Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Audi při prezentaci skeletu budoucí limuzíny A8 tvrdí, že se podařilo zvýšit torzní tuhost v porovnání s dosavadním modelem o celou čtvrtinu.
Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Audi začíná s postupným odtajňování své nové vlajkové lodi - modelu A8. Zatím zveřejnilo informace o struktuře skeletu karoserie.

Hliníkové komponenty mají převahu - je jich ve skeletu umístěno 58 procent. Nicméně, velmi zajímavým konstrukčním detailem je například zadní stěna, která je zhotovena z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Je to největší díl skeletu prostoru pro cestující a na torzní tuhosti celého vozu se podílí 33 procenty.

Nové Audi A8 zná datum oficiálního představení. A ve Frankfurtu to nebude…

Nové Audi A8 zná datum oficiálního představení. A ve Frankfurtu to nebude…

Hlavní části ochranné klece jsou pak z vysokopevnostní oceli. Tedy jde o například boční prahy, střešní B sloupky a střední část rámu střechy.

Čtvrtým materiálem je hořčík, z něhož je výztuha mezi věžemi pro uložení tlumících a pružících vzpěr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě nových materiálů Audi pro novou A8 připravilo také nové metody spojování. Například jde o takzvané lemování v prostoru předních a zadních dveřích. Je to čistě mechanická záležitost, kdy se takzvaně za studena spojuje hliníkový rám boční stěny s ocelovými plechy nejvyššího stupně pevnosti v oblastech B sloupků, rámu střechy a prahů. Toto řešení není samoúčelné. Díky němu bylo možno vytvořit až o 36 milimetrů větší otvory pro boční dveře a budoucí cestující v tomto voze budou mít usnadněné nastupování a vystupování. Také se zvětšilo zorné pole řidiče v oblasti sloupků čelního skla.

Hlavním přínosem je ale zvýšení torzní tuhosti. Ta se v porovnání s dosavadní generací zvýšila o čtvrtinu.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků