Kategorie autosedaček

Dělení autosedaček do tříd a podle čeho se vlastně autosedačky dělí vám řekneme v dalším pokračování našeho seriálu.
Kategorie autosedaček
Primární dělení autosedaček je do pěti tříd a to dle hmotnosti dítěte:

třída hmotnost v kg popis
0 do 10 systémy pro přenášení kojenců, vypadající jako půlky skořápky vajíčka, mají držadlo pro přenášení, a speciální korbičky dětských kočárků, které se používají od narození dítěte do hmotnosti 10 kg, jsou vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy
0+ do 13 obdobné jako ve třídě 0, ale rozsah jejich použití je od narození dítěte do 13 kg jeho hmotnosti, jsou též vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy
I 9 až 18 klasické sedačky s integrovanými bezpečnostními pásy většinou čtyř- a pětibodového provedení
II 15 až 25 většinou již bez vlastních bezpečnostních pásů a k upevnění dětí v sedačce se používají běžné bezpečnostní pásy vozidla
III 22 až 36 samotný sedák (podložka) bez opěradla, na kterém dítě sedí a je připoutáno běžným bezpečnostním pásem vozidla


Velké množství dětských autosedaček je schváleno pro více tříd a tedy pro větší rozsah hmotnosti dítěte, někdy i s nutnými malými úpravami (např. odmontování opěradla autosedačky). Od kategorie I. výše jsou většinou sedačky koncipovány tak, že s dítětem „rostou“. Dají se vždy nastavit tak, aby odpovídaly velikosti dítěte.

POZOR !!! Co není dobré opomenout !!!

Výrobky kategorie 0 a 0+ se od ostatních liší tím, že musí být vždy orientovány proti směru jízdy. I když u některých typů lze tyto sedačky dobře připevnit i opačně, nedělejte to. Jejich bezpečnostní funkce se tím značně potírají.

Žádnou sedačku nikdy neumísťujte na sedadlo, kde je airbag. Vystřelený airbag by měl zvláště u sedačky, která je umístěna proti směru jízdy katastrofální následky.

Nezapomeňte také na to, že naše zákony navíc povolují přepravu dětí na předním sedadle až po dosažení věku 12 let.

Při koupi dávejte také pozor na to, že některé modely sedaček jsou určeny pouze do vybraných typů a značek vozů, většina je však použitelná univerzálně (viz. homologační značka).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 75 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků