Karosárna Karmann zastaví výrobu, možná na vždy

Německá karosárna Karmann zřejmě končí, nemá totiž zakázky. Tato firma se proslavila hlavně svými kabriolety na bázi VW Brouk či sportovním vozem Karmann Ghia, ale nyní zabředla do platební neschopnosti. Zástupci továrny oznámili, že se tak stalo pod tlakem odborů, neboť v současné situaci nemohou zaměstnancům zaručit sociální zázemí podle kolektivních smluv. Jen za loňský rok se firmě podařilo prohospodařit hodně přes miliardu euro. Karmann zároveň přednesl svůj plán na bankrot, k němuž by mělo dojít v půli tohoto roku, ten však disponuje financemi pro vyplacení odstupného pro necelou polovinu ze stávajících 4 500 zaměstnanců. Cílem vedoucích pracovníků bylo v tomto plánu připravit restrukturalizaci továrny, která by mohla skrze správce konkurzní podstaty najít nového majitele a zachovat co nejvíce pracovních míst.

V posledních letech se Karmann soustředí na vývoj speciálních systémů kládacích střech pro otevřené automobily a montáž celých vozů pro velké automobilky. Poslední vůz Audi A4 Cabrio opustil brány Karmannu koncem letošního února, v půli května doběhne kontrakt na stavbu Mercedesů CLK Cabrio a výrobní linky bez náhrady osiří. Doba nepřeje malosériovým dodavatelským firmám, jejichž práci povětšinou přejímají samotné automobilky, a to nemluvíme o hospodářské krizi, která na tyto exkluzivní vozy doléhá obzvláště tíživě. Na kahánku tak mají Heuliez, Bertone nebo Pininfarina. Jedním z mála podniků, které získávají zakázky, je rakouský Magna Steyr, jemuž se nedávno podařilo přetáhnout i výrobu vozů Porsche Boxster s finské tovýrny Valmet... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
VW Brouk / Audi A4 Cabriolet / Mercedes - Benz CLK Cabriolet
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků