Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Audi při prezentaci skeletu budoucí limuzíny A8 tvrdí, že se podařilo zvýšit torzní tuhost v porovnání s dosavadním modelem o celou čtvrtinu.
Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Audi začíná s postupným odtajňování své nové vlajkové lodi - modelu A8. Zatím zveřejnilo informace o struktuře skeletu karoserie.

Hliníkové komponenty mají převahu - je jich ve skeletu umístěno 58 procent. Nicméně, velmi zajímavým konstrukčním detailem je například zadní stěna, která je zhotovena z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Je to největší díl skeletu prostoru pro cestující a na torzní tuhosti celého vozu se podílí 33 procenty.

Nové Audi A8 zná datum oficiálního představení. A ve Frankfurtu to nebude…

Nové Audi A8 zná datum oficiálního představení. A ve Frankfurtu to nebude…

Hlavní části ochranné klece jsou pak z vysokopevnostní oceli. Tedy jde o například boční prahy, střešní B sloupky a střední část rámu střechy.

Čtvrtým materiálem je hořčík, z něhož je výztuha mezi věžemi pro uložení tlumících a pružících vzpěr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě nových materiálů Audi pro novou A8 připravilo také nové metody spojování. Například jde o takzvané lemování v prostoru předních a zadních dveřích. Je to čistě mechanická záležitost, kdy se takzvaně za studena spojuje hliníkový rám boční stěny s ocelovými plechy nejvyššího stupně pevnosti v oblastech B sloupků, rámu střechy a prahů. Toto řešení není samoúčelné. Díky němu bylo možno vytvořit až o 36 milimetrů větší otvory pro boční dveře a budoucí cestující v tomto voze budou mít usnadněné nastupování a vystupování. Také se zvětšilo zorné pole řidiče v oblasti sloupků čelního skla.

Hlavním přínosem je ale zvýšení torzní tuhosti. Ta se v porovnání s dosavadní generací zvýšila o čtvrtinu.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 47 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků