Karosárna Karmann zastaví výrobu, možná na vždy

Německá karosárna Karmann zřejmě končí, nemá totiž zakázky. Tato firma se proslavila hlavně svými kabriolety na bázi VW Brouk či sportovním vozem Karmann Ghia, ale nyní zabředla do platební neschopnosti. Zástupci továrny oznámili, že se tak stalo pod tlakem odborů, neboť v současné situaci nemohou zaměstnancům zaručit sociální zázemí podle kolektivních smluv. Jen za loňský rok se firmě podařilo prohospodařit hodně přes miliardu euro. Karmann zároveň přednesl svůj plán na bankrot, k němuž by mělo dojít v půli tohoto roku, ten však disponuje financemi pro vyplacení odstupného pro necelou polovinu ze stávajících 4 500 zaměstnanců. Cílem vedoucích pracovníků bylo v tomto plánu připravit restrukturalizaci továrny, která by mohla skrze správce konkurzní podstaty najít nového majitele a zachovat co nejvíce pracovních míst.

V posledních letech se Karmann soustředí na vývoj speciálních systémů kládacích střech pro otevřené automobily a montáž celých vozů pro velké automobilky. Poslední vůz Audi A4 Cabrio opustil brány Karmannu koncem letošního února, v půli května doběhne kontrakt na stavbu Mercedesů CLK Cabrio a výrobní linky bez náhrady osiří. Doba nepřeje malosériovým dodavatelským firmám, jejichž práci povětšinou přejímají samotné automobilky, a to nemluvíme o hospodářské krizi, která na tyto exkluzivní vozy doléhá obzvláště tíživě. Na kahánku tak mají Heuliez, Bertone nebo Pininfarina. Jedním z mála podniků, které získávají zakázky, je rakouský Magna Steyr, jemuž se nedávno podařilo přetáhnout i výrobu vozů Porsche Boxster s finské tovýrny Valmet... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
VW Brouk / Audi A4 Cabriolet / Mercedes - Benz CLK Cabriolet
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků