Karbonová kola a hybridní převodovka. Zenvo ukazuje novinky pro hypersport TSR-S

Dánský výrobce ukazuje svůj nejnovější exemplář TSR-S s řadou novinek.

Pryč jsou žhavé začátky dánského Zenva, které se nechvalně proslavilo během testu Jeremyho Clarksona v Top Gearu, když jeden z prvních vozů značky začal hořet. Od té doby se již automobilka ustálila na poli malosériových výrobců hypersportovních aut a nyní představuje další novinky z vlastního vývoje.

Czinger ukázal naživo svůj hypersport 21C. Značka chce být průkopníkem v oboru

Czinger ukázal naživo svůj hypersport 21C. Značka chce být průkopníkem v oboru

Nejnovější vyrobený exemplář vrcholného modelu TSR-S v prvé řadě dostává dle posledních trendů nová karbonová kola, která si Zenvo vyrábí samo. Oproti klasickým hliníkovým diskům šetří karbonová alternativa zhruba 15 kg neodpružené hmotnosti.

Dále potom značka posunuje své možnosti ve tvorbě karbonových dílů, u nichž lze ještě rozsáhlejším způsobem personalizovat vzory a překrývání jednotlivých uhlíkových vláken. Na odhalených částech karbonových dílů tak lze vidět opravdu zajímavé obrazce či takzvané „vodoznaky“ dle požadavků zákazníka.

Už i Gemballa chystá Porsche 911 do terénu. Nákresy ukazují skutečnou bestii

Už i Gemballa chystá Porsche 911 do terénu. Nákresy ukazují skutečnou bestii

Další novinkou je vylepšená sekvenční převodovka, která nejenže zajišťuje dvojici jízdních režimů Race a Road, ale nyní dostává vestavěný elektromotor pro zvýšení výkonu jednotky, rozšíření schopností systému kontroly trakce a nakonec i zajištění zpátečního převodu. Zenvo tak svou převodovku označuje jako hybridní.

Uprostřed TSR-S se nadále objevuje dvakrát přeplňovaný V8 o objemu 5,8 litru, který poskytuje 1194 koní (878 kW). Na zemi pak hypersport udržuje patentovaný aktivní zadní spoiler, jenž se umí během jízdy naklánět i do stran. Cena TSR-S je začíná na 1,45 milionu eur (asi 37,2 milionu korun) a produkce je limitována na pět kusů ročně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků