Kamufluje BMW pravý výkon modelu 335i?

Není to tak dlouho, co bavorská automobilka použila svůj přeplňovaný třílitr do své nové trojkové řady. Dvojitím turbem dopovaný motor oficiálně disponuje výkonem 225 kW (306 k). S ním by měla verze coupé zrychlit na stovku za 5,5 s.

Již toto zrychlení je velmi slušné, protože nynější BMW M3 s motorem 3,2 l R6 o výkonu 252 kW (342 k) zvládne stejné zrychlení za 5,2 s. Dalo by se tedy říci, že civilní verze 335i doslova šlape em-trojce na paty.

Až doposud bylo vše v pořádku, výborná dynamika byla stále v mezích, které se daly brát jako normální. V posledním testu jednoho britského magazínu však s velmi přesnou technikou naměřili u BMW 335i zrychlení na stovku za fantastických 4,8 s (jen pro představu stejné dynamiky dosahuje nová Audi RS4 s výkonem 420 koní a odlehčená verze BMW M3 CSL za 4,9 s).

Protože byl výsledek velmi dobrý, provedli redaktoři měření opakovaně a časy se vždy pohybovaly okolo 4,8 s. Jediným vysvětlením je, že model 335i je naladěn ne na automobilkou deklarovaných 305 koní, ale na značně vyšší výkon - odhadem 340 koní. Ovšem ani tento výkon by jen tak lehce k naměřeným hodnotám nevedl, ale v rukou dobrého řidiče a za dobrých podmínek by byl již dostačující.

Britští reportéři prozatím neuvedli zda, pošlou testovaný bavorák na brzdu, která by měla odhalit skutečný výkon. Ti američtí již tak učinili a výsledky měření naznačují, že předpoklad o vyšším výkonu by mohl být správný.

Pavel Janda dodává: Otázkou ale je, zda je vyšší výkon 335i standardem a BMW papírovými hodnotami pouze "chlácholí" konkurenci, nebo jde o vylepšení novinářského vozu, které by v testech zajistilo lepší výsledky. Pravdu znají pouze lidé od BMW. Ať tak či onak je možné, že to s výkonem 335i přehnali - dle mnoha testů i mé zkušenosti se motor při hraniční jízdě není schopen uchladit a přehřívá se až po úplné vypnutí turbodmychadel. A to je pro BMW velmi netypické, schopnost motoru a brzd odolávat velmi ostré jízdě i u zcela běžných modelů byla vždy chloubou mnichovských vozů...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků