Kanaďané budou jezdit na vodík

Kanadská pobočka automobilky Hyundai dnes oznámila, že bude jako první v zemi poskytovat zájemcům vozy s vodíkovými palivovými články. Hyundai Tucson Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), bude pro Kanaďany k dispozici na tříletý leasing od počátku 2015, nejdříve v oblasti Vancouveru. Hyundai tak učinil další důležitý krok v zavádění pokročilých technologií v provozu automobilů s nulovými emisemi.
Kanaďané budou jezdit na vodík

„Věříme, že Hyundai již překročil bod zvratu ve vývoji technologií palivových článků a že je připraven stát se opravdovým průkopníkem automobilů s nulovými emisemi," řekl Don Romano, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Auto Kanada Corp a dodal: „Tradiční problém zavádění této technologie připomíná věčno otázku o slepici a vejci. Automobilky totiž nechtějí uvádět na trh vozidla s palivovými články, aniž by byla zřízená odpovídající infrastruktura a tu zase nemá potřebu nikdo rozvíjet, když není dostatek zákazníků. Je ale čas jít dál a přestat jen mluvit o příležitosti. Hyundai byl první, kdo spustil sériovou výrobu elektromobilů s palivovými články na vodík, a bude první, kdo auta s tímto pohonem nabídne kanadským zákazníkům.“

Společnost Hyundai Motor začala pracovat na výzkumu a vývoji palivových článků v devadesátých letech minulého století s cílem soustředit se více na ochranu globálního životního prostředí. V roce 2000 přišla s prvním vodíkovým palivovým článkem, který měl srovnatelný výkon jako spalovací motory. Dalších třináct let výzkumu vedlo až ke spuštění sériové výroby Hyundai Tucson Fuell Cell. 

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků