Karmic Oslo se chce stát nejlepším elektrokolem. Má pro to pádné argumenty?

Vyměnitelné baterie, lehká konstrukce, slušná dynamika a nezaměnitelný design. Oslo sype argumenty z rukávu jeden za druhým.

S elektrickými koloběžkami, skútry a všemožnými malými dopravními prostředky na elektřinu se teď roztrhl pytel. U nás tento trend asi moc nepostřehnete, ale třeba v Německu je úplně běžné, aby se obchodník na schůzku dopravil třeba na elektrické koloběžce. Všechna tato vozítka jsou futuristická a designově zajímavá. Přijít s něčím opravdu unikátním je tak už dnes problém.

Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Kia i Audi se pouští do koloběžek. Jejich elektrická vozítka ujedou až 20 kilometrů

Společnost Karmic to ale přece jenom zkouší. Nejde přitom o žádného nováčka, má za sebou již dva úspěšné projekty elektrických kol: robustnější model Koben M a elegantní Koben S. Nejnovější počin se jmenuje Oslo, jde o elektrické kolo do města, a stejně jako předchůdci střádá peníze na výrobu na crowdfundingové platformě Kickstarter.

Společnost dává do projektu velké naděje. Uvádí, že to nejlepší elektrické kolo ze všech ještě nebylo postaveno. A tak ho prý postavila. Oslo nevypadá jako ostatní elektrická kola, protože na rozdíl od většiny z nich bylo navrhnuto na čistém listu papíru a nikoliv úpravou klasického bicyklu.

Prahu zaplavily skútry pro všechny. Než na ně sednete, měli byste pár věcí vědět

Prahu zaplavily skútry pro všechny. Než na ně sednete, měli byste pár věcí vědět

Baterie se dají měnit, jedna má kapacitu 480Wh (takový standard elektrokol) a vystačí na zhruba 32 kilometrů. Kolo má tři úrovně asistence pro pedály a maximální rychlost je přes 30 km/h. Rám kola byl vytvořen hydroformováním hliníku a je pokrytý termoplastem.

Karmic však ještě zdaleka nemá vyhráno. Za cíl si totiž dal vybrat celkem 200.000 dolarů. V době psaní tohoto článku je vybráno teprve necelých 18 tisíc. Do konce kampaně však zbývá ještě 25 dní a vzhledem k minulým úspěchům, je pozitivní výsledek více než reálný. Cena je stanovena na 1499 dolarů.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků