Kamufluje BMW pravý výkon modelu 335i?

Kamufluje BMW pravý výkon modelu 335i?

Není to tak dlouho, co bavorská automobilka použila svůj přeplňovaný třílitr do své nové trojkové řady. Dvojitím turbem dopovaný motor oficiálně disponuje výkonem 225 kW (306 k). S ním by měla verze coupé zrychlit na stovku za 5,5 s.

Již toto zrychlení je velmi slušné, protože nynější BMW M3 s motorem 3,2 l R6 o výkonu 252 kW (342 k) zvládne stejné zrychlení za 5,2 s. Dalo by se tedy říci, že civilní verze 335i doslova šlape em-trojce na paty.

Až doposud bylo vše v pořádku, výborná dynamika byla stále v mezích, které se daly brát jako normální. V posledním testu jednoho britského magazínu však s velmi přesnou technikou naměřili u BMW 335i zrychlení na stovku za fantastických 4,8 s (jen pro představu stejné dynamiky dosahuje nová Audi RS4 s výkonem 420 koní a odlehčená verze BMW M3 CSL za 4,9 s).

Protože byl výsledek velmi dobrý, provedli redaktoři měření opakovaně a časy se vždy pohybovaly okolo 4,8 s. Jediným vysvětlením je, že model 335i je naladěn ne na automobilkou deklarovaných 305 koní, ale na značně vyšší výkon - odhadem 340 koní. Ovšem ani tento výkon by jen tak lehce k naměřeným hodnotám nevedl, ale v rukou dobrého řidiče a za dobrých podmínek by byl již dostačující.

Britští reportéři prozatím neuvedli zda, pošlou testovaný bavorák na brzdu, která by měla odhalit skutečný výkon. Ti američtí již tak učinili a výsledky měření naznačují, že předpoklad o vyšším výkonu by mohl být správný.

Pavel Janda dodává: Otázkou ale je, zda je vyšší výkon 335i standardem a BMW papírovými hodnotami pouze "chlácholí" konkurenci, nebo jde o vylepšení novinářského vozu, které by v testech zajistilo lepší výsledky. Pravdu znají pouze lidé od BMW. Ať tak či onak je možné, že to s výkonem 335i přehnali - dle mnoha testů i mé zkušenosti se motor při hraniční jízdě není schopen uchladit a přehřívá se až po úplné vypnutí turbodmychadel. A to je pro BMW velmi netypické, schopnost motoru a brzd odolávat velmi ostré jízdě i u zcela běžných modelů byla vždy chloubou mnichovských vozů...

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků