Kankkunen vychvaluje Hyundai Accent WRC EVO2

Minulý týden úspěšně zakončil testovací jízdy s druhou evolucí vozu Hyundai Accent WRC čtyřnásobný mistr světa v automobilových soutěžích Juha Kankkunen.
Kankkunen vychvaluje Hyundai Accent WRC EVO2

Společně se svým spolujezdcem Juhou Repo se připravuje na svůj premiérový start na devátém podniku světového šampionátu v automobilových soutěžích – Rally Finland. Ve Finsku totiž bude Kankkunen startovat právě s vozem jihokorejské značky vedle dalších dvou vozů Alistera McRae a Kennetha Erikssona.

Vedení Hyundai Castrol World Rally Teamu bylo s výsledky zkoušek nadmíru spokojeno. Obzvláště si pak všichni pochvalovali možnost využití „studny“ znalostí a zkušeností Kankkunena právě v rámci příprav na srpnovou Finskou rallye. Podle šéfinženýra týmu Nicka Clipsona jsou Kankkunenovy poznatky, které získal v průběhu jeho úspěšné kariéry k nezaplacení, obzvláště pokud jde o tak specifickou soutěž, kde ve vysokých rychlostech jezdec nesmí udělat sebemenší chybu a soutěžní vůz musí být precizně naladěn.

Juha Kankkunen byl od samého začátku testování velmi optimistický. „Jsem skutečně mile překvapen. Auto je velmi dobré, i když se vývojově jedná o relativně nový vůz. V průběhu dalšího vývoje, času na další zlepšování a za podpory dalších finančních investic se z Accentu určitě stane výborné "wéercéčko", které má potenciál stát se velmi konkurenceschopným strojem na nejvyšší úrovni. Během testování jsem si vyzkoušel úplně vše tak, abych Accent otestoval i v extrémních situacích na hranici jeho možností. S jeho celkovým nastavením na Finsko jsem maximálně spokojený,“ dodal Kankkunen.

Jeho spolujezdec, také Juha, ale Repo, se s názory Kankkunena shoduje. „Juhův jezdecký styl se od stylu Alistera a Kennetha dosti liší. Juha jezdí více plynule a rozhodně méně agresivně. V momentě, kdy jsme si Accent nastavili podle našich představ, auto začalo fungovat tak, jak jsme chtěli. Accent je velmi kompaktním vozem, který hravě zvládá jak rychlou jízdu, tak i dlouhé skoky a dopady zpět na zem. Více o jeho konkurenceschopnosti zjistíme ve Finsku. Až tam budeme vědět jak na tom jsme v porovnání s ostatními.“

Finská rallye je devátým podnikem mistrovství světa v rallye soutěžích a jede se v termínu 24. – 26. srpna. Kromě Kankkunena se ve vozech specifikace World Rally Car ostatních značek objeví několik dalších bývalých úspěšných pilotů minulých ročníků světového šampionátu. O tom ale budeme informovat v průběhu dalších týdnů před startem jedné z nejrychlejších rallye světového kalendáře.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků