Kapsch již testuje systém elektronického mýta

Společnost Kapsch již zahájila testovací provoz svého systému pro výběr elektronického mýta. V první fázi, která skončila před několika dny, testoval Kapsch jednotlivé části systému a nyní již testuje celkové fungování.

Závěrečný test, který bude simulovat celý provoz, se uskuteční až na konci roku, kdy se ukáže, zda bude celý systém fungovat bez problémů a zda se tedy 1.1.2007 skutečně spustí.

Do prvního ledna budou pro testy sloužit dobrovolní dopravci, kteří si nechají do vozu namontovat palubní jednotku. Od prvního ledna budou i tito dopravci platit za každý ujetý kilometr na našich dálnicích stanovenou taxu.

Kapsch dále uvedl, že k 1.říjnu bylo plně dokončeno 53 ze 171 bran, které mají pokrýt 950 kilometrů dálnic a rychlostních silnic. Společnost ovšem narazila na menší problémy, zhruba 15 procent všech bran bude poháněno elektřinou z dieselových agregátů, protože se nedohodli s majiteli přilehlých pozemků na vybudování přívodu elektřiny z běžné sítě.

Doufejme, že celý systém bude dokončen v termínu a od 1.1.2007 poputuje do státního rozpočtu přes 8 mld. Kč, které nebudou proplýtvány a budou použity k rekonstrukci zoufalé silniční a dálniční sítě v České republice.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků