Karosárna Karmann zastaví výrobu, možná na vždy

Německá karosárna Karmann zřejmě končí, nemá totiž zakázky. Tato firma se proslavila hlavně svými kabriolety na bázi VW Brouk či sportovním vozem Karmann Ghia, ale nyní zabředla do platební neschopnosti. Zástupci továrny oznámili, že se tak stalo pod tlakem odborů, neboť v současné situaci nemohou zaměstnancům zaručit sociální zázemí podle kolektivních smluv. Jen za loňský rok se firmě podařilo prohospodařit hodně přes miliardu euro. Karmann zároveň přednesl svůj plán na bankrot, k němuž by mělo dojít v půli tohoto roku, ten však disponuje financemi pro vyplacení odstupného pro necelou polovinu ze stávajících 4 500 zaměstnanců. Cílem vedoucích pracovníků bylo v tomto plánu připravit restrukturalizaci továrny, která by mohla skrze správce konkurzní podstaty najít nového majitele a zachovat co nejvíce pracovních míst.

V posledních letech se Karmann soustředí na vývoj speciálních systémů kládacích střech pro otevřené automobily a montáž celých vozů pro velké automobilky. Poslední vůz Audi A4 Cabrio opustil brány Karmannu koncem letošního února, v půli května doběhne kontrakt na stavbu Mercedesů CLK Cabrio a výrobní linky bez náhrady osiří. Doba nepřeje malosériovým dodavatelským firmám, jejichž práci povětšinou přejímají samotné automobilky, a to nemluvíme o hospodářské krizi, která na tyto exkluzivní vozy doléhá obzvláště tíživě. Na kahánku tak mají Heuliez, Bertone nebo Pininfarina. Jedním z mála podniků, které získávají zakázky, je rakouský Magna Steyr, jemuž se nedávno podařilo přetáhnout i výrobu vozů Porsche Boxster s finské tovýrny Valmet... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
VW Brouk / Audi A4 Cabriolet / Mercedes - Benz CLK Cabriolet
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků