Kanaďané budou jezdit na vodík

Kanadská pobočka automobilky Hyundai dnes oznámila, že bude jako první v zemi poskytovat zájemcům vozy s vodíkovými palivovými články. Hyundai Tucson Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), bude pro Kanaďany k dispozici na tříletý leasing od počátku 2015, nejdříve v oblasti Vancouveru. Hyundai tak učinil další důležitý krok v zavádění pokročilých technologií v provozu automobilů s nulovými emisemi.
Kanaďané budou jezdit na vodík

„Věříme, že Hyundai již překročil bod zvratu ve vývoji technologií palivových článků a že je připraven stát se opravdovým průkopníkem automobilů s nulovými emisemi," řekl Don Romano, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Auto Kanada Corp a dodal: „Tradiční problém zavádění této technologie připomíná věčno otázku o slepici a vejci. Automobilky totiž nechtějí uvádět na trh vozidla s palivovými články, aniž by byla zřízená odpovídající infrastruktura a tu zase nemá potřebu nikdo rozvíjet, když není dostatek zákazníků. Je ale čas jít dál a přestat jen mluvit o příležitosti. Hyundai byl první, kdo spustil sériovou výrobu elektromobilů s palivovými články na vodík, a bude první, kdo auta s tímto pohonem nabídne kanadským zákazníkům.“

Společnost Hyundai Motor začala pracovat na výzkumu a vývoji palivových článků v devadesátých letech minulého století s cílem soustředit se více na ochranu globálního životního prostředí. V roce 2000 přišla s prvním vodíkovým palivovým článkem, který měl srovnatelný výkon jako spalovací motory. Dalších třináct let výzkumu vedlo až ke spuštění sériové výroby Hyundai Tucson Fuell Cell. 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků