Karel Gott a jeho auta: Měl Porsche i VW Golf. První vůz hned naboural

Karel Gott měl ve své garáži i ryze sportovní kusy. Nevyhnul se ani epizodě s Porsche 911.

Karel Gott je stále fenoménem české populární hudby, na nedávném koncertu v O2 areně mu tisíce lidí tleskaly ve stoje. Jeho vozový park je ale ve srovnání s jeho uměleckou kariérou neméně zajímavý. Značky aut nejdříve často střídal, v poslední době se ale zdá, že se usadil u třícípé hvězdy.

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel?

Svůj první vůz si koupil v roce 1963. Byla jím "malá Amerika" - Opel Capitan roku výroby 1953. Podle historek z hereckého prostředí jej pořídil v Západním Berlíně na zájezdu divadla Semafor. Auto ale zpáteční cestu vydrželo jen do Drážďan, kde motor začal klepat.

Domů dojel s hercem Václavem Štaidlem vlakem. Capitan se nikdy do Čech nepodíval, protože po návratu této posádky do Drážďan při jeho tažení naboural do táhnoucího Fordu Cortina. Gott zaplatil za opravy a svůj první vůz prodal, aniž by se s ním pořádně svezl.

Jedním z jeho dalších aut bylo krásné kupé Alfa Romeo 2000. Také neskončilo dobře, Gott v něm v roce 1973 zažil svou první havárii, a to na namoklé silnici. První Audi si Gott pořídil v roce 1977. O deset let později okusil další německý vůz, a sice Porsche 911 Carrera. Už v té době ale vstupuje do vod Mercedesu.

Summit v Singapuru: Trump se Kim Čong-unovi pochlubil svou Bestií

Summit v Singapuru: Trump se Kim Čong-unovi pochlubil svou Bestií

Třídu S průběžně vlastnil v několika generacích, a je tomu tak i dodnes, kdy je často i svým šoférem vozem aktuálním vydáním před faceliftem. Své ženě Ivaně pořídil Audi A4, se kterou naboural v Praze, ale také Mercedes třídy R.  Aktuálně jezdí ve Volkswagenu Golf.

Nejen luxusní a sportovní vozy ale legenda české pop music vlastnila. Po Praze se mu prý dobře parkovalo s první generací Škody Fabia v roce 2008, řidič Oldřich Havránek pak Gotta vozil také v Citroënu Berlingo.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků