Kamiony s pantografem mají být švédská ekologická budoucnost

8 komentářů

Srandokan
28. června • 22:02
Antiautomat
27. června • 19:40

...hm to je sice pekne ale zeleznica je efektivnejsia, nad nou vitazi uz len doprava po vode. Peniaze spotrebovane na vyvoj tych kamionov sa mohli pouzit na stavbu zeleznice, ktora na jednotku vykonu odvezie ovela viac. Preco, to je snad kazdemu jasne. A tych par kontajnerov v cieli prelozit na full elektricke mestske nakladaky. Kym by sa nalozil a vylozil stihol by sa v pohode aj nabit. A slo by to komplet bez hybridných nezmyslov.

puk123
28. června • 11:41

Tady právě půjde o ušetření té překládky, resp. překládek, protože jednu máš do vlaku a druhou z vlaku. Nemusí to být recept na všechno, ale někde se to může hodit. Např. od trajektu do města se pojede pod dráty a ve městě rozvezou zboží k hypermarketům. Až k hypermarketu zpravidla koleje nevedou, zato tam mohou zajet přímo velké kamiony.

JirkaK
27. června • 15:42

Když můžou být trolejbusy, proč by nemoly být i trolejkamiony.....

kolemjdoucí
29. června • 19:36

Protože zase jako vždy zapomněli dál násobit. Patnáct takových kamionů jsou ±2MW příkonu, to je půl Temelína vyrobeného výkonu. Když pojedou za sebou, chci vidět ta lana nad nimi, to budou pořádní macci (a to je "jen" patnáct kamionů). Fyzika se nedá okecat, fosilní paliva mají větší energetickou hustotu a přes to nejede vlak (+ další výhody oproti elektřině, např. že tankováním nevznikne energetická ztráta na vedení).

Ludek_II
27. června • 14:48

Je to úplně suprová věc. U nás se to pod názvem "vlak" provozuje už docela dlouho.

Sarcasticus
27. června • 15:40

To je spíš nákladní trolejbus (např. http://www.veterany.eu/2009/09/14/exoticke-trole... ), ale bez tykadel, které by umožňovaly i vybočování bez ztráty kontaktu s vodiči. Náklaďáky s pantografy (tedy bez tykadel) jezdí i mimo dálnice - např. http://www.spvd.cz/index.php/template1/trole... . Že by už tam na severu měli nějaké jižany, kteří by jim v rámci multi-technického obohacení předávali nějaké praktické zkušenosti? ;-)

sokar
27. června • 14:44

Ve Švédsku je tolik pouštních opic, že v roce 2030 tam budou muset řešit větší problém než jsou emise.B-]

Doporučujeme

Články odjinud