Karma a Pininfarina chystají další elektromobil. Půjde o luxusní GT?

Italské designové studio Pininfarina se v poslední době na poli elektromobilů pořádně rozjíždí. Tentokrát však mluvíme o pouhé spolupráci na designu nového elektrického modelu americké značky Karma.

Na šanghajském autosalonu se objeví další nový elektromobil automobilky Karma, na jehož designu pracovalo známé italské studio Pininfarina. Jestliže potřebujete osvěžit paměť, americká Karma (nyní spadající pod čínské majitele) vznikla po krachu automobilky Fisker Automotive, která v minulosti uvedla právě elektrické GT Karma. Znovuzrozený podnik má však stále pozitivní vyhlídky na budoucnost.

Přesněji ukáže Karma v Číně koncept luxusního supersportu/GT, jehož jméno ovšem stále neznáme. Zatím se ovšem můžeme kouknout na první dvojici upoutávek, na kterých model vyniká hlavně grafikou LED světlometů na přídi a zádi. S přivřeným okem možná záď nové Karmy trochu připomíná designový směr Bugatti.

Jediný svého druhu. Na prodej je unikátní kousek designéra Henrika Fiskera

Jediný svého druhu. Na prodej je unikátní kousek designéra Henrika Fiskera

V Šanghaji přitom nepůjde o jediný koncept Karmy. Automobilka se opravdu snaží revitalizovat své portfolio modelů – samozřejmě se zaměřením na čínský trh, kde jsou elektrická auta stále populárnější. Dosud nepojmenovaný koncept tak doplní ještě studie Vision a nový model Revero, který bude v podstatě nástupcem staršího Fiskeru Karma.

Nové Revero bude na trh uvedeno již v průběhu letošního roku. Za jak dlouho se na světě objeví produkční verze dvojice konceptů, to zatím nevíme. Spojení jména Pininfarina s výrobci elektromobilů však v poslední době slyšíme stále častěji. Naposledy představila samostatná značka Automobili Pininfarina (vedená mimo designové studio) elektrický supersport Battista s technikou chorvatského výrobce Rimac.

Galerie doplněna o Karmu Revero.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků