Karel Gott měl ve své garáži i ryze sportovní kusy. Nevyhnul se ani epizodě s Porsche 911.
Karel Gott byl fenoménem české populární hudby. Na loňském koncertu v O2 areně mu tisíce lidí tleskaly vestoje, stejně úspěšných vystoupení by se ale Mistr zřejmě nedopočítal. Na scéně byl přes šedesát let a v neděli 14. července oslavil osmdesátku. Mistr bohužell zemřel 1. října 2019 krátce před půlnocí.
Kolegové z Blesk.cz na jeho počest připravili unikátní šestihodinový speciál, během kterého o Gottovi hovořilo čtrnáct osobností. My se dnes znova ohlédneme za jeho vozovým parkem. Značky aut nejdříve často střídal, v poslední době se ale zdá, že se usadil u třícípé hvězdy.
42násobný Zlatý slavík Karel Gott si svůj první vůz koupil v roce 1963. Byla jím "malá Amerika" - Opel Capitan roku výroby 1953. Podle historek z hereckého prostředí jej pořídil v Západním Berlíně na zájezdu divadla Semafor. Auto ale zpáteční cestu vydrželo jen do Drážďan, kde motor začal klepat.
Zpěvák domů dojel vlakem. Capitan se nikdy do Čech nepodíval, protože po návratu Gotta do Drážďan Opel při tažení naboural do táhnoucího Fordu Cortina. Gott zaplatil za opravy a svůj první vůz prodal, aniž by se s ním pořádně svezl.
Jedním z jeho dalších aut bylo krásné kupé Alfa Romeo 2000. Také neskončilo dobře, Gott v něm v roce 1973 zažil svou první havárii, a to na namoklé silnici. První Audi si Gott pořídil v roce 1977. O deset let později okusil další německý vůz, a sice Porsche 911 Carrera. Už v té době ale vstupuje do vod Mercedesu.
Třídu S průběžně vlastnil v několika generacích, a je tomu tak i dodnes, kdy je často i svým šoférem vozem aktuálním vydáním před faceliftem. Své ženě Ivaně pořídil Audi A4, se kterou naboural v Praze, ale také Mercedes-Benz třídy R. V současnosti jezdií ve Volkswagenu Golf.
Nejen luxusní a sportovní vozy ale legenda české pop music vlastnila. Po Praze se mu prý dobře parkovalo s první generací Škody Fabia v roce 2008, řidič Oldřich Havránek pak Gotta vozil také v Citroënu Berlingo.
Autor: Milan Lažanský
Na základech užitkového modelu vyvinul Citroen praktické a cenově dostupné MPV s vynikajícími užitnými vlastnostmi. Žádané jsou diesely HDi, ale Berlingo se vyrábí i s benzínovou šestnáctistovkou.
Nová generace • Test Citroën Berlingo 1.5 BlueHDi 130