Kanadský soud: BMW nesmí používat označení „M“ u ostrých modelů

Kanadský soud rozhodl, že německá automobilka BMW nesmí v Kanadě používat u svých modelů označení „M“. BMW tak prohrálo spor, který po snaze o smírné urovnání vyvolala automobilka Nissan, která v Kanadě již nějakou dobu prodává modely Infinity M35 a M45.

Poté, co BMW spustilo velkou kampaň, kdy propagovalo své ostré modely, rozhodlo se vedení Nissanu podat žalobu pro porušení ochranné známky. Soud první instance sice rozhodl ve prospěch BMW, ale odvolací soud tento rozsudek zrušil a nařídil stažení písmena „M“ z modelů automobilky BMW.

Německý výrobce tak má v současnosti tři možnosti. Buď se domluví s Nissanem, nebo se odvolá k vrchnímu soudu, kde se ovšem velké šance na zvrácení rozhodnutí nedávají. A nebo změní známé označení a svých eMek udělá třeba eNka. Asi tušíte, která možnost je nejméně pravděpodobná...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků