Karma Revero skrývá pod kapotou techniku z BMW. Bude to taková americká i8

Americká automobilka s čínskými vlastníky, jejich automobil používá techniku od BMW a karoserii navrhla Pininfarina. Bude tohle fungovat?

Jméno Karma vám určitě něco říká. Americká značka vznikla po krachu automobilky Fisker Automotive, jejíž pilotním modelem bylo GT Karma. Znovuzrozená automobilka si vzala jméno modelu za své a nyní uvede svůj další model.

Jediný svého druhu. Na prodej je unikátní kousek designéra Henrika Fiskera

Jediný svého druhu. Na prodej je unikátní kousek designéra Henrika Fiskera

Premiéra bude na šanghajském autosalonu, který začíná v úterý 16. dubna. Model, který se jmenuje Revero, se stane jakýmsi nástupcem již zmíněného Fiskeru Karma. Elektrické pohonné ústrojí má být kompletně přepracované. O výkonu zatím nepadlo ani slovo, ale z 0 na 96 km/h to má trvat 4,5 sekundy.

Fisker představil budoucnost osobní přepravy. Pro řidiče v ní není místo

Fisker představil budoucnost osobní přepravy. Pro řidiče v ní není místo

Jenže o elektromobil taky tak úplně nepůjde. Pod kapotou bude ještě dvakrát přeplňovaný tříválec BMW, který bude sloužit jako generátor elektrické energie. Ohledně této věci se toho také zatím moc neví. Karma prý ale s BMW spolupracuje již čtvrtým rokem. Dává nám to ale vzpomenout na supersport BMW i8, který pohání stejně koncipovaná jednotka.

Fisker chystá odpověď na Teslu Model Y. SUV za milion má ujet skoro 500 km

Fisker chystá odpověď na Teslu Model Y. SUV za milion má ujet skoro 500 km

V i8 dává tento motor výkon 170 kW (231 koní) a 320 N.m točivého momentu. Jaké hodnoty ale nabídne v Karmě a jaké budou celkové hodnoty výkonu soustavy zatím nikdo neví. Na oficiální odhalení sportovního GT, kterému karoserii navrhla Pininfarina, si budeme muset ještě dva týdny počkat.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků