Kategorie autosedaček

Dělení autosedaček do tříd a podle čeho se vlastně autosedačky dělí vám řekneme v dalším pokračování našeho seriálu.
Kategorie autosedaček
Primární dělení autosedaček je do pěti tříd a to dle hmotnosti dítěte:

třída hmotnost v kg popis
0 do 10 systémy pro přenášení kojenců, vypadající jako půlky skořápky vajíčka, mají držadlo pro přenášení, a speciální korbičky dětských kočárků, které se používají od narození dítěte do hmotnosti 10 kg, jsou vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy
0+ do 13 obdobné jako ve třídě 0, ale rozsah jejich použití je od narození dítěte do 13 kg jeho hmotnosti, jsou též vybaveny tříbodovými bezpečnostními pásy
I 9 až 18 klasické sedačky s integrovanými bezpečnostními pásy většinou čtyř- a pětibodového provedení
II 15 až 25 většinou již bez vlastních bezpečnostních pásů a k upevnění dětí v sedačce se používají běžné bezpečnostní pásy vozidla
III 22 až 36 samotný sedák (podložka) bez opěradla, na kterém dítě sedí a je připoutáno běžným bezpečnostním pásem vozidla


Velké množství dětských autosedaček je schváleno pro více tříd a tedy pro větší rozsah hmotnosti dítěte, někdy i s nutnými malými úpravami (např. odmontování opěradla autosedačky). Od kategorie I. výše jsou většinou sedačky koncipovány tak, že s dítětem „rostou“. Dají se vždy nastavit tak, aby odpovídaly velikosti dítěte.

POZOR !!! Co není dobré opomenout !!!

Výrobky kategorie 0 a 0+ se od ostatních liší tím, že musí být vždy orientovány proti směru jízdy. I když u některých typů lze tyto sedačky dobře připevnit i opačně, nedělejte to. Jejich bezpečnostní funkce se tím značně potírají.

Žádnou sedačku nikdy neumísťujte na sedadlo, kde je airbag. Vystřelený airbag by měl zvláště u sedačky, která je umístěna proti směru jízdy katastrofální následky.

Nezapomeňte také na to, že naše zákony navíc povolují přepravu dětí na předním sedadle až po dosažení věku 12 let.

Při koupi dávejte také pozor na to, že některé modely sedaček jsou určeny pouze do vybraných typů a značek vozů, většina je však použitelná univerzálně (viz. homologační značka).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 71 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků