Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Audi při prezentaci skeletu budoucí limuzíny A8 tvrdí, že se podařilo zvýšit torzní tuhost v porovnání s dosavadním modelem o celou čtvrtinu.
Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Audi začíná s postupným odtajňování své nové vlajkové lodi - modelu A8. Zatím zveřejnilo informace o struktuře skeletu karoserie.

Hliníkové komponenty mají převahu - je jich ve skeletu umístěno 58 procent. Nicméně, velmi zajímavým konstrukčním detailem je například zadní stěna, která je zhotovena z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Je to největší díl skeletu prostoru pro cestující a na torzní tuhosti celého vozu se podílí 33 procenty.

Tajné | Luxusní auta | Premiéry | Audi

Nové Audi A8 zná datum oficiálního představení. A ve Frankfurtu to nebude…

Hlavní části ochranné klece jsou pak z vysokopevnostní oceli. Tedy jde o například boční prahy, střešní B sloupky a střední část rámu střechy.

Čtvrtým materiálem je hořčík, z něhož je výztuha mezi věžemi pro uložení tlumících a pružících vzpěr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě nových materiálů Audi pro novou A8 připravilo také nové metody spojování. Například jde o takzvané lemování v prostoru předních a zadních dveřích. Je to čistě mechanická záležitost, kdy se takzvaně za studena spojuje hliníkový rám boční stěny s ocelovými plechy nejvyššího stupně pevnosti v oblastech B sloupků, rámu střechy a prahů. Toto řešení není samoúčelné. Díky němu bylo možno vytvořit až o 36 milimetrů větší otvory pro boční dveře a budoucí cestující v tomto voze budou mít usnadněné nastupování a vystupování. Také se zvětšilo zorné pole řidiče v oblasti sloupků čelního skla.

Hlavním přínosem je ale zvýšení torzní tuhosti. Ta se v porovnání s dosavadní generací zvýšila o čtvrtinu.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků