Kapesní supersport Toyota Yaris Hybrid-R odhalen: Je to čtyřkolka

Kapesní supersport Toyota Yaris Hybrid-R odhalen: Je to čtyřkolka

Tři týdny před zahájením autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem pustila Toyota konečně do světa obrázek, který ukazuje podobu očekávaného konceptu Yaris Hybrid-R. Zatím jsme na toto téma viděli jedno oficiální oznámení a jednu ilustraci zachycující přední část auta.

Klepněte pro větší obrázek
Jako základ posloužil třídveřový Yaris

Toyota Yaris Hybrid-R má pod kapotou přeplňovaný zážehový motor 1,6 l Global Race Engine, kterému sekunduje dvojice elektromotorů roztáčející zadní kola. Správně, tenhle hybridní „hot-hatch“ je čtyřkolka.

Podrobnosti o hnací soustavě zatím neznáme, ale víme, že Toyota si pro koncept půjčila některé úsporné nápady ze závodního speciálu TS030. Například energii rekuperovanou při brzdění ukládá do kondenzátoru, což je u silničních aut krajně neobvyklé řešení. V sériové výrobě ho zatím uplatnila pouze Mazda pod obchodním označením i-ELOOP.

Sériový Yaris Hybrid-R bohužel jen tak neuvidíme. Smyslem konceptu je podle Toyoty „ukázat možnosti budoucího vývoje hybridního pohonu, které by mohly vést k lepší dynamice a řidičskému zážitku“. Samotný hnací řetězec by se ale ve výrově objevit mohl.

Zobrazit tiskovou zprávu
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků