Karosa konečně prodala plynové autobusy i u nás

17 komentářů

petrumr
15. února • 19:47

V CITY_renault MGDR a potom aji a v citelisu IVECO CURSOR CNG

petrumr
15. února • 19:31

V prostějově jezdí karosy a SORKY na zemní plyn už XX let.V Kroměříži jezdí Avie jen na LPG

petrumr
15. února • 19:43

CITY nejdřív renault MGDR 06.20.45 a potom a aji v Citeráku IVECO CURSOR 8 CNG

petrumr
15. února • 19:42

V citibusu byl nejdříve renault MGDR 06.20.45 a potom a v citerisáku IVECO CURSOR8 CNG

Marek_Litzman
15. února • 14:55

Je tomu už snad 5 let, co jezdil po Brně autobus s křiklavým nápisem "Jezdím na zemní plyn"... Od té doby taky nic.

Marek_Litzman
15. února • 14:55

Je tomu už snad 5 let, co jezdil po Brně autobus s křiklavým nápisem "Jezdím na zemní plyn"... Od té doby taky nic.

M
15. února • 13:49

Mel bych dotaz: jaky tam je motor? Pokud vim, tak na CNG se prestavuji benzinove motory,
autobus bude mit urcite standardne turbodiesel.

M

Vera
15. února • 14:33

S tím motorem je to tak, že se nejprve přestaví jako by na benzín (rozdělovač, svíčky, a tak) a poté aplikuje plyn.

x
15. února • 17:42

Ale to taky ne. Ty to motory už jsou stavěné jako zážehové přímo přizpůsobené CNG. Žádné přestavby.........

Tomas
16. února • 7:39

Tyto motory jsou normalni turbodiesly, maji upravene vstriky nafty, ktere vstrikuji do valce minimalni mozne mnozstvi nafty pro zazech smesi CNG a vzduchu. Prestavba dieslu na zazeh je uplna fikce (financni i technicka), pri tomto kompresnim pomeru by se zazehovy motor rozpadl. Tyto motory maji mimo CNG nadrzi take nadrz na naftu.

yoggi
15. února • 14:19

ano je tam turbodiesel. nadrz na plyn ma cca 1100L. motor je renault cca 10 L 6-ti valec s vykonom 265 HP.

RS
15. února • 15:55

Nemystifikujte prosím Vás.
Motor je IVECO Cursor s vykonem 272koni
Mozna jste zaspal, ale Karosa odkopla Renault uz pred nekolika lety

Uku Lele
15. února • 16:01

Karosa Renault neodkopla, to jen Renault vystoupil z holdingu Irisbus, který založil společně s Ivecem. Jedním z hlavních důvodů bylo rejpání německých výrobců u protimonopolní komise v Bruselu. A navíc Karosa ještě do některých typů montuje i motory Renault. Takže když už píšete o mystifikaci tak si to příště líp srovnejte v hlavě

RS
15. února • 16:13

Karosy s motory Renault jezdi, ale zadny uz se do novych autobusu nemontuje. Nehlede na to, ze se jedna o "koncernovy" motor, takze nejvetsim rozdilem bude asi jen ten stitek Iveco.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Uku Lele
15. února • 20:58

Kdyz nevis, tak nepis, radsi se zeptej. Motory Renault se montuji i do novych autobusu do vozu rady Ares. Driv se montovali i do rady 900 jak pises ty. A nejedna se o koncernovy motor a nelisi se pouze stitkem. Ale jinak to jsou vsude Iveco rady Cursor i tech plynakach.

x
15. února • 11:59

Kde jinde by se to mělo vyplatit, když ne v Praze, kde DP provozuje >1000 autobusů.  Když píšu vyplatit, tak nemyslím nutně finančně - to se zcela jistě nevyplatí, ale myslím přínos pro životní prostředí, který by při tom množství autobusů nebyl zanedbatelný. Navíc nějak se se stavbou těch čerpacích stanic začít musí a kdyby ty stanice pro MHD byly veřejné, mohlo by to případně napomoci i většímu rozšíření dalších CNG aut.

Riccardo
15. února • 10:19

Jó Havířov, prohloupil jsem, když jsem se přestěhoval do Ostravy. V Havířově je všechno lepší. Doprava, nová výstavba a opravy (chodníky, budovy) a nakonec i organizace akcí (vánoce, velikonoce, ...). Na rozdílu mezi Havířovem a Ostravou je vidět, že věci se dají dělat dobře a špatně.

Doporučujeme

Články odjinud