Karmic Oslo se chce stát nejlepším elektrokolem. Má pro to pádné argumenty?

Vyměnitelné baterie, lehká konstrukce, slušná dynamika a nezaměnitelný design. Oslo sype argumenty z rukávu jeden za druhým.

S elektrickými koloběžkami, skútry a všemožnými malými dopravními prostředky na elektřinu se teď roztrhl pytel. U nás tento trend asi moc nepostřehnete, ale třeba v Německu je úplně běžné, aby se obchodník na schůzku dopravil třeba na elektrické koloběžce. Všechna tato vozítka jsou futuristická a designově zajímavá. Přijít s něčím opravdu unikátním je tak už dnes problém.

Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Společnost Karmic to ale přece jenom zkouší. Nejde přitom o žádného nováčka, má za sebou již dva úspěšné projekty elektrických kol: robustnější model Koben M a elegantní Koben S. Nejnovější počin se jmenuje Oslo, jde o elektrické kolo do města, a stejně jako předchůdci střádá peníze na výrobu na crowdfundingové platformě Kickstarter.

Společnost dává do projektu velké naděje. Uvádí, že to nejlepší elektrické kolo ze všech ještě nebylo postaveno. A tak ho prý postavila. Oslo nevypadá jako ostatní elektrická kola, protože na rozdíl od většiny z nich bylo navrhnuto na čistém listu papíru a nikoliv úpravou klasického bicyklu.

Prahu zaplavily skútry pro všechny. Než na ně sednete, měli byste pár věcí vědět

Prahu zaplavily skútry pro všechny. Než na ně sednete, měli byste pár věcí vědět

Baterie se dají měnit, jedna má kapacitu 480Wh (takový standard elektrokol) a vystačí na zhruba 32 kilometrů. Kolo má tři úrovně asistence pro pedály a maximální rychlost je přes 30 km/h. Rám kola byl vytvořen hydroformováním hliníku a je pokrytý termoplastem.

Karmic však ještě zdaleka nemá vyhráno. Za cíl si totiž dal vybrat celkem 200.000 dolarů. V době psaní tohoto článku je vybráno teprve necelých 18 tisíc. Do konce kampaně však zbývá ještě 25 dní a vzhledem k minulým úspěchům, je pozitivní výsledek více než reálný. Cena je stanovena na 1499 dolarů.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek