kategorie autosedaček

Dělení autosedaček do tříd a podle čeho se vlastně autosedačky dělí vám řekneme v dalším pokračování našeho seriálu.
Kategorie autosedaček
Primární dělení autosedaček je do pěti tříd a to dle hmotnosti dítěte:

třída hmotnost v kg popis
0 do 10 systémy pro přenášení kojenců, vypadající jako půlky skořápky vajíčka, mají držadlo pro přenášení, a speciální korbičky dětských kočárků, které se používají od narození dítěte do hmotnosti 10 kg, jsou vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy
0+ do 13 obdobné jako ve třídě 0, ale rozsah jejich použití je od narození dítěte do 13 kg jeho hmotnosti, jsou též vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy
I 9 až 18 klasické sedačky s integrovanými bezpečnostními pásy většinou čtyř- a pětibodového provedení
II 15 až 25 většinou již bez vlastních bezpečnostních pásů a k upevnění dětí v sedačce se používají běžné bezpečnostní pásy vozidla
III 22 až 36 samotný sedák (podložka) bez opěradla, na kterém dítě sedí a je připoutáno běžným bezpečnostním pásem vozidla


Velké množství dětských autosedaček je schváleno pro více tříd a tedy pro větší rozsah hmotnosti dítěte, někdy i s nutnými malými úpravami (např. odmontování opěradla autosedačky). Od kategorie I. výše jsou většinou sedačky koncipovány tak, že s dítětem „rostou“. Dají se vždy nastavit tak, aby odpovídaly velikosti dítěte.

POZOR !!! Co není dobré opomenout !!!

Výrobky kategorie 0 a 0+ se od ostatních liší tím, že musí být vždy orientovány proti směru jízdy. I když u některých typů lze tyto sedačky dobře připevnit i opačně, nedělejte to. Jejich bezpečnostní funkce se tím značně potírají.

Žádnou sedačku nikdy neumísťujte na sedadlo, kde je airbag. Vystřelený airbag by měl zvláště u sedačky, která je umístěna proti směru jízdy katastrofální následky.

Nezapomeňte také na to, že naše zákony navíc povolují přepravu dětí na předním sedadle až po dosažení věku 12 let.

Při koupi dávejte také pozor na to, že některé modely sedaček jsou určeny pouze do vybraných typů a značek vozů, většina je však použitelná univerzálně (viz. homologační značka).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků