Kanaďané budou jezdit na vodík

Kanadská pobočka automobilky Hyundai dnes oznámila, že bude jako první v zemi poskytovat zájemcům vozy s vodíkovými palivovými články. Hyundai Tucson Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), bude pro Kanaďany k dispozici na tříletý leasing od počátku 2015, nejdříve v oblasti Vancouveru. Hyundai tak učinil další důležitý krok v zavádění pokročilých technologií v provozu automobilů s nulovými emisemi.
Kanaďané budou jezdit na vodík

„Věříme, že Hyundai již překročil bod zvratu ve vývoji technologií palivových článků a že je připraven stát se opravdovým průkopníkem automobilů s nulovými emisemi," řekl Don Romano, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Auto Kanada Corp a dodal: „Tradiční problém zavádění této technologie připomíná věčno otázku o slepici a vejci. Automobilky totiž nechtějí uvádět na trh vozidla s palivovými články, aniž by byla zřízená odpovídající infrastruktura a tu zase nemá potřebu nikdo rozvíjet, když není dostatek zákazníků. Je ale čas jít dál a přestat jen mluvit o příležitosti. Hyundai byl první, kdo spustil sériovou výrobu elektromobilů s palivovými články na vodík, a bude první, kdo auta s tímto pohonem nabídne kanadským zákazníkům.“

Společnost Hyundai Motor začala pracovat na výzkumu a vývoji palivových článků v devadesátých letech minulého století s cílem soustředit se více na ochranu globálního životního prostředí. V roce 2000 přišla s prvním vodíkovým palivovým článkem, který měl srovnatelný výkon jako spalovací motory. Dalších třináct let výzkumu vedlo až ke spuštění sériové výroby Hyundai Tucson Fuell Cell. 

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků