Karoq už nemá žádná tajemství. Hlavní letošní novinku Škody odhalili

Je to oficiální. Škoda Yeti dostala svého nástupce. Prohlédli jsme si jej zblízka a přinášíme vám první informaci ihned po odhalení ve švédském Stockholmu.

Ve švédském Stockholmu si svoji premiéru odbyl nástupce Škody Yeti - Karoq. Zvláštní jméno už bylo známé předem a rovněž to, že je inspirováno jazykem aljašských domorodců - v různých interpretacích znamená "automobil" nebo "šíp". Připomeňme však, že všechna SUV od Škody budou začínat na písmeno K, stejně jako u Seatu A a VW na T.

Takto premiéra vypadala:

Menší a ostřejší bratr

Nový přírůstek měří 4 382 mm na délku, 1 841 mm na šířku a 1 605 mm na výšku. Rozvor náprav činí 2 638 mm, u verze s pohonem všech kol 2 630 mm. Oproti předchůdci je o 160 mm delší a 63 mm širší, výška se naopak snížila o 40 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Designově tudíž na živo působí o poznání dynamičtěji než Yeti, ale i větší Kodiaq, se kterým sdílí nový designový jazyk. Karoq nemá tak velké plochy na boku, kratší jsou převisy. Kola, jejichž disky mohou mít až devatenáct palců, více zasahují do karoserie. Přední část opět přichází s rozděleným světlomety, které mohou disponovat LED technologií.

Výraz má auto trošku smutný, ale to už je na posouzení každého pozorovatele. Zezadu pak zaujmou docela odvážně tvarované svítilny, které navazují na již typické trojúhelníky na víku zavazadlovém prostoru.

Celkově kvitujeme, že se designérům Škody podařilo odlišit vůz od svých koncernových sourozenců. V porovnání se svými konkurenty působí na první pohled nejpřipravenější do terénu - chválíme nárazníky a spodní polovinu dveří zakrytou hrubými plasty.

Digitální přístrojovka a typicky střižený interiér

Při usednutí do interiéru si všímáme na poměry třídy slušného vnitřního prostoru. Jinak je vnitřek včetně ovládacích prvků povědomý. Zaujme především digitální přístrojová deska, která podobně jako v jiných koncernových vozech nabízí čtyři režimy. Po stranách displeje najdeme pevné ukazatele množství paliva v nádrži a teploty chladicí kapaliny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak volant, tak všechna sedadla mohou být vyhřívaná. Atmosféru v interiéru má dotvářet LED ambientní osvětlení, ovšem na hodnocení tohoto parametru zatím nebyla příležitost.

Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání interiéru základní objem 521 l. Při sklopených zadních sedadlech pak 1 630 l. Za příplatek si lze objednat systém VarioFlex, který se skládá ze tří samostatných, individuálně nastavitelných sedadel, která lze v případě potřeby i vyjmout z vozu. Maximální využitelný objem zavazadlového prostoru při dvoumístné konfiguraci interiéru a po vyjmutí sedadel potom činí 1 810 l.

Čtyři druhy palubního systému a ovládání gesty

Sériově Karoq nabídne infotainment Swing s čtyřmi reproduktory, displejem s uhlopříčkou 6,5“, slotem na SD kartu a dvěma USB zásuvkami. Vpředu na středové konzoli je k dispozici také 230 V zásuvka. Na přání je dodáváno Bluetooth připojení chytrého telefonu, tuner pro digitální příjem rádia DAB+ a čtyři další reproduktory vzadu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Další funkce a větší obrazovku nabídnou konfigurace Bolero a Amundsen. Na statické prezentaci jsme však vyzkoušeli vrcholný Columbus. Dotykový displej je v tomto případě největší, má 9,2 palce. Poprvé ve Škodovce lze systém ovládat gesty. Podobně jako u faceliftovaného Golfu, u kterého jsme si tuto funkci vyzkoušeli poprvé, lze však pouze přepínat stanice rádia či pohybovat se v menu. Čidlo rozlišuje jen základní horizontální pohyb ruky, na rozdíl od nových BMW, které umí větší portfolio gest.

Prezentace byla z velké části věnována "chytrým" funkcím infotainmentu, které jsou přístupné díky připojení na internet. Vůz lze pomocí aplikace propojit s vaším smartphonem a umožnit tak vzdálený přístup k vozu.

Vrcholem je 190 koní

Nový Karoq bude dostupný v pěti motorizacích. Základem je přeplňovaný tříválec 1,0 TSI. Ze zážehových jednotek také zaujme zcela nový motor 1,5 TSI Evo, který si svou premiéru odbyl ve faceliftovaném Volkswagenu Golf. Umí jezdit na dva válce a nabízí jejich aktivní management. 

Přehled motorizací a jejich výkonů jsme umístili do tabulky, naměřené hodnoty se vždy vážou k verzi s pohonem předních kol a manuálem, krom nejsilnější jednotky, která je standardně spojena s 4x4 a DSG:

Motor Převodovka Výkon Toč. moment Max. rychlost Zrychlení 0 - 100 km/h Komb. spotřeba Pohon
1,0 TSI 6 man/ 7 DSG 85 kW (115 k) 200 Nm 187 km/h 10,6 s 5,2 l/100km 4x2/4x4
1,5 TSI 6 man/ 7 DSG 110 kW (150 k) 250 Nm 204 km/h 8,4 s 5,1 l/100 km 4x2/4x4
1,6 TDI 6 man/ 7 DSG 85 kW (115 k) 250 Nm 188 km/h 10,7 s 4,5 l/100km 4x2/4x4
2,0 TDI 6 man/ 7 DSG 110 kW (150 k) 340 Nm 207 km/h 8,9 s 4,4 l/100 km 4x2/4x4
2,0 TDI 7 DSG 140 kW (190 k) 400 Nm 211 km/h 7,8 s 5,3 l /100 km 4x4

Terénní režim a adaptivní tlumiče

Ani v oblasti podvozku se žádné překvapení nekoná. Karoq je blízkým příbuzným Seatu Ateca a Volkswagenu Tiguan. Podvozek byl ale údajně značně přepracován a verze s pohonem všech kol disponuje i čtyřprvkovým zavěšením na zadní nápravě.

Od stupně výbavy Ambition s pohonem všech kol jsou pro motory 1,5 TSI a obě verze 2,0 TDI k dispozici adaptivní tlumiče DCC společně s výběrem jízdního profilu. Charakteristiku vozu lze měnit v režimech Normal, Eco, Sport a Individual, který se navíc třídí na tři různá nastavení podle toho, s jakým klíčem k vozu řidič přijde. K dispozici je i režim Offroad, který známe z Kodiaqu a Octavie Scout. I zde činí to samé, přizpůsobuje asistenční systémy, chování převodovky a motoru, ale i nastavení parkovacích senzorů.

SUV | Škoda | Byznys | Škoda Yeti

Život Škody Yeti v 9 obrazech. Definitivně skončí za dva týdny

Pohon všech čtyř kol má mezinápravovou spojku a pomáhá si elektronickou uzávěrkou diferenciálu. Z výčtu běžných elektronických asistentů můžeme zmínit adaptivní tempomat, nouzové brzdění s funkcí do 34 km/h, rozpoznávání dopravních značek či únavy řidiče.

Na trh novinka přijde kolem října letošního roku. Základní cena zatím nebyla zveřejněna. Prohlédněte si kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků