Karma a Pininfarina chystají další elektromobil. Půjde o luxusní GT?

Italské designové studio Pininfarina se v poslední době na poli elektromobilů pořádně rozjíždí. Tentokrát však mluvíme o pouhé spolupráci na designu nového elektrického modelu americké značky Karma.

Na šanghajském autosalonu se objeví další nový elektromobil automobilky Karma, na jehož designu pracovalo známé italské studio Pininfarina. Jestliže potřebujete osvěžit paměť, americká Karma (nyní spadající pod čínské majitele) vznikla po krachu automobilky Fisker Automotive, která v minulosti uvedla právě elektrické GT Karma. Znovuzrozený podnik má však stále pozitivní vyhlídky na budoucnost.

Přesněji ukáže Karma v Číně koncept luxusního supersportu/GT, jehož jméno ovšem stále neznáme. Zatím se ovšem můžeme kouknout na první dvojici upoutávek, na kterých model vyniká hlavně grafikou LED světlometů na přídi a zádi. S přivřeným okem možná záď nové Karmy trochu připomíná designový směr Bugatti.

Jediný svého druhu. Na prodej je unikátní kousek designéra Henrika Fiskera

Jediný svého druhu. Na prodej je unikátní kousek designéra Henrika Fiskera

V Šanghaji přitom nepůjde o jediný koncept Karmy. Automobilka se opravdu snaží revitalizovat své portfolio modelů – samozřejmě se zaměřením na čínský trh, kde jsou elektrická auta stále populárnější. Dosud nepojmenovaný koncept tak doplní ještě studie Vision a nový model Revero, který bude v podstatě nástupcem staršího Fiskeru Karma.

Nové Revero bude na trh uvedeno již v průběhu letošního roku. Za jak dlouho se na světě objeví produkční verze dvojice konceptů, to zatím nevíme. Spojení jména Pininfarina s výrobci elektromobilů však v poslední době slyšíme stále častěji. Naposledy představila samostatná značka Automobili Pininfarina (vedená mimo designové studio) elektrický supersport Battista s technikou chorvatského výrobce Rimac.

Galerie doplněna o Karmu Revero.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků