Kamufluje BMW pravý výkon modelu 335i?

70 komentářů

angel
24. listopadu • 19:08

zna nekdo motor 3.5 v8 v e63bmw

Vjace
27. září • 23:44

Pane redaktore, pisete pro AUTO magazin a jak se ukazalo, sirite totalni nesmysl o vypinani turba. Mel by jste se omluvit, chybu opravit a byt rad, ze Vas ctenari upozornili a dopomohli Vam se dale vzdelavat. Vase prvotni reakce pod clankem na prvotni vytky jsou velice jednoduche a zarazejici...

Radek Ondrášík
28. září • 1:53

Máte v tom zmatek. O vypínáni psal kolega Janda a v diskusi jsem reagoval já. Koho máte tedy na mysli?

janek
28. září • 17:12

Z clanku:"Ať tak či onak je možné, že to s výkonem 335i přehnali - dle mnoha testů i mé zkušenosti se motor při hraniční jízdě není schopen uchladit a přehřívá se až po úplné vypnutí turbodmychadel. " Fakt?!

shpoony
28. září • 17:45

Ať to psal kdokoliv, bylo by možná žádoucí článek úplně stáhnout nebo opravit, protože dle vyjádření lidí pracujících v oboru se v něm vyskytují závažné faktické chyby, co se týče "vypínání" turbodmychadel atd.

shpoony
28. září • 17:47

Jinak pro příště by bylo určitě v zájmu laické veřejnosti lepší něco si o daném tématu zjistit, než mít radši článek za každou cenu plný bludů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
28. září • 17:53

"plný bludů" :-D

shpoony
28. září • 18:40

Smějte se jak chcete, ale je to vaše vizitka, že dáváte na internet takové kraviny. Blesk si vymýšlí bulvár, vy kraviny o turbech. Ale v důsledku to vyjde na stejno. Přispívá to jenom k dezinformaci čtenáře.

Bond007
28. září • 23:58

resite koniny, je jedno jak se nazve jev, kdy proste auto netoci vic nez 3000rpm, z motoru se neozyva zapiskani turba a auto je prakticky nepouzitelne pro jizdu..

Marek
28. září • 23:29

Az tak zle by som to nevidel. Pan Ondrasik je evidentne znalec co sa tyka aut, a ak niekedy napise nejaku nepresnost, to neznamena, ze nema na to pravo... Myslim ze taketo reakcie nanho su absolutne neadekvatne, kto dlhsie sleduje server autorevue.cz moze vidiet, ze svoju pracu odvadza velmi dobre.

Shpoony
29. září • 7:52

Neříkám, že pan Ondrašík nemá své kvality. Ale zaráží mě např. jeho postoj k problému, kdy se případné kritice vysměje, i když je oprávněná. Na každé pozici by mělo být samozřejmé další sebevzdělávání, aby si člověk mohl zajistit další růst. Nechápu např., proč by nemohl přijít k dopisovateli M, který má neoddiskutovatelně více zkušeností s turbodmychadly, trošku se vzdělat a napsat o tom zasvěcenou reportáž, aby i my jsme věděli o čem to je. Místo toho ho radši kamenuje prosbami, aby to dopisovatel napsal sám a on nemusel nedejbůh někam chodit. Tohle je zarážející

Radek Ondrášík
29. září • 9:05

Jaký postoj? Co vy víte, co dělám a nedělám. Co se týká "pana M" ihned po jeho nabídce jsem nu napsal a dohodli jsme se, že se k nim do firmy zastavím a uděláme "školení" a článek pro čtenáře. Opět soudíte bez informací a znalosti věci. To je zarážející... :-/

Honajs
27. září • 21:45

Moje Skoda 105L mela lepsi zrychleni. Jsem ji pustil ze skaly a to byl teprv fofr. Ale nechtel bych to BMW testovat. To muselo stat penez. Takovy pekny auticka takhle nicit:-D

tuky
27. září • 20:01

asi by sa malo ostat u dieslov - bezne veci zo sveta benzinv su dost vzdialene beznej stredoeuropskej populacii [vid napr. ako dopadol odbornik - automobilovy novinar, co pisal ten clanok]...mohol byt pokoj, vsetci by zanadavali na chrochtajuce zadymovace, 3-valcove hrkalky a problem s 1100st C hranicou pre turba by nebola problemom// inak poznam cloveka v montreale, co zavaril VW 1.9 TDI [5000km za 2 dni] - pripiekol lopatky variabilnej geometrie [=> nie turbinu ako u benzinov]btw, vzdelanie nie je vsetko, ale genius bez informacii je hlupejsi ako blbec s informaciami :P

Tonda
27. září • 17:50

Základní pravidlo zní:nekupovat novinky v 1. roce produkce.Platí i pro BMW...

domynyk
27. září • 16:46

neviem preco sa vzrusuju nad vyssim vykonom ako je udavany... dnes uz je to pri turbo motoroch uplne bezne nie ?

MMira
27. září • 10:09

Autor má bohužel pravdu. není to tak dávno, co jsem četl "recenzi" 335i na jednom Audi fóru, kde se autor rozplýval nad výkonem, podvozkem, trakcí, řízení, brzdama a strašně rozčiloval nad přehříváním. Jezdili tedy na nějakém okruhu a uvařili všechna auta, která tam byla. Takže nakonec dostali instrukce jet 5 kol na plno a 2 kola chladit.viz http://forums.audiworld.com/lrqc/msgs/84866.phtml

Radek Ondrášík
27. září • 10:10

Tuším, že i kolega měl s vámi v alpách turbem a přehříváním problémy ;-)

MMira
27. září • 12:09

Njn, nedojel... Ovšem tam to byl důsledek kombinace nadmořské výšky, charakteru tratě, způsobu jízdy a ne úplně perfektního stavu chladicí soustavy.
Ale je fakt, že v okamžiku, kdy se auto přehřálo, přestalo jet. Takže ať už to nazveme jakkoliv, dojde k zásadnímu úbytku výkonu a to je podstatné.

Radek Ondrášík
27. září • 12:13

O tom právě hovořím, že prostě v jistých situacích se turbo motory přehřívají. Je jasné, že to není otázkou klidné jízdy po dálnici...

M
27. září • 12:23

asi to tady nevyresime, ale supr diskuse. Ono vse je navrhnuto aby to fungovalo v beznem provozu a kratkodobe v extremu jako je napr. zminovana jizda ve vyssi nadmorske vysce. Samozrejme by slo mit motor nastaven aby jezdil jako dabel v te vysce ( pak by furt trhal asfalt v beznem provozu) ale to auto by pak stalo zase o par kacek vic a co si budem povidat penize jsou az na prvnim miste i u BMW. Vse je otazkou kompromisu, za nekdy se povede lip a nekdy hur.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MMira
27. září • 15:14

já to, jsouce ovlivěn cizími zkušenostmi, vidím trochu jinak. turbo bude při jízdě na hranicích výkonových možností v autech pro běžný provoz vždy omezujícím faktorem. právě kvůli ceně. aby nebylo, muselo by být z jiných materiálů, muselo by mít svůj zvláštní chladicí okruh atd. atd. ovšem proč by mělo mít, když se drtivá většina lidí nedokáže ani zdaleka přiblížit možnostem svého auta. je-li někdo takový a nechce-li investovat do polozávodních speciálů, je pro něj vhodnější motor s atmosférickým plněním, který třeba v případě BMW v podstatě přehřát nelze. ještě se vrátím k hlavní osobě článku - tedy k 335i. to auto je primárně zaměřené na severoamerický trh. pro tamní řidiče libující si ve sprintech od světel ke světlům to bude ideální vůz. navíc při tomto způsobu provozu nějaké přehřívání nehrozí. podle mého názoru bude 335i vynikat při GT používání, ale rozhodně nebude fungovat na okruzích či sprintech do vrchu. BMW to tak bohužel dovolilo a obávám se, že časem ponese následky.

VanJ
27. září • 14:23

A nie vsetko sa da urobit z wolframu a keramiky.... :-D

M
27. září • 10:43

Sak jo a proto jsem to psal, utlo mu to palivo a ne ze se odpojilo turbo. Fakt mi napiste nebo pinknete mail na vas a domluvime presentaci a skoleni u nas.

jan
27. září • 11:05

Nabubrely Ondrasik by mel pouzit mozek a prestat rude videt. Nektere jeho vyplody jsou opravdu nesmyslne, ale jak pan "redaktor" rika: "stojim si za svym nazorem". A presvedcit ho, to je nadlidsky vykon. A vime, ze by mu skoleni nejen ohledne turbokompresoru neskodilo.

Radek Ondrášík
27. září • 11:48

Máte pravdu, před pár dny jsem objevil skvělé školení pro kuchaře, naučí tam nové recepty a postupy vaření... zvažuji přihlášku

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jan
27. září • 12:27

No mozna by to chtelo nejprve chipnout mozek, at zbytecne nevyhazujete penize. B-]

Radek Ondrášík
27. září • 12:36

Dáte mi kontakt na firmu, která to dělala vám?

jan
27. září • 12:58

Doporučuji jakoukoli vysokou školu zaměřenou na techniku ;-)

Radek Ondrášík
27. září • 13:05

Myslíte, že škola udělá z někoho odborníka?

jan
27. září • 13:14

S dávkou praxe v příslušném oboru určitě jednoho z něvětších.

Radek Ondrášík
27. září • 13:26

Určitě záleží na oboru, každopádně počet titulů a let strávených ve škole ještě z nikoho neudělalo oborníka. Raději hodnotím dle reálných vědomostí a zkušeností, než na základě primární selekce dle vzdělání atd.

jan
27. září • 13:40

Ano, neschopní lidé se dají nalézt kdekoli, školu nevyjímaje. Já ovšem hovořil právě o té druhé polovině.
Ani mne nepřekvapuje váš postoj ke vzdělání, takových řečí jsem slyšel už spousty, že odborník může být i bez příslušného vzdělání. Kolik myslíte, že inženýrů v F1 nemá odpovídající vzdělání?

Radek Ondrášík
27. září • 13:54

A nebo lékařů bez titulu, právníků, magistrů v lékarně atd. Určitě jsou obory, kde to bez akademického vzdělání nejde, to nijak nepopírám, ovšem pak je mnoho oborů, kde to jde i bez škol. Nelze nijak paušalizovat ani na jednu stranu.

jan
27. září • 13:56

Ano, novinařina jde dělat i bez vysoké.

Radek Ondrášík
27. září • 14:07

Stejně jako diskutovat v diskusi a spousta dalších věcí.

jan
27. září • 14:18

Ovšem vždy s jinou relevancí a na jiné úrovni.

Radek Ondrášík
27. září • 14:22

Máte pravdu, úroveň některých diskutujících je opravdu blízko nule.

jan
27. září • 15:43

Ale je zde i druhá stránka věci, že mnozí diskutující o problému opravdu něco ví. Vycházíte prostě ze skeptického názoru, že se zde objevují pouze neznalci a někdo ten nejychtřejší být musí.

Radek Ondrášík
27. září • 16:00

To je váš pocit, já takový nemám. Podívejte se ovšem na příspěvky a nejen zde. Velmi často jsou to doslova "výkřiky do tmy" bez znalosti, zkušeností apod. Nedělá mi problém přiznat, že o něčem nemám potřebné informace (viz. akceptovaná nabídka na turbo-školení ;-) ).Na druhou stranu zde přichází různí diskutující, kteří okamžitě kohokoli osočí, vytáhnou své akademické znalosti, 10 titulů před, 4 za jménem a cokoli mimo začnou napadat.Vás neřadím ani do jedné skupiny, vy jste z těch, kteří přijdou a začnou se okamžitě chovat arogantně (viz. váš první příspěvek). Anonymita internetu dělá z jinak bojácných lidí "Arnoldy", z neúspěšných milionáře a z hlupáku intelektuály...

jan
27. září • 16:32

Ono jak se říká, na hrubý pytel hrubá záplata. Z Vás mám ten pocit naprosto stejný a nejen pocit, ale i dávnou zkušenost. Proto viz. můj první příspěvek.

ml0k
27. září • 7:45

S tim prehrivanim je to kravina. To by se nikdy nedostalo ven. Pochybuju ze testovaci jezdci bmw by nedokazali jet tak aby se to neprojevilo. Tomu moc neverim.

hanz
27. září • 7:55

Souhlas, to přehřívání je totální nesmysl. Testuje se v poušti za extremních podmínek, tak proč by se to tady v evropě mělo přehřívat? Závada jednoho kusu nic neznamená, to se může stát jákékoli automobilce.

Radek Ondrášík
27. září • 7:58

S přehříváním mají problémy všechny přeplňované motory. Hovořím o běžných modelech, jako je 330D, různé TDI, různé nesportovní turbo benzíny. Stačí tomu autu dát delší dobu plný záběr a za chvíli se začne přehřívat. Výhodou je, že se pak většinou automaticky odpojí turbo, aby nedošlo k jeho zničení, takže máte chvíli atmosfericky motor, který se uchladí a můžete pokračovat dál.Jinak opravdu toto není nesmysl.

Honajs
27. září • 21:48

Já jsem uhřál svojí Škodu 105L. Blízko byla skála, tak jsem jí tam šoupnul a to bylo panečku zrychlení:-P

fx
27. září • 9:10

ted Goes pichl do vosiho hnizda, za chvili se na nej skalni obdivivaci BMW sesypou

radim
27. září • 11:23

nevím jak kolegové, ale já nejsem novinář a moje čeština není kdo ví co. Spíš bych to viděl na tu exkurzi a vy byste pak mohl napsat článek o turbu :-) o tom jak funguje a jak vzniká.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
radim
27. září • 11:24

sorry, spletl jsem vlákno

marek
27. září • 9:26

tak to nejsou jen skalní příznivci, ale vesměs majitelé turbín (dýzl nepočítám :) před pár lety mi turbo v sobovi vypovědělo službu a než přišlo nový, to jsem si to panečku užíval! turbo motor není absolutně stavěnej na to, aby bez míchačky jezdil a je to podle toho znát, výkon někde na úrovni felície, víc jak 130-140 to fakt nejelo, prostě tragédie. takže jakýpak odpojování, zkrátka je tak naprogramovaná jednotka, aby nedošlo k destrukci motoru.

mayklmaykl
27. září • 8:01

je to zvláštní to je fakt nicméně přestože jsem nikdy žádný bmw neuhřál věřím tomu, několi aut se mi povedlo prasečí jízdou i skoro uvařit, kde jsem to nečekal byla A6 2,7T
by mě zajímalo kolik to teda má výkon...např: na auto.cz týpek "magic vypráví jak německý auta nemaj deklarovanej výkon...:-D

Radek Ondrášík
27. září • 8:03

Myslím, že až se probudí někteří zdejší, povypráví vám jak uhřáli své BMW :) Zde je ovšem třeba říci, že těch Turbo BMW moc v poslední době nebylo, když vynecháme naftu, tak o žádném za posledních 10 let nevím...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
M
27. září • 8:14

Nechci vam do toho kecat ale turbo nejde vypnout, boze nepiste takove veci, uz jsem to psal jednou kdyz jste to napslai u 335 testu. pri testech nekde v Alpach. S nadmorskou vyskou roste teplota spalin cca 50°C na kazdych 1000m take kdyz jste nekde 3000m.n.m. tak mate o 150 stupnu vyssi teplotu a to znamena ze se vic toci turbo a kompresor dodava vic vzduchu a podle toho se upravi spalovaci pomer a zase se zvysi teplota. toto by vedlo k poskozeni motoru a proto se ustrihne palivo aby se hlidala vystupni teplota z motory cili vstupni na turbinu. To plati jak pro benzin tak pro diesel, benzin je na tom smo hur protoze teploty jsou kolem 1050°C a to je na hranici materialovych vlastnosti proto je teplota kriticka. A pokud chcete vedet vic pane Ondrasik tak mi napiste na mail a urco se dohodnem.

Michal
27. září • 8:53

Taky chci vedet vic, tak o tom sem napis prosim clanecek. Rekl bych, ze nebudu jedinej, kdo si to rad precte.

M
27. září • 9:30

No ja jsme spis myslel ze by pan Ondrasik prijel k nam do firmy a my jsme mu dali trosku jako skoleni na turba a on by to pak siril dale do eteru.
Ale, v rychlosti cim jsme vyse tim je min kysliku a ridici jednotka chce kyslik takze pusti vic paliva aby byla vyssi teplota spalin a to zpusobi ze se toci rychleji turbina a tim samo i kopmresor. Vysledek je ze turbo ti kompenzuje ztratu vykonu u atmosferickeho motoru ale jen do urcite nadmorske vysky, standardni pozadavek je pocitat turbo na 3000m.n.m. samozrejme cim jsi vyse tim se skrti EGR aby jsi udrzel vykon a to cca na 50% toho co by tam slo pro 0m.n.m. No ale jakuz jsem psal pokud jdes vyse tak uz teplota je tak vysoko ze by se poskodil motor tak se proste ustrihne palivo tak aby byla vystupni teplot a spalin a teplota motoru v bezpecnem pasmu. Takze se neustrihne turbo jen se uskrti palivo. Teplot ana dieselu je bezne cca 690°C a treba nakladaky maji 760°C a tomu odpovidaji i materialy, k tomu benzin je bezne 1000°C ale spickove az 1150°C a tam i spickove materialy jsou na hranici mechanickych vlastnosti, ale porad musi zvladnout tech 3000m.n.m a zvysenou teplotu ( kratkodobe). Jinak v podstate to same se deje kdyz je trba zaspineny EGR chladic, taky ti to zveda teplotu do sani a tim i vystupni teplotu na turbin, ta se toci vic a to znamena vyssi teplotu na vystupu z kompresoru a samozrejme zase vyssi z EGR a tak dokola. rika se tomu death spiral, no a reseni je porad jen to ustrihnuti paliva. Takze asi tak nejak.
Jo a to je taky trosku i princip chipovani, proste posunes spalovaci pomer ( diesel) reba z 24/1 na 20/1 a tim roztocis vic turbinu = vetsi tlak z kompresoru a vetsi vykon. Proste motor nastavis tak aby jezdil jakoby trvale treba v 1500m.n.m a jsi vitez :-))

Radek Ondrášík
27. září • 9:41

Ale no tak, očividně jste odborník na turba a podobné zařízení, já jsem v tomto vcelku laik. Pokud bylo mé vyjádření o odpojení špatné omlouvám se. "Odpojuje" se kompresor. Jinak co třeba laicky řečeno "obtékání" turbodmychadla?Jinak máte pravdu, že nadmořská výška dělá problémy, ostatně téměř o všech přehřátých turbo autech (bmw...) vím, že se akce konala kapku výše, než je běžné.

M
27. září • 10:30

Sorry, to taky neni spravne. "obtekani" je standardni zpusob regulace turba, tento system nahradlo VNT. to znamena ze prepousteni funguje behem cca 1750-3000ot/min ( diesel) a benzin 2000-5000 ot/min, to neni nejay odfuk pri pretizeni nebo neco takoveho, prosne normalni regulace chodu turba v zavislosti na otackach motoru a mnozstvi spalin a pozadavku na vykon. Normalne je to klapka ktera se otvira a zavira podle otacek abud pusti vse na turbinu nebo cas pusti primo do vyfuku, ale max je to cca 15-18% spalin.
Nejdriv bylo "free floating turbo" zadna regulace - limit je dan designem toto se pouziva treba u twin turba kde jedno vysoko tlak je regulovane typicky obtokem ( cili waste gate) a to druhe nizkotlake je free float. Ale to jsem odbocil, dale prislo waste gate viz vyse a ted je tady VNT a co bude dal vam nemuzu rict protoze bych byl bez prace:-)))
Ale pohoda nechci rypat, jen ferove nabizim rozsireni vasich znalosti. Ja taky nevim zase o jinych vecech kolem aut to neni problem a nez jsem zacal delat na turbech tak jsem byl uplne tele a porad se ucim. Je to siroka a slozita oblast a kazdy nemuze vedet vsecho, takze se jen snazim napravit co mi bouchne do oka a myslim ze je jinak.

M
27. září • 10:35

Jo jeste takova drobnost, kompresor nejde odpojit protoze je na spolecne hrideli s turbinou. Jednou videt a sahnout si je mozna lepsi nez hodinu mluvit.

Radek Ondrášík
27. září • 10:39

Ale no tak, co třeba systém elektromagnetické spojky, která se používá pro připojování a odpojování kompresorů již řadu let nejen v tuningu, ale nyní i v sériových vozech (1,4 TSI od VW).

radim
27. září • 10:54

u VW je to trochu jiný případ, než máte na mysli. Osobně si myslím, že tady dochází k malé záměně názvů. Turbo neboli Tutbokmopressor má část, která je připojená k motoru a část, která saje vzduch a stlačuje jej. Uvnitř je malá trubínka a ta je společná pro kompresorovou část i pro tu, do které jdou spaliny z motoru. Odpojit ji nemůžete, protože je to maličká hřídelka v průměru cca 10 mm a na ní jsou lopatky. Z jedné strany lopatky kompresoru a z druhé lopatky, na které jdou spaliny. Jinak doporučuji přijmout pozvání od čtenáře M. Je to můj kolega :-) nebojte, nekoušeme, provedeme vás tady vývojovým střediskem a ukážeme vám nějaké turba a vysvětlíme princip. Anglický popis turba je zde: http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm

Radek Ondrášík
27. září • 11:01

Maminka mi říkala, že s cizími nemám nikam chodit ;-)Ale vážně, exkurzi určitě nevylučuji, ovšem také je zde možnost, že vaše znalosti a vědomosti poskytnete širšímu spektru čtenářů a to formou nějaké článku, kde vysvětlíte princip turba, kompresotu atd. aby se obecně zvednula informovanost... co vy na to?

radim
27. září • 11:23

nevím jak kolegové, ale já nejsem novinář a moje čeština není kdo ví co. Spíš bych to viděl na tu exkurzi a vy byste pak mohl napsat článek o turbu o tom jak funguje a jak vzniká.

M
27. září • 11:53

Priznam se bez muceni sloh to neni moje silna stranka a tady je to klicove, takze bych ze sebe udelal idiota, radeji bych to nechal na profesionalech (na Vas). Samozrejme bych to zrevidoval, abychom poskytli ucelene a hlavne spravne informace. Jo jo jak pise Radim, my to do vas nalejem a vy pak piste az se budou hory zelenat. :-))

Radek Ondrášík
27. září • 11:49

Zde nejde o sloh, ale o znalosti. Bez dobré znalosti se prostě vytvoří pouze polovičatý článek, bez jasných faktů. Takže to vidím na vzájemnou spolupráci ;-)

M
27. září • 11:54

jo to mate pravdu. takze cekam ze se ozvete.

M
27. září • 10:48

To mate pravdu, ale to je Rootsuv kompresor, ale to BMW 335i ma klasicke vyfukove turbodmychadla, tj. vyfukova turbina a kompresorova turbina na jedne hrideli.

mayklmaykl
27. září • 8:44

každé bmw od roku 92 má teplotní jištění- jednotka při přehřátí sebere 30% výkonu když to nepomůže sebere 45%-funguje to na principu omezení přísunu paliva ochlazení trfvá zpravidla 2-3 minuty

klukjakobuk
27. září • 8:29

No něco na tom pravdy je ;-)

klukjakobuk
27. září • 8:30

No to mělo bejt k příspěvku M, áááách jo

michalt
27. září • 6:57

mozna nestiha elektricky poháněná vodní pumpa....nebo chladice

Ozzy
27. září • 1:35

Klobouk dolů :-P shit

Doporučujeme

Články odjinud