Kapsch již testuje systém elektronického mýta

Společnost Kapsch již zahájila testovací provoz svého systému pro výběr elektronického mýta. V první fázi, která skončila před několika dny, testoval Kapsch jednotlivé části systému a nyní již testuje celkové fungování.

Závěrečný test, který bude simulovat celý provoz, se uskuteční až na konci roku, kdy se ukáže, zda bude celý systém fungovat bez problémů a zda se tedy 1.1.2007 skutečně spustí.

Do prvního ledna budou pro testy sloužit dobrovolní dopravci, kteří si nechají do vozu namontovat palubní jednotku. Od prvního ledna budou i tito dopravci platit za každý ujetý kilometr na našich dálnicích stanovenou taxu.

Kapsch dále uvedl, že k 1.říjnu bylo plně dokončeno 53 ze 171 bran, které mají pokrýt 950 kilometrů dálnic a rychlostních silnic. Společnost ovšem narazila na menší problémy, zhruba 15 procent všech bran bude poháněno elektřinou z dieselových agregátů, protože se nedohodli s majiteli přilehlých pozemků na vybudování přívodu elektřiny z běžné sítě.

Doufejme, že celý systém bude dokončen v termínu a od 1.1.2007 poputuje do státního rozpočtu přes 8 mld. Kč, které nebudou proplýtvány a budou použity k rekonstrukci zoufalé silniční a dálniční sítě v České republice.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků