Kamufluje BMW pravý výkon modelu 335i?

Není to tak dlouho, co bavorská automobilka použila svůj přeplňovaný třílitr do své nové trojkové řady. Dvojitím turbem dopovaný motor oficiálně disponuje výkonem 225 kW (306 k). S ním by měla verze coupé zrychlit na stovku za 5,5 s.

Již toto zrychlení je velmi slušné, protože nynější BMW M3 s motorem 3,2 l R6 o výkonu 252 kW (342 k) zvládne stejné zrychlení za 5,2 s. Dalo by se tedy říci, že civilní verze 335i doslova šlape em-trojce na paty.

Až doposud bylo vše v pořádku, výborná dynamika byla stále v mezích, které se daly brát jako normální. V posledním testu jednoho britského magazínu však s velmi přesnou technikou naměřili u BMW 335i zrychlení na stovku za fantastických 4,8 s (jen pro představu stejné dynamiky dosahuje nová Audi RS4 s výkonem 420 koní a odlehčená verze BMW M3 CSL za 4,9 s).

Protože byl výsledek velmi dobrý, provedli redaktoři měření opakovaně a časy se vždy pohybovaly okolo 4,8 s. Jediným vysvětlením je, že model 335i je naladěn ne na automobilkou deklarovaných 305 koní, ale na značně vyšší výkon - odhadem 340 koní. Ovšem ani tento výkon by jen tak lehce k naměřeným hodnotám nevedl, ale v rukou dobrého řidiče a za dobrých podmínek by byl již dostačující.

Britští reportéři prozatím neuvedli zda, pošlou testovaný bavorák na brzdu, která by měla odhalit skutečný výkon. Ti američtí již tak učinili a výsledky měření naznačují, že předpoklad o vyšším výkonu by mohl být správný.

Pavel Janda dodává: Otázkou ale je, zda je vyšší výkon 335i standardem a BMW papírovými hodnotami pouze "chlácholí" konkurenci, nebo jde o vylepšení novinářského vozu, které by v testech zajistilo lepší výsledky. Pravdu znají pouze lidé od BMW. Ať tak či onak je možné, že to s výkonem 335i přehnali - dle mnoha testů i mé zkušenosti se motor při hraniční jízdě není schopen uchladit a přehřívá se až po úplné vypnutí turbodmychadel. A to je pro BMW velmi netypické, schopnost motoru a brzd odolávat velmi ostré jízdě i u zcela běžných modelů byla vždy chloubou mnichovských vozů...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků