Katalogy příslušenství aut ze 70. let dnes nemají obdoby. Jeden jsme sami objevili

9 komentářů

eLzyx
9. března • 12:14

někde mám nascanovaný katalog příslušenství pro Volva za 70. let. Přímo automobilka dodávala ostřejší vačky, turbo kity, větší ALU kola (17"), lepší brzdy. Tedy něco, co je dnes naprosto nemyslitelné. Jakmile je auto vyrobené, tak lze vyměnit maximálně koberečky, nebo namontovat mříž na převoz psa.

eMKejx
9. března • 9:40

zaujal ma 4. obrazok s diskami. Vidim tam inspiracie v Lamborghini Countach ale aj napr nedavno Octavia RS alu...

Joe Doe
9. března • 9:03

Tak ono aj katalog Hella zo zaciatku 90. rokov je zaujimave citanie :D

Aladin
8. března • 10:32

V 90., jako malý harant, jsem se dozvěděl, že máme tetičku v Německu. :-D Vyrazili jsme na návštěvu. Pubertální bratranec byl fanda do aut. Tudíž jsme oblezli pár prodejen BMW. To, že nepůjdem slintat k Mercedesu nebo Audi, bylo dáno jeho preferencemi. Mně to bylo šumák, protože jsem měl otevřená ústa u každého vozu. Pro mě úplně jiný vesmír. A použili jsme fintičku. Mezitím co se prodejce šel kouknout, zda jsme neodřeli auto, vzali jsme si trošku více katalogů.Měl jsem doma pak několik komínků. Dodnes mě mrzí, že jsem to vše vyhodil. Byly to silné kvalitní katalogy. V němčině, s krásnými fotkami, na voskovaném silném papíru. Měl jsem všechno. 3er, 5er, 7er, sedany, touring, coupe. Nejcenější byl na 8er. Ten byl velkoformátový. Takový velký čtvercový. Plochou větší než A3. Ten byl ale na vyžádání ze zamknuté skřínky. Pán nám chtěl udělat radost. Pak jsem měl zvlášť katalogy jen příplatkové výbavy k daným modelům. Též špičkově zpracované. Fotka panelu automatické klimatizace, volantu, atd. K tomu článek a celkové fotky vozu s plnou výbavou.V té době byla auta vůči platu obecně drahá a tomu odpovídala i prezentace. Nechci přehánět, ale ty katalogy byl opravdu art. Takové krásné fotky udělat, to muselo stát spoustu peněz.

eLzyx
9. března • 12:06

obrovská chyba vyhazovat staré katalogy. Mají velkou nejen historickou, ale i tržní cenu. Občas si klepu na čelo, co jsem ochotný zaplatit za katalogy k mým veteránům. Pár stránek a i s poštovným ze zahraničí pětikilo.
Bohužel dnes už automobilky od tištěných katalogů utíkají ke katalogům elektronickým.

Joe Doe
9. března • 9:03

Ja som lamanou anglictinou pisal na adresy automobiliek ziadost o katalog - ze som velky fanusik do aut atd.A na velke pocudovanie, oni to naozaj poslali a posta, aj ta socialisticka, to dorucila!Takze som mal Rolls Royce/Bentley, Pontiac, Audi, Buick... Neskor Saturn :) Vsetko na krasnom kriedovom tvrdom papieri. A spravidla so sprievodnym listom. Dear MojeMeno, thank you for... yada yada. Dnes je to vsetko zrecyklovane, ale stale vidim Buick kombik s 'drevenymi' panelmi :DSuper bolo, ze som si na tom vybudoval celkom slusnu slovnu zasobu technickych terminov aj normalnej anglictiny. Stranka za strankou, slovnik v ruke...

Petr Vaněk
8. března • 10:46

Ono je to dáno trochu i dobou. Dříve byl téměř jedinným nosičem informace papír, který se schoval jako součást pokladu. Dneska musíš mít ještě tentýž den elektronický článek, nový vůz. A pomalu zítra se ani k jednomu nemáš. Sám mám pár křídových prospektů z 80/90 let a jsou lepší než dnes. I Felici měla švih, červená na zeleném pozadí. Na volantě seděl motýl. To byly časy. Dneska jen slot evokující dobrodružství zabalené do moderní techniky.

1
8. března • 10:29

nějaký test auta by nebyl..?

PanHajzl
8. března • 9:03

Supr clanek! Jako harant jsem za sociku nasbiral spoustu svetu motoru, katalogu prislusenstvi, audia...a pak to dlouhe hodiny sjizdel stranku po strance. Jo, to byla jina doba. Melo to sve ohromne kouzlo

Doporučujeme

Články odjinud