Karlmann King je auto pro moderního Batmana. Váží 6 tun, stojí přes 40 milionů

Bezpečnost a luxus. Takto snadno je možné charakterizovat SUV jménem Karlmann King. Tohle téměř šestitunové monstrum koupíte za více než 41 milionů korun.

Ne, nekoukáte se na auto z akčního filmu, i když toto SUV silně evokuje dokonalý vůz pro moderního Batmana. Jedná se o Karlmann King, pro nějž není snad nic překážkou. Spíše než jen pro jednoho superhrdinu je určen pro superhrdinského tátu a jeho rodinu se zálibou v luxusu a bezpečí.

Vůz je postaven na základech Fordu F-550, i když zvenčí byste to asi uhodli jen těžce. Exteriér inspirovaný bombardérem na dárce orgánů v podstatě nijak neodkazuje. Vyroben je z karbonových vláken a oceli, můžete si ale naporoučet také neprůstřelné pláty. Také proto vůz váží až šest tun. Možná se ptáte, proč si kupovat toto obrněné monstrum. Tedy kromě bezpečnosti. Nakoukněte dovnitř!

Americké pick-upy v testu IIHS: Neuspěl žádný až na Ford F-150

Americké pick-upy v testu IIHS: Neuspěl žádný až na Ford F-150

Interiér je totiž doslova definicí luxusu. Místo zde najde až sedm cestujících a o jejich pohodlí se starají vychytávky, na jaké jsme spíše zvyklí z limuzín. Nechybí televize, lednice nebo kávovar. Vše se samozřejmě podepsalo také na ceně tohoto téměř šestitunového kolosu. Luxusní a bezpečný obývák na kolech stojí více než 2 miliony dolarů (více než 41 milionů korun).

O pohon se postará desetiválec Triton s objemem 6,8 litru a výkonem (údajně) okolo 400 koní, který je kombinován s automatickou šestistupňovou převodovkou. Maximální rychlost činí 140 km/h, nádrž pojme 151,5 litrů paliva. Hnaná jsou všechna čtyři dvacetipalcová kola a podvozek je vzduchový. Výrobce uvádí, že je vůz schopen pracovat v rozmezí od -40 do 90 stupňů Celsia. Otázkou zůstává, co to udělá s jeho posádkou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků