Karosárna Karmann zastaví výrobu, možná na vždy

Karosárna Karmann zastaví výrobu, možná na vždy

Německá karosárna Karmann zřejmě končí, nemá totiž zakázky. Tato firma se proslavila hlavně svými kabriolety na bázi VW Brouk či sportovním vozem Karmann Ghia, ale nyní zabředla do platební neschopnosti. Zástupci továrny oznámili, že se tak stalo pod tlakem odborů, neboť v současné situaci nemohou zaměstnancům zaručit sociální zázemí podle kolektivních smluv. Jen za loňský rok se firmě podařilo prohospodařit hodně přes miliardu euro. Karmann zároveň přednesl svůj plán na bankrot, k němuž by mělo dojít v půli tohoto roku, ten však disponuje financemi pro vyplacení odstupného pro necelou polovinu ze stávajících 4 500 zaměstnanců. Cílem vedoucích pracovníků bylo v tomto plánu připravit restrukturalizaci továrny, která by mohla skrze správce konkurzní podstaty najít nového majitele a zachovat co nejvíce pracovních míst.

V posledních letech se Karmann soustředí na vývoj speciálních systémů kládacích střech pro otevřené automobily a montáž celých vozů pro velké automobilky. Poslední vůz Audi A4 Cabrio opustil brány Karmannu koncem letošního února, v půli května doběhne kontrakt na stavbu Mercedesů CLK Cabrio a výrobní linky bez náhrady osiří. Doba nepřeje malosériovým dodavatelským firmám, jejichž práci povětšinou přejímají samotné automobilky, a to nemluvíme o hospodářské krizi, která na tyto exkluzivní vozy doléhá obzvláště tíživě. Na kahánku tak mají Heuliez, Bertone nebo Pininfarina. Jedním z mála podniků, které získávají zakázky, je rakouský Magna Steyr, jemuž se nedávno podařilo přetáhnout i výrobu vozů Porsche Boxster s finské tovýrny Valmet... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
VW Brouk / Audi A4 Cabriolet / Mercedes - Benz CLK Cabriolet
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků