Kanaďané budou jezdit na vodík

Kanadská pobočka automobilky Hyundai dnes oznámila, že bude jako první v zemi poskytovat zájemcům vozy s vodíkovými palivovými články. Hyundai Tucson Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), bude pro Kanaďany k dispozici na tříletý leasing od počátku 2015, nejdříve v oblasti Vancouveru. Hyundai tak učinil další důležitý krok v zavádění pokročilých technologií v provozu automobilů s nulovými emisemi.
Kanaďané budou jezdit na vodík

„Věříme, že Hyundai již překročil bod zvratu ve vývoji technologií palivových článků a že je připraven stát se opravdovým průkopníkem automobilů s nulovými emisemi," řekl Don Romano, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Auto Kanada Corp a dodal: „Tradiční problém zavádění této technologie připomíná věčno otázku o slepici a vejci. Automobilky totiž nechtějí uvádět na trh vozidla s palivovými články, aniž by byla zřízená odpovídající infrastruktura a tu zase nemá potřebu nikdo rozvíjet, když není dostatek zákazníků. Je ale čas jít dál a přestat jen mluvit o příležitosti. Hyundai byl první, kdo spustil sériovou výrobu elektromobilů s palivovými články na vodík, a bude první, kdo auta s tímto pohonem nabídne kanadským zákazníkům.“

Společnost Hyundai Motor začala pracovat na výzkumu a vývoji palivových článků v devadesátých letech minulého století s cílem soustředit se více na ochranu globálního životního prostředí. V roce 2000 přišla s prvním vodíkovým palivovým článkem, který měl srovnatelný výkon jako spalovací motory. Dalších třináct let výzkumu vedlo až ke spuštění sériové výroby Hyundai Tucson Fuell Cell. 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků