Kapsch již testuje systém elektronického mýta

Společnost Kapsch již zahájila testovací provoz svého systému pro výběr elektronického mýta. V první fázi, která skončila před několika dny, testoval Kapsch jednotlivé části systému a nyní již testuje celkové fungování.

Závěrečný test, který bude simulovat celý provoz, se uskuteční až na konci roku, kdy se ukáže, zda bude celý systém fungovat bez problémů a zda se tedy 1.1.2007 skutečně spustí.

Do prvního ledna budou pro testy sloužit dobrovolní dopravci, kteří si nechají do vozu namontovat palubní jednotku. Od prvního ledna budou i tito dopravci platit za každý ujetý kilometr na našich dálnicích stanovenou taxu.

Kapsch dále uvedl, že k 1.říjnu bylo plně dokončeno 53 ze 171 bran, které mají pokrýt 950 kilometrů dálnic a rychlostních silnic. Společnost ovšem narazila na menší problémy, zhruba 15 procent všech bran bude poháněno elektřinou z dieselových agregátů, protože se nedohodli s majiteli přilehlých pozemků na vybudování přívodu elektřiny z běžné sítě.

Doufejme, že celý systém bude dokončen v termínu a od 1.1.2007 poputuje do státního rozpočtu přes 8 mld. Kč, které nebudou proplýtvány a budou použity k rekonstrukci zoufalé silniční a dálniční sítě v České republice.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků