Kankkunen vychvaluje Hyundai Accent WRC EVO2

Minulý týden úspěšně zakončil testovací jízdy s druhou evolucí vozu Hyundai Accent WRC čtyřnásobný mistr světa v automobilových soutěžích Juha Kankkunen.
Kankkunen vychvaluje Hyundai Accent WRC EVO2

Společně se svým spolujezdcem Juhou Repo se připravuje na svůj premiérový start na devátém podniku světového šampionátu v automobilových soutěžích – Rally Finland. Ve Finsku totiž bude Kankkunen startovat právě s vozem jihokorejské značky vedle dalších dvou vozů Alistera McRae a Kennetha Erikssona.

Vedení Hyundai Castrol World Rally Teamu bylo s výsledky zkoušek nadmíru spokojeno. Obzvláště si pak všichni pochvalovali možnost využití „studny“ znalostí a zkušeností Kankkunena právě v rámci příprav na srpnovou Finskou rallye. Podle šéfinženýra týmu Nicka Clipsona jsou Kankkunenovy poznatky, které získal v průběhu jeho úspěšné kariéry k nezaplacení, obzvláště pokud jde o tak specifickou soutěž, kde ve vysokých rychlostech jezdec nesmí udělat sebemenší chybu a soutěžní vůz musí být precizně naladěn.

Juha Kankkunen byl od samého začátku testování velmi optimistický. „Jsem skutečně mile překvapen. Auto je velmi dobré, i když se vývojově jedná o relativně nový vůz. V průběhu dalšího vývoje, času na další zlepšování a za podpory dalších finančních investic se z Accentu určitě stane výborné "wéercéčko", které má potenciál stát se velmi konkurenceschopným strojem na nejvyšší úrovni. Během testování jsem si vyzkoušel úplně vše tak, abych Accent otestoval i v extrémních situacích na hranici jeho možností. S jeho celkovým nastavením na Finsko jsem maximálně spokojený,“ dodal Kankkunen.

Jeho spolujezdec, také Juha, ale Repo, se s názory Kankkunena shoduje. „Juhův jezdecký styl se od stylu Alistera a Kennetha dosti liší. Juha jezdí více plynule a rozhodně méně agresivně. V momentě, kdy jsme si Accent nastavili podle našich představ, auto začalo fungovat tak, jak jsme chtěli. Accent je velmi kompaktním vozem, který hravě zvládá jak rychlou jízdu, tak i dlouhé skoky a dopady zpět na zem. Více o jeho konkurenceschopnosti zjistíme ve Finsku. Až tam budeme vědět jak na tom jsme v porovnání s ostatními.“

Finská rallye je devátým podnikem mistrovství světa v rallye soutěžích a jede se v termínu 24. – 26. srpna. Kromě Kankkunena se ve vozech specifikace World Rally Car ostatních značek objeví několik dalších bývalých úspěšných pilotů minulých ročníků světového šampionátu. O tom ale budeme informovat v průběhu dalších týdnů před startem jedné z nejrychlejších rallye světového kalendáře.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Accent 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 82 557 km
Cena: 70 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 55 407 km
Cena: 287 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků