Kamufluje BMW pravý výkon modelu 335i?

Není to tak dlouho, co bavorská automobilka použila svůj přeplňovaný třílitr do své nové trojkové řady. Dvojitím turbem dopovaný motor oficiálně disponuje výkonem 225 kW (306 k). S ním by měla verze coupé zrychlit na stovku za 5,5 s.

Již toto zrychlení je velmi slušné, protože nynější BMW M3 s motorem 3,2 l R6 o výkonu 252 kW (342 k) zvládne stejné zrychlení za 5,2 s. Dalo by se tedy říci, že civilní verze 335i doslova šlape em-trojce na paty.

Až doposud bylo vše v pořádku, výborná dynamika byla stále v mezích, které se daly brát jako normální. V posledním testu jednoho britského magazínu však s velmi přesnou technikou naměřili u BMW 335i zrychlení na stovku za fantastických 4,8 s (jen pro představu stejné dynamiky dosahuje nová Audi RS4 s výkonem 420 koní a odlehčená verze BMW M3 CSL za 4,9 s).

Protože byl výsledek velmi dobrý, provedli redaktoři měření opakovaně a časy se vždy pohybovaly okolo 4,8 s. Jediným vysvětlením je, že model 335i je naladěn ne na automobilkou deklarovaných 305 koní, ale na značně vyšší výkon - odhadem 340 koní. Ovšem ani tento výkon by jen tak lehce k naměřeným hodnotám nevedl, ale v rukou dobrého řidiče a za dobrých podmínek by byl již dostačující.

Britští reportéři prozatím neuvedli zda, pošlou testovaný bavorák na brzdu, která by měla odhalit skutečný výkon. Ti američtí již tak učinili a výsledky měření naznačují, že předpoklad o vyšším výkonu by mohl být správný.

Pavel Janda dodává: Otázkou ale je, zda je vyšší výkon 335i standardem a BMW papírovými hodnotami pouze "chlácholí" konkurenci, nebo jde o vylepšení novinářského vozu, které by v testech zajistilo lepší výsledky. Pravdu znají pouze lidé od BMW. Ať tak či onak je možné, že to s výkonem 335i přehnali - dle mnoha testů i mé zkušenosti se motor při hraniční jízdě není schopen uchladit a přehřívá se až po úplné vypnutí turbodmychadel. A to je pro BMW velmi netypické, schopnost motoru a brzd odolávat velmi ostré jízdě i u zcela běžných modelů byla vždy chloubou mnichovských vozů...

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků