Kanada zavádí povinné zabezpečení vozu

Od prvního září budou muset mít všechny nově prodané vozy v Kanadě elektronické zabezpečení v podobě imobilizéru. Kanadská vláda rozhodla o této povinnosti na základě lobby pojišťoven, protože se v poslední době zvyšuje počet odcizených vozů.

I když není imobilizér žádnou složitou překážkou při krádeži vozu, dokáže profesionálovi krádež mírně zkomplikovat a amatérovi i zcela překazit.

Kanadská vláda a pojišťovny si od této povinnosti slibují pokles krádeží vozů až o dvacet procent, což dokáže ušetřit při vyplácení pojistek několik miliard kanadských dolarů.

Zda se toto opatření ukáže jako správné uvidíme nejdříve za rok, ale doufejme, že podobnou povinnost nezavede i vláda česká. Přeci jenom ochrana vlastního majetku by měla být jen a pouze v režii daného majitele.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků