V CITY_renault MGDR a potom aji a v citelisu IVECO CURSOR CNG
V prostějově jezdí karosy a SORKY na zemní plyn už XX let.V Kroměříži jezdí Avie jen na LPG
CITY nejdřív renault MGDR 06.20.45 a potom a aji v Citeráku IVECO CURSOR 8 CNG
V citibusu byl nejdříve renault MGDR 06.20.45 a potom a v citerisáku IVECO CURSOR8 CNG
Je tomu už snad 5 let, co jezdil po Brně autobus s křiklavým nápisem "Jezdím na zemní plyn"... Od té doby taky nic.
Mel bych dotaz: jaky tam je motor? Pokud vim, tak na CNG se prestavuji benzinove motory,autobus bude mit urcite standardne turbodiesel.M
S tím motorem je to tak, že se nejprve přestaví jako by na benzín (rozdělovač, svíčky, a tak) a poté aplikuje plyn.
Ale to taky ne. Ty to motory už jsou stavěné jako zážehové přímo přizpůsobené CNG. Žádné přestavby.........
Tyto motory jsou normalni turbodiesly, maji upravene vstriky nafty, ktere vstrikuji do valce minimalni mozne mnozstvi nafty pro zazech smesi CNG a vzduchu. Prestavba dieslu na zazeh je uplna fikce (financni i technicka), pri tomto kompresnim pomeru by se zazehovy motor rozpadl. Tyto motory maji mimo CNG nadrzi take nadrz na naftu.
ano je tam turbodiesel. nadrz na plyn ma cca 1100L. motor je renault cca 10 L 6-ti valec s vykonom 265 HP.
Nemystifikujte prosím Vás. Motor je IVECO Cursor s vykonem 272koni Mozna jste zaspal, ale Karosa odkopla Renault uz pred nekolika lety
Karosa Renault neodkopla, to jen Renault vystoupil z holdingu Irisbus, který založil společně s Ivecem. Jedním z hlavních důvodů bylo rejpání německých výrobců u protimonopolní komise v Bruselu. A navíc Karosa ještě do některých typů montuje i motory Renault. Takže když už píšete o mystifikaci tak si to příště líp srovnejte v hlavě
Karosy s motory Renault jezdi, ale zadny uz se do novych autobusu nemontuje. Nehlede na to, ze se jedna o "koncernovy" motor, takze nejvetsim rozdilem bude asi jen ten stitek Iveco.
Kdyz nevis, tak nepis, radsi se zeptej. Motory Renault se montuji i do novych autobusu do vozu rady Ares. Driv se montovali i do rady 900 jak pises ty. A nejedna se o koncernovy motor a nelisi se pouze stitkem. Ale jinak to jsou vsude Iveco rady Cursor i tech plynakach.
Kde jinde by se to mělo vyplatit, když ne v Praze, kde DP provozuje >1000 autobusů. Když píšu vyplatit, tak nemyslím nutně finančně - to se zcela jistě nevyplatí, ale myslím přínos pro životní prostředí, který by při tom množství autobusů nebyl zanedbatelný. Navíc nějak se se stavbou těch čerpacích stanic začít musí a kdyby ty stanice pro MHD byly veřejné, mohlo by to případně napomoci i většímu rozšíření dalších CNG aut.
Jó Havířov, prohloupil jsem, když jsem se přestěhoval do Ostravy. V Havířově je všechno lepší. Doprava, nová výstavba a opravy (chodníky, budovy) a nakonec i organizace akcí (vánoce, velikonoce, ...). Na rozdílu mezi Havířovem a Ostravou je vidět, že věci se dají dělat dobře a špatně.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.