Karosa konečně prodala plynové autobusy i u nás

Karosa konečně prodala plynové autobusy i u nás
Společnost Karosa z Vysokého Mýta, která se specializuje na výrobu autobusů, prodala v České republice první autobusy, které jezdí na zemní plyn. První čtyři kusy míří do Havířova, kde tamní ČSAD jako jedno z mála u nás používá tento typ pohonu. Jde vůbec o první takto upravené autobusy, které Karosa prodala ve východní Evropě. Přitom jich ročně prodá až 500 kusů, ovšem do jiných zemí. Hlavním omezením pro nasazení autobusů, které jezdí na zemní plyn, je jeho malé rozšíření, kdy čerpací stanice jsou pouze v několika málo městech. Přitom výrobců autobusů na zemní plyn je u nás více, mimo Karosu se tímto zabývá i pražský Ekobus a nyní i Tedom z Třebíče. Za čtyři nízkopodlažní autobusy zaplatí Havířov přibližně 26 milionu korun, přičemž získá od státu dotaci 700 000 Kč na každý kus.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků