Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Audi při prezentaci skeletu budoucí limuzíny A8 tvrdí, že se podařilo zvýšit torzní tuhost v porovnání s dosavadním modelem o celou čtvrtinu.
Karosérie nového Audi A8 bude z hliníku. A také z oceli, hořčíku a kompozitů

Audi začíná s postupným odtajňování své nové vlajkové lodi - modelu A8. Zatím zveřejnilo informace o struktuře skeletu karoserie.

Hliníkové komponenty mají převahu - je jich ve skeletu umístěno 58 procent. Nicméně, velmi zajímavým konstrukčním detailem je například zadní stěna, která je zhotovena z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Je to největší díl skeletu prostoru pro cestující a na torzní tuhosti celého vozu se podílí 33 procenty.

Nové Audi A8 zná datum oficiálního představení. A ve Frankfurtu to nebude…

Nové Audi A8 zná datum oficiálního představení. A ve Frankfurtu to nebude…

Hlavní části ochranné klece jsou pak z vysokopevnostní oceli. Tedy jde o například boční prahy, střešní B sloupky a střední část rámu střechy.

Čtvrtým materiálem je hořčík, z něhož je výztuha mezi věžemi pro uložení tlumících a pružících vzpěr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě nových materiálů Audi pro novou A8 připravilo také nové metody spojování. Například jde o takzvané lemování v prostoru předních a zadních dveřích. Je to čistě mechanická záležitost, kdy se takzvaně za studena spojuje hliníkový rám boční stěny s ocelovými plechy nejvyššího stupně pevnosti v oblastech B sloupků, rámu střechy a prahů. Toto řešení není samoúčelné. Díky němu bylo možno vytvořit až o 36 milimetrů větší otvory pro boční dveře a budoucí cestující v tomto voze budou mít usnadněné nastupování a vystupování. Také se zvětšilo zorné pole řidiče v oblasti sloupků čelního skla.

Hlavním přínosem je ale zvýšení torzní tuhosti. Ta se v porovnání s dosavadní generací zvýšila o čtvrtinu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků