Karma a Pininfarina chystají další elektromobil. Půjde o luxusní GT?

Italské designové studio Pininfarina se v poslední době na poli elektromobilů pořádně rozjíždí. Tentokrát však mluvíme o pouhé spolupráci na designu nového elektrického modelu americké značky Karma.

Na šanghajském autosalonu se objeví další nový elektromobil automobilky Karma, na jehož designu pracovalo známé italské studio Pininfarina. Jestliže potřebujete osvěžit paměť, americká Karma (nyní spadající pod čínské majitele) vznikla po krachu automobilky Fisker Automotive, která v minulosti uvedla právě elektrické GT Karma. Znovuzrozený podnik má však stále pozitivní vyhlídky na budoucnost.

Přesněji ukáže Karma v Číně koncept luxusního supersportu/GT, jehož jméno ovšem stále neznáme. Zatím se ovšem můžeme kouknout na první dvojici upoutávek, na kterých model vyniká hlavně grafikou LED světlometů na přídi a zádi. S přivřeným okem možná záď nové Karmy trochu připomíná designový směr Bugatti.

Jediný svého druhu. Na prodej je unikátní kousek designéra Henrika Fiskera

Jediný svého druhu. Na prodej je unikátní kousek designéra Henrika Fiskera

V Šanghaji přitom nepůjde o jediný koncept Karmy. Automobilka se opravdu snaží revitalizovat své portfolio modelů – samozřejmě se zaměřením na čínský trh, kde jsou elektrická auta stále populárnější. Dosud nepojmenovaný koncept tak doplní ještě studie Vision a nový model Revero, který bude v podstatě nástupcem staršího Fiskeru Karma.

Nové Revero bude na trh uvedeno již v průběhu letošního roku. Za jak dlouho se na světě objeví produkční verze dvojice konceptů, to zatím nevíme. Spojení jména Pininfarina s výrobci elektromobilů však v poslední době slyšíme stále častěji. Naposledy představila samostatná značka Automobili Pininfarina (vedená mimo designové studio) elektrický supersport Battista s technikou chorvatského výrobce Rimac.

Galerie doplněna o Karmu Revero.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků