Karbonová kola a hybridní převodovka. Zenvo ukazuje novinky pro hypersport TSR-S

Dánský výrobce ukazuje svůj nejnovější exemplář TSR-S s řadou novinek.

Pryč jsou žhavé začátky dánského Zenva, které se nechvalně proslavilo během testu Jeremyho Clarksona v Top Gearu, když jeden z prvních vozů značky začal hořet. Od té doby se již automobilka ustálila na poli malosériových výrobců hypersportovních aut a nyní představuje další novinky z vlastního vývoje.

Czinger ukázal naživo svůj hypersport 21C. Značka chce být průkopníkem v oboru

Czinger ukázal naživo svůj hypersport 21C. Značka chce být průkopníkem v oboru

Nejnovější vyrobený exemplář vrcholného modelu TSR-S v prvé řadě dostává dle posledních trendů nová karbonová kola, která si Zenvo vyrábí samo. Oproti klasickým hliníkovým diskům šetří karbonová alternativa zhruba 15 kg neodpružené hmotnosti.

Dále potom značka posunuje své možnosti ve tvorbě karbonových dílů, u nichž lze ještě rozsáhlejším způsobem personalizovat vzory a překrývání jednotlivých uhlíkových vláken. Na odhalených částech karbonových dílů tak lze vidět opravdu zajímavé obrazce či takzvané „vodoznaky“ dle požadavků zákazníka.

Už i Gemballa chystá Porsche 911 do terénu. Nákresy ukazují skutečnou bestii

Už i Gemballa chystá Porsche 911 do terénu. Nákresy ukazují skutečnou bestii

Další novinkou je vylepšená sekvenční převodovka, která nejenže zajišťuje dvojici jízdních režimů Race a Road, ale nyní dostává vestavěný elektromotor pro zvýšení výkonu jednotky, rozšíření schopností systému kontroly trakce a nakonec i zajištění zpátečního převodu. Zenvo tak svou převodovku označuje jako hybridní.

Uprostřed TSR-S se nadále objevuje dvakrát přeplňovaný V8 o objemu 5,8 litru, který poskytuje 1194 koní (878 kW). Na zemi pak hypersport udržuje patentovaný aktivní zadní spoiler, jenž se umí během jízdy naklánět i do stran. Cena TSR-S je začíná na 1,45 milionu eur (asi 37,2 milionu korun) a produkce je limitována na pět kusů ročně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 2 příspěvky
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků